carmo написа:То колебания относно 2-та варианта няма - вземай Орикс-а, с най-високата (52см) рамка.
bratlence написа:Аз съм фен на това човек сам да си направи байка. Да си подбере частите, да помисли дали търси нещо красиво или функионално, да се потруди да го сглоби... Така придобиваш истински познание за колелото. Ще разбереш кое, как, защо и още какво ли не. Смея да предположа, че си имаш работа и много други нерви на главата и не ти се отделят 2-3 седмици да търсиш части (втора ръка, по малко кинта=същата работа) и да сглобяваш байка, но така става най-добре. Пък освен това, ти може да купиш рамката и след това останалите части малко по-малко. Ще ти направим един списък с части към, които да се стремиш и за нула време ще имаш колело.
Аз съм фен на Shimano за основните механични компоненти, Fox когато опрем до амортизация и Cube понеже са немско производство и правят стоки (рамки, екипировка, препарати за поддръжка, инструменти) на достъпна за ен цена и красаива визия. От другите по-известни брандове не разбирам много, защото не ги следя, но и те не са лоши, стига да пасват на вкуса ти. За мен едно хубаво колело на първо място рябва да е добре поддържано! ! !
Днес от 13 до 23 стоя в гаража днес за да оправям вилката на едно момченце. SR Suntour за около 70 лева нова, на 3 години. Не знам какво я е правил, но бяха ръждясали тръбите от вътре, пружината ръждясала също, части за смяна... Всичко това се разрешава с малко смазка и почистване 1 път в седмицата. И веднъж на годината сервизация.
Повярвай ми, преди няколко години съм бил на абсолютно същото място. Купих си колело от един човек за 2 000 лева и го държах 2 години в гаража, понеже заминах да уча в Холандия. Едва преди месец/два разбрах какво съкровище съм купил и колко уникално е колелото. И аз нищо не разбирах, бях чел това онова, бях слушал този и онзи, и както бях тръгнал можеше да си купя някое лайно дето сега щеше да е за хвърляне.
Другата страна на нещата - баща ми. Той нищо не разбира от колела, но кара 3 пъти повече от мен, че да не говорим колко други нерви има на главата. Кара шосейка и искаше да ми купи и на мен скоро, но му казах, че това е лоша идея и той ми се разсърди понеже на мен ми става гадно като си представя колко пари ще коства това. Все сме скарани и не ми дава да му барам колелото, за това като му се развали нещо той дори и не знае какво е развалено. Не може да си го оправи, но понеже го е страх да не му го разваля още повече, кара 50 км с колата, за да го закара на сервиз... Заяждат му педалите и понеже не знае, че ако ги отвори и смаже ще станат като нови, си купува клипсове за по 100 лева.
Аз бих ти дал следният съвет относно избора на колело: Вземи си това което ти харесва. Намери нещо дето те кефи как се усеща и как изглежда, пък после почни да се интересуваш какво е. И недей слушай тези дето ще ти казват, че правиш грешен избор. Ти направи някакъв избор за сега, пък после едно по едно ще си донагласаиш компонентите.
Лека нощ, че утре ще шкуркам една вилка, за да и падне ръждата
ПП Каквото и да си взимаш ако ти се отдаде взможност да си сложиш пневматична вилка бих те посъветвал да го направиш. Сервизацията е малко по-скъпа обикновено, но можеш и сам да си я направиш без никакъв зор. Возят по-меко от колкото хидравличните, но стига да се срещаш с различни байкъри ти ще си видиш.
bratlence написа:Влизаш във FaceBook и пишеш "МТБ Пазар" има 4-5 по големи групи за колела. Пускаш един пост, че търсиш колело до 700 лева, размер L, кормило поне 74 см дължина, да е запазено, с ход на вилката 100-120 мм. До Края на деня ще имаш от какво да избираш. Колкото до частите, не е за препоръчване да има каквото и да е с името Zoom понеже правят неща, които повечето хора класифицират като лайно (те малко мясат на такова), шимано е яка марка за окомплектовка, но и Срам имат доста силни моели, гледай състоянието на венците и веригата - ако са много жестоко нацапани и зъбчетата са малко заоблени вместо остри товаа не е хубаво... Ако искаш пиши ми на лично и бих се опитал да ти помогна да си вземеш колело в добро състояние за по-малко пари. Това което искаш ти се води XC или Cross Country.
Иначе казвам: седалка, грипове, верига, тук-там по някое уплътнение или лагер, евентуално нова касета (там дето са венците) от пред и от зад - това ще да е около 100 до 150 лв от магазина. Ще дадеш на някой да ти го сглоби и си имаш колело, което на момента може да продадеш и поне да си избиеш парите. Старите части ги пускаш за жълти сттинки някъде и тей. Изглежда схемаджийско, ама ще стане.
И аз от време на време трябва да правя някакви неща дето хич не ги разбирам, но то като седнеш и вземеш ключовете, ще счупиш едно две неща и после ще разбереш как работи всичко. Ако си с нагласата, че не можеш да направиш нещо, тогава никой не може да те аучи да го правиш. И аз си мислех, че е трудно да оправяш колела и за това една сервизация обикновено струва по 20-30 лева, но като почнах сам и видях за какво става въпрос, даже започна да ми доставя удоволствие да го правя.
Vensanity написа:Включвам се отново за ъпдейт!
Другото нещо, което не очаквах е каплите да са tubeless ready (добре, че един мой приятел имаше една помпичка, която имаше адаптер за такъв тип винтил) - трябва да взема "боза", ако някой може да препоръча и даде линк ще съм му супер благодарен!
Stromkern написа:Vensanity написа:Включвам се отново за ъпдейт!
Другото нещо, което не очаквах е каплите да са tubeless ready (добре, че един мой приятел имаше една помпичка, която имаше адаптер за такъв тип винтил) - трябва да взема "боза", ако някой може да препоръча и даде линк ще съм му супер благодарен!
Честито, с кеф да си го караш!
Струва ми се, обаче, че бъркаш нещо за каплите. Те са с отвор за presta (френски) вентил, а не tubeless ready. Просто ти трябва помпа, съвместима с такива вентили или преходник към авто за около 50 стотинки от пазарите. Съответно и резервни вътрешни ще ти трябват с преста вентили в бъдеще.
victortrt написа:Инвестицията в подобна и особено в тази помпа си струва, защото е за двата вида вентили и помпи бързо до големи барове. Има и преносими комбинирани помпи, а за всеки случай един преходник към авто-вентил за лев два в джоба също помага при помпене на бензиностанция, но тогава все пак си е мъка настройването на вентила.
От друга страна този тип вентили държат повече и имат някои предимства пред другите с оглед защита от зацапване, ама пък и са по-податливи на изкривяване.
victortrt написа:Питай в сервиза, но то освен почистване и смазване на верига и вилката, няма какво друго от теб да се прави.
valsbak написа:Верно ли се кефиш на велосипед който тежи над 14 кг. и струва над 1000 лв.
Преди и други да последват примера ти, нека се поразтърсят за нещо по-добро.
Назад към Начален клас велосипеди и компоненти
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта