Страница 1 от 1

Планински велосипеди за начинаещи

МнениеПубликувано на: Сря Май 13, 2020 2:14 pm
от shewb
Здравейте!
Аз и приятелят ми от известно време се каним да си вземем велосипеди, които да стават за каране както в града, така и по черни пътища и в планината. Под планината нямам предвид нищо супер екстремно като спускания и т.н. Вероятно той ще натоварва колелото повече от мен, защото е малко по-луд. Аз съм 1.64, а той 1.76. Като бюджет можем да си позволим общо за двете колела около 1300-1500лв, т.е. между 650-750лв. на колело.
Ходихме в магазини за нови, гледахме и втора ръка. Консултираха ни, но честно казано повече ни объркаха. Най-лаишки си казвам, че всички, с които говорихме, мисля, че си противоречаха.
Та, ако някой може да ни насочи дали в този ценови клас можем да намерим нещо подходящо за нас, или трябва да приготвим повече пари. И какво бихте препоръчали от новите, от втора ръка?
До момента сме гледали нови Cross и втора ръка Scott. На втората ръка се отказахме да гледаме, защото не можем да преценим дали струват толкова за колкото ни ги продават. На новите се оказа, че в рамките на този бюджет явно става въпрос за колела, които няма да ни вършат работа. Или поне така казват продавачите.
Ако има въпроси, с удоволствие ще ги отговоря. Благодаря! :)

Re: Планински велосипеди за начинаещи

МнениеПубликувано на: Пет Май 15, 2020 10:25 pm
от carmo
Повечето "магазинери" са достатъчно наясно с колелетата, но малцина могат да се абстрахират от личните си пристрастия като тип, клас и марка велосипед, и да вникнат в реалните потребности на клиента. Намерете такъв който да ви дава съвети след като ви е изслушал.
Преди това преценете какъв % от времето ще карате по асфалт, какъв по черен път и колко (и дали изобщо) ще имате сериозен оф-роуд?
Универсален велосипед няма, но повечето залагат на МТВ, "защото изглеждат по-яки" - което не е задължително да има общо със здравината. Мнозина си купуват джипове, за да ходят евентуално някога на пикник, а ежедневно се врат нелепо с тях по градовете и по магистралите.
Ако обаче се "зарибите" по-сериозно с карането сред природата, а асфалтът остане само неизбежна част от началото и краят на маршрутите ви, планинските колелета са по-подходящи, по ред причини, които предстои да усетите сами.
1500 лв е приличен бюджет за 2 байка с приемлив клас компоненти за "начинаещи към развиващи се" ентусиасти, а ако ви се "услади" тръпката и задобреете - ъпгрейд, или нови колелета, но там този общ бюджет ще е около 50% от цената за двете, или само на едното. :)
Но и цената не е приоритет - гледайте да са ви удобни и безопасни, защото парите ги давате веднъж, а колелетата ще ползвате дългосрочно. Тук нещата опират до подходяща за вас ергономия, а и до адекватна геометрия - според типът велосипеди. Ако не сте наясно с тези неща - това (а не техническото състояние) е основната причина да избягвате покупката на колелета втора ръка. Там имате неограничен избор от неща които не знаете и от множество конкретни единични предложения, а във физически магазин можете да пипнете и видите различни размери от един и същ модел. Колелото е като дрехата и обувките - ако не е вашият размер е мъка и събира прах в гаража.
В българия има всякакви марки и модели "чуждоземни" байкове, както и няколко родни производителя, които имат прилични модели за вашият бюджет. Първите ще ви вземат по-голям % за марката и по-малък % за стойността на вградените компоненти, а при нашите е обратното - вие преценете кое ви е приоритет. Брендът който цитирахте се справя достойно с баланса между цена и качество, има добра гаранционна политика и 650лв за вашият + 850лв за неговият велосипед е ценова категория в която имат прилични колелета. Тази разлика в цените е поносим баланс, така че вие да не изоставате по пътеките от него с много, докато той снизходително ви изчаква, но пък ще може когато е сам да гони адреналина, а вие да не го мислите, че на някой чукак ще го подведе техниката. :)
Сори ако стана дълго - дано да е полезно.