Велосипед до 1000 лева

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Bobi.1 » Нед Мар 07, 2021 6:40 pm

Здравейте, смятам да купя планински велосипед с бюджет до 1000 лева. Основно карам по черни пътища, по асфалт, и с новото колело ми се иска да започна да карам и на Витоша. Ръстът ми е 175 см с височина на чатала около 80 см (ако съм измерил правилно), и съм се насочил към колело с 27.5 инча капли. Рамката би трябвало да е среден размер, M.

Доколкото четох, повечето вилки в този клас, които са Suntour XCE/XCT/XCM. не са по-добри от обикновена твърда вилка, така че съм се насочил към колела с вилка Rockshox.

В Байк Център предлагат Cross GRX 9 27.5 2022 за 1000 лева с вилка Rockshox Judy coil 100 mm и имат рамка M 46 см в наличност.

https://www.bikecenter.bg/velosipedi/pl ... oss-grx-9/

В Bikes 4 You имат Sprint Apolon 27.5 2020 за 940 лева с вилка Rockshox XC30 100 mm. Проблемите са, че рамката е 19 инча, което ще ми е голямо, и че нямат магазин в София.

https://bikes4you.eu/bg/%D0%BA%D0%B0%D1 ... n-275-2020

Колелата на аналогична цена от Drag, Shockblaze, Cube, и Trek имат вилки Suntour, за които, както споменах по-горе, четох, че трябва да избягвам.

Като сравнявам тези два велосипеда, Спринта има по-хубави гуми, Schwalbe вместо Kenda (GRX 9 изглежда има същите гуми като GRX 7 VBR, който е 400 лева по-евтин). Кроса е малко по-лек според Bikes 4 You - 14 кг за размер 460 мм, а Спринта е 15 кг без да пише за кой размер. Окомплектовката е подобна - команди 3x9, декланшор Altus, дерайльор Аlivio, при Спринта M3100, при Кроса M4000. курбели с 40/30/22 зъба, касета 11-36 зъба. Не разбирам защо с 9 венчета са сложили 3 плочи вместо 2, Marlin 6 с 8 венчета има плочи 36/22, с повече от 40-45 км/ч няма да въртя.

Спринта има по-дълга седалкова тръба, което би ми позволило да сваля седлото повече, а Кроса има по-дълга тръба и 2 поставки за бидони на рамката. Харесвам дългите преходи, при които 2 бидона биха ми послужили добре, а и не ми трябва да свалям седлото (с dropper post), защото не смятам да го карам на специални трасета за спускания. До Витоша са ми 15-16 км асфалтово каране през града, така че по-добре да имам повече вода, отделно и чантичка с инструменти и гума мога да сложа.

Във форума четох, че рамката на GRX 9 е здрава, макар и тежка, а Спринт са добри за ъпгрейди. Старият модел GRX 9 е с вилка Suntour XCT и изглежда вече е преименуван на GRX 8 HDB, а новият GRX 9 сякаш е базиран на стария Traction SL9, за който четох добри неща. Единствените ъпгрейди, които планирам да правя тази или следващата година, ако се зарибя по карането, са гуми, екипировка и педали с автомати и съответните шпайкове и "парчета".

Искам да изпробвам колелото преди да го купя, за да се уверя, че ми е по размер, ако трябва да сменят лапата, и да ми е по-лесно да го върна при проблеми (дефекти) с него, така че смятам да го взема от веломагазин в София вместо онлайн. Това накланя везните към Кроса засега.

Сегашното ми колело е на около 15-20 години със стоманена рамка. 26 инча капли, и два "амортисьора" (които не вършат много работа), доколкото съм чел тези се водят паркови колелета, така че целта е новото да ми е първо реално планинско колело, макар и от начален клас, и в бъдеще ако се запаля по това да взема нещо от среден клас като Cube, Giant, Trek с въздушна вилка.

За отдела пише, че е за "велосипеди с цена до 700 лв. (за твърдаци)", но доколкото виждам това е от 2009, така че за 2021 предполагам това е аналогично на колелата за 1000 лв.

Според вас правилно ли съм се насочил, какво мислите за двете колелета в поста, и имате ли други предложения, които да се вместват в бюджета?
Bobi.1
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 7:29 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот carmo » Чет Мар 11, 2021 9:56 pm

С GRX-ите е малко бъркотия, но стари модели едва ли гледаш, а на новите цифрата съответства на броя венци в задния блок.
46 см ще ти е ок. За 10% повече може да поглефнеш и модела им Fusion X, който е с 2х10 трансмисия.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Bobi.1 » Пет Мар 12, 2021 1:17 am

Благодаря за коментара. Да, гледам само последните модели, защото предните са изчерпани, дори зимата гледах за намаления на GRX 9 и нямаше наличност, явно са били сменили производството към новите модели. Относно Fusion 10, изглежда е със същата вилка, като разликата е само задвижването, Deore с 10 венчета вместо Alivio с 9. Доколкото четох и Alivio-то е добър дерайльор, от друга страна 2 плочи значат по-малко смени на плочи и съответно риск от падане на веригата. Ако взема да увеличавам бюджета, както става в повечето теми, ще гледам и за неща като въздушна вилка и модерна геометрия, така че предпочитам да се вместя в текущия, а ако ми хареса планинското каране, в което нямам опит, ще взема нещо по-сериозно.

Относно вилката, в някои теми хората пишат, че пружинните вилки не работят много добре при неподходяща комбинация между пружината и теглото им, съответно за смяната им. В документацията на Rockshox има различни пружини за под 63 кг, 63-72, 72-81, и т.н. през 9 кг. Тъй като съм малко под 60 кг дали си струва при покупката да питам механиците от Байк Център да сменят пружината? От една страна не ме притеснява малко по-твърда возия, но пък ако заводски е за 72-81 дали ще бъде между 10% и 30% sag, който дават в този документ, и дали ще върши работа изобщо?
Bobi.1
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 7:29 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот carmo » Нед Мар 14, 2021 7:56 am

Пробвай вилката на натиск и реглаж от врътката као си в магазина.
Не знам дали ще искат/имат да ти сменят пружината, но ако не е безплатно, това те приближава още до Фюжъна.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Bobi.1 » Чет Мар 18, 2021 10:25 pm

Потърсих и в този форум (тема 1, тема 2) и в други (тема в mtbr), и според доста хора трите плочи отпред са излишни за планинско каране, особено с 9 венчета от 11 до 36 отзад, и по-добре са двойни. На сайта на Shimano например виждам, че двойните Acera FC-MT210-2 са 36/22, което има същата малка плоча като 40/30/22 на GRX 9 и 4 зъба по-малка голяма плоча. На gear-calculator.com сметнах на каква скорост отговарят, 39-40 км/ч с каданс 90 и 43-44 км/ч със 100 ми се виждат напълно достатъчни. Има някои коментари, че превключването с 14 зъба разлика може да изисква по-фина настройка на декланшора. От друга страна, на шосе при широко разпространените плочи 50/34 превключването е със 16 зъба разлика, което е дори повече.

Дали за този Cross има смисъл да им кажа да сменят курбела на такъв с 2 плочи, или просто да взимам с 3 и да не му мисля?
Bobi.1
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 7:29 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Bobi.1 » Съб Мар 20, 2021 2:28 pm

Благодаря ви за съветите, днес купих Cross GRX 9 размер M и педали с шипове. Удобно ми е, но трябва дълго каране, за да съм сигурен и да настроя височината на кормилото и preload-а на вилката. Когато се оправи времето, ще го тествам и в планината.
Bobi.1
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 7:29 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Bobi.1 » Нед Мар 28, 2021 1:55 am

На снимката е колелото от вчера, покарах го около 25-30 км в града, всичко му е наред сякаш, добре обира вибрациите. Само имам някакъв странен проблем с фабричните болтове за стойката за бидон, трябваше да махна шайбата между главата на болтовете и пластмасовата стойка, въпреки че в клипчето GCN казаха, че шайбата е добре да е там, защото болта беше твърде къс и не стигаше до резбата, за да хване. Като махнах шайбата, някак успя да се задържи, както се вижда на снимката, но като го носих по стълби след това явно с крак успях да бутна бидона и падна заедно с болтовете, единият остана на стойката, но другият не го намерих. Помпата дойде с болтове, които са по-дълги от фабричните, но преди да тръгна на по-дълъг преход трябва да опитам там да поставя и стойка за бидон върху стойката за помпа, така че не съм сигурен дали и за там не ми трябват по-дълги. Като цяло мислех, че това ще е най-елементарното нещо, а ми създава проблеми. :D
Прикачени файлове
IMG_20210326_155306301-mtb-bg.jpg
(499.4 KiB) 217 пъти
Bobi.1
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 7:29 pm
Местоположение: София

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Alexi » Нед Мар 28, 2021 8:05 am

наведи си малко седалката напред .. кормилото също ти е твърде високо ,може да пробваш да обърнеш лапата или да изместиш 1-2 спейсъра над нея
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Велосипед до 1000 лева

Мнениеот Bobi.1 » Нед Мар 28, 2021 4:54 pm

Да, още в магазина забелязах, че позицията е висока, на старото карах с кормило на нивото на седлото, но по някаква причина силно ми препоръчаха като ново колело да го покарам два-три пъти преди да се върна за настройка, за да проверят, че всичко е наред по частите и сглобката, и да коригираме позицията.

Може да им кажа да нивелират седлото и да обърнат лапата, тя е 7 градуса 80 мм и ще свали кормилото около 20 мм, а след това като покарам още може да махна лапата и да сваля някой спейсър, доколкото гледах в темата от преди няколко дни не е трудно, само трябва да внимавам да не натегна много.
Bobi.1
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Мар 01, 2012 7:29 pm
Местоположение: София


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта