Избор на велосипед

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Избор на велосипед

Мнениеот stiliyan98 » Вто Апр 09, 2024 3:00 pm

Alexi написа:с 32 плоча спокойно се развиват и дръжат 30 км/ч ,което за планински велосипед е доста и със сигурност няма да имаш силата да ги държиш т.е. плочата няма да те ограничава особено


Понеже имам същото питане - напълно съм съгласен, но ако се кара и по асфалт, 30км/ч май не биха били достатъчни. Не знам този сайт колко е адекватен, но се вижда разликата. https://howto.bike/gears/#29I1123I4399X29I706I208
stiliyan98
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 25, 2024 6:59 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Sprinter » Вто Апр 09, 2024 3:12 pm

stiliyan98 написа:
Alexi написа:с 32 плоча спокойно се развиват и дръжат 30 км/ч ,което за планински велосипед е доста и със сигурност няма да имаш силата да ги държиш т.е. плочата няма да те ограничава особено


Понеже имам същото питане - напълно съм съгласен, но ако се кара и по асфалт, 30км/ч май не биха били достатъчни. Не знам този сайт колко е адекватен, но се вижда разликата. https://howto.bike/gears/#29I1123I4399X29I706I208

На тази таблица и липсва един важен параметър, а именно с каква мощност трябва да въртиш 29 инчовите рошави гуми, та да караш с 50 км в час ;)
Alexi много правилно го е написал.
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот stiliyan98 » Вто Апр 09, 2024 3:28 pm

Sprinter написа:
stiliyan98 написа:
Alexi написа:с 32 плоча спокойно се развиват и дръжат 30 км/ч ,което за планински велосипед е доста и със сигурност няма да имаш силата да ги държиш т.е. плочата няма да те ограничава особено


Понеже имам същото питане - напълно съм съгласен, но ако се кара и по асфалт, 30км/ч май не биха били достатъчни. Не знам този сайт колко е адекватен, но се вижда разликата. https://howto.bike/gears/#29I1123I4399X29I706I208

На тази таблица и липсва един важен параметър, а именно с каква мощност трябва да въртиш 29 инчовите рошави гуми, та да караш с 50 км в час ;)
Alexi много правилно го е написал.


Ахаа, ясно. Значи при всичко друго еднакво, 3х9 няма да е по-добре за шосейно каране? Мен това ми беше притеснението, че ще се засиля някъде по пътя и по някое време вече педалите ще превъртат и няма да мога да се засиля повече.
stiliyan98
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Мар 25, 2024 6:59 pm

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Sprinter » Вто Апр 09, 2024 3:32 pm

nimhan написа:Много благодаря за предложението! Влиза ми в бюджета и ми харесва, ще го обмисля сериозно. Няколко въпроса:
1. Доколкото виждам е с проходна ос на курбелите и с QR на предната и задната главина, нали така?
2. Какво означава дерайльор със заключване, какви са предимствата?
3. Единственото, което ме притеснява на тези скоростни системи с 1 венец отпред е, че по асфалт няма да мога да развивам по-висока скорост. Това основано ли е според вас?
4. За Cross GRX 9 в магазина ми обясниха, че командите и спирачките са на 1 компонент, което е проблем, понеже ако го повредиш трябва да се смени цялото. Това тук не е така, нали?


1. Да, но разстоянието между дропаутите отзад е 141 мм или Boost, което ти позволява да сложиш по-добра главина в бъдеще.
2. Най-общо казано, поддържа веригата достатъчно опъната, така че да не прескача по венците или да се удря в рамката (разбира се в определени граници) при подскачане на задното колело, като същевременно осигурява възможност за гладко превключване на скоростите.
3. За любители колоездачи е напълно достатъчно. Ако ще караш основно по асфалт не купувай планинско колело :)
4. Да, спирачките са базовите хидравлики на Шимано, но за цената си са достатъчно добри. Превключвателя си е отделен компонент. Аз съм чупил такъв, но с доста зор :D
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот Sprinter » Вто Апр 09, 2024 3:38 pm

stiliyan98 написа:Ахаа, ясно. Значи при всичко друго еднакво, 3х9 няма да е по-добре за шосейно каране? Мен това ми беше притеснението, че ще се засиля някъде по пътя и по някое време вече педалите ще превъртат и няма да мога да се засиля повече.

3х9 всъщност е 3х7 защото крайните положения не са използваеми заради голямото усукване на веригата. За шосейно каране има съвсем различни скоростни системи, рамки, кормила, капли и гуми :D
Да, има вариант, ако се засилиш надолу 1х да не ти стигне като обхват. А, ако си в гората с тази скорост има вариант и да не ти стигне ширината на пътеката :evil:
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Избор на велосипед

Мнениеот nimhan » Вто Апр 09, 2024 9:04 pm

Sprinter написа:
nimhan написа:Много благодаря за предложението! Влиза ми в бюджета и ми харесва, ще го обмисля сериозно. Няколко въпроса:
1. Доколкото виждам е с проходна ос на курбелите и с QR на предната и задната главина, нали така?
2. Какво означава дерайльор със заключване, какви са предимствата?
3. Единственото, което ме притеснява на тези скоростни системи с 1 венец отпред е, че по асфалт няма да мога да развивам по-висока скорост. Това основано ли е според вас?
4. За Cross GRX 9 в магазина ми обясниха, че командите и спирачките са на 1 компонент, което е проблем, понеже ако го повредиш трябва да се смени цялото. Това тук не е така, нали?


1. Да, но разстоянието между дропаутите отзад е 141 мм или Boost, което ти позволява да сложиш по-добра главина в бъдеще.
2. Най-общо казано, поддържа веригата достатъчно опъната, така че да не прескача по венците или да се удря в рамката (разбира се в определени граници) при подскачане на задното колело, като същевременно осигурява възможност за гладко превключване на скоростите.
3. За любители колоездачи е напълно достатъчно. Ако ще караш основно по асфалт не купувай планинско колело :)
4. Да, спирачките са базовите хидравлики на Шимано, но за цената си са достатъчно добри. Превключвателя си е отделен компонент. Аз съм чупил такъв, но с доста зор :D


Благодаря за отговорите!

Гледам, че втора употреба върви към 900-950лв. в добро състояние. Заслужава ли си?
nimhan
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 26, 2024 12:53 pm

Предишна

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта