Страница 1 от 1

Дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 1:22 pm
от 3o6k0
От няколко дена си мисля да си сложа дискова спирачка.Питах на едно място и ми казаха, че нямало смисъл да си слагам дискова спирачка отзад, защото като натисна спирачката и силата отива отпред и така задната гума само се сурка.Аз съм с това колело.За да му сложа предна дискова спирачка трябва да си купя нова вилка и плюс спирачка и т.н. става над 100 лв.В Лидер-а в Пловдив ми казаха, че спирачката е 60лв. (задна) и доста пари за монтаж.Та въпроса ми е ако си взема задна дискова спирачка ще мога ли да си я монтирам сам ?Има ли някъде упътвания?И верно ли е това, че не хубаво да съм само с задна ?

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 1:31 pm
от M1010X
Прочети малко във форума - абсолютно безсмислено е да си купуваш такава спирачка - v-brake за толкова пари ще спира в пъти по-добре.

Въобще - митът за "якото колело с дискови и централен хамортесиоуеър" си е само мит... когато става дума за low-end велосипеди, какъвто е твоят.

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 1:55 pm
от GECKO
А и велосипеда не позволява монтаж на дискова спирачка никъде. Дори и да вземеш нова вилка, то тя най-вероятно няма да издържи усилията от дискова спирачка.

Аз бих се насочил към един от тези 2 избора:

1. Комплект такива плюс комплект такива

2. Чифт от тези плюс чифт от тези

Или всяка комбинация на някои от лостовете със някои от спирачките. Успех :) :agree:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 2:41 pm
от mute
Според мен няма смисъл да влагаш пари в това колело по-добре си сабери 300-400 лв и си вземи някакво по-свястно колело и след това почваи да го упгреидваш успех :agree:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 2:54 pm
от 3o6k0
Ми тези V-brake спирачки струват повече от дисковите спирачки :confused:

mute написа:Според мен няма смисъл да влагаш пари в това колело по-добре си сабери 300-400 лв и си вземи някакво по-свястно колело и след това почваи да го упгреидваш успех :agree:


Това колело няма и една година все още...

С тези ж-браке спирачки нещо не ми харесва..Гумичките се износиха много бързо и ги преближих до гумата да обаче задната гума ми е крива и в момента едната гумичка ми се сурка в гумата почети постояно..


Някой ми каза, че дисковете се износват и след време се сменят.Верно ли е това?

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 3:06 pm
от Мъро
Вземи си качествен ви-брейк и хубави накладки... във форума много е писано по този въпрос.

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 3:09 pm
от M1010X
Случват се и такива неща...

Пък ти като не щеш да слушаш - слагай каквато спирачка имаш и си троши главата. Това, че някой ти препоръчва v-brake, който струва повече от някакъв тъп диск, не те ли навежда на мисълта, че дискът е боклук? Би трябвало на тази мисъл да те наведе и фактът, че една хубава дискова спирачка (например avid bb5) струва 150-160 лева. Дали такава за 60 ще е гот, а?

Въобще - защо не прочетеш някои от важните теми и току-виж нещо ти е станало ясно?

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 3:16 pm
от 3o6k0
Ми тогава защо колите са с дискови спирачки, а не с V-brake ?

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 3:23 pm
от killvanrea
Абе ти малумен ли си или да.
Хората ти казаха ,че е по добре със скъп V-brake от колкото с евтина и некачествена дискова (даже имаше и такава тема). За да си сложиш на твоето колело и то отзод ще ти трябва накрайник ,нова задна главина и дискова спирачка. Това са минимум 120 лева така че си взими V-brake.

А колите са с дискова ,защото няма толкова голям V-brake

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 3:32 pm
от Krismars
Човек ти май не разбираш! СД5 спира много повече от Някаква скапана дискова спирачка, за 50лв. Не случайно преди 1 година тая спирачка струваше 50лв :(!: И защо подяволите стравняваш автомобил с колело, данеби сприрачките на Голф 2-ката ти да струват по 50лв :(!:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 3:39 pm
от Black cat
killvanrea написа:.А колите са с дискова ,защото няма толкова голям V-brake


:rofl:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 4:29 pm
от nikitoMTB
3o6k0 написа:Ми тогава защо колите са с дискови спирачки, а не с V-brake ?

:crazy: абе защо искаш мнението на хората кат не слушаш кво ти казват :(!: !Колите са с дискови щото спират по-добре от v-break,и са с хубави дискови,а не най-евтините на пазара(хубавите дискови спират по-добре от хубави v-break-ове).Как мислиш да спреш 2 тона който се движат с 100 км.?

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 4:29 pm
от GECKO
Krismars написа:... Голф 2-ката ти да струват по 50лв :(!:


Ще се учудиш, но мисля, че наистина са там някъде (само апарата де) :D ((поне аз не бих дал повече))

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 4:36 pm
от bikerider
егати детската градина...
@all: какво го убеждавате това хлапе - да си даде паричките за боклук да се убеди сам...

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 7:02 pm
от 3o6k0
Днеска се позанимавах с задната и предната V-brake спирачки и в момента работят стра'отно.Само при предната има малък проблем:гумичките стържат в джантата, но горе-долу го оправих.

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 7:05 pm
от Black cat
3o6k0 написа:Само при предната има малък проблем:гумичките стържат в джантата...


Я разкажи :confused:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 7:05 pm
от nikitoMTB
3o6k0 написа:Днеска се позанимавах с задната и предната V-brake спирачки и в момента работят стра'отно.Само при предната има малък проблем:гумичките стържат в джантата, но горе-долу го оправих.

ами къде искаш да стържат? :crazy:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 7:19 pm
от 3o6k0
Black cat написа:
3o6k0 написа:Само при предната има малък проблем:гумичките стържат в джантата...


Я разкажи :confused:


Еми V-brake-a не беше добре завит и се като натисна спирачката челюста се измества на една страна и 1 гумичка постояно се доприа в каплата.Като го затегнах се оправи..

А колко горе-долу ще струва тази капла ?

nikitoMTB написа:
3o6k0 написа:Днеска се позанимавах с задната и предната V-brake спирачки и в момента работят стра'отно.Само при предната има малък проблем:гумичките стържат в джантата, но горе-долу го оправих.

ами къде искаш да стържат? :crazy:


Закво служат тези неща ?!?

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 8:26 pm
от Brave
Само каплата е около 30 лв.

Втория ти въпрос - това е лостче за спирачка. Има система която позволява да променяш лостовото отношение с което дърпаш жилото за спирачката. В едното крайно положение дърпаш повече жило, но по-слабо, в другото крайно - малка дължина, но със голяма сила. Въпрос на вкус, модел на спирачката и стил на каране е коя позиция ще е най-добра. Това, разбира се е много повърхностно обяснение, прочети си повече на сайта на Шимано, както и тук по форумите.

МнениеПубликувано на: Вто Авг 07, 2007 10:28 pm
от Aggressiv
мне ми стана ясно колко ще струва една капла с Джъмбо с ДТ спици и с една евтина Формулка,доло-горе?

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 10:17 am
от Black cat

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 11:34 am
от THEZOGGO
@Aggressiv
С кои ДТ спици имаш предив и какво разбираш под евтина главина формула, до какви пари да е?

@3o6k0
Гледам че си начинаещ в колоезденето, щом питаш неща от рода на какво е лостче за спирачка и т.н
За колелото което си си купил, няма нужда от ъпгрейд, разбира се ако не искаш да караш по сериозно от разходка в парка, гледам никой от колегите не те е попитал колко килограма тежиш, това разбира се е важно за да знаеш към какви спирачки точно да се насочиш. Хората в Пловдив правилно са ти казали че трябва да смениш вилката за да сложиш дискова спирачка, но има и проблем че ще трябва да смениш и главината на каплата, трябва да е за диск иначе няма да стане, от там ще искаш и нова шина както си написал по нагоре и така натаък, и ще стане дълга и широка работата. От това което си написал "От няколко дена си мисля да си сложа дискова спирачка", ми идва на ум че на теб дисковата спирачка ти трябва за гъзария а не толкова за да имаш спирачка която повече да спира :) както и да е, и тва е основателна причина. От снимката която е дадена на твоето колело не се разбира дали челюстите на в брейка ти (оригиналния) са пластмасови или алуминиеви, има голямо значение, ако са пластмасови, съветвам те да ги смениш, наистина и аз подкрепям Krismars, взвеми си Single Digit 5 brake - http://www.ridespot.net/product_info.ph ... 028ae99668, за тия пари са екстра, повече не ти и трябва, но тъй като може и да не намериш такива в Пловдив (незнам може и да намериш), за всеки случай ориентирай се към - http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=105 - Shimano Alivio BR-M430.
Това са спирачките които аз ти препоръчвам. А за спирачни лостчета, ако си решил да ги сменяш разбира се, защото и те са си от значение препорчъчвам ти: http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=142 или http://www.ridespot.net/product_info.ph ... 028ae99668 (и двете лостчета са за 29 лв) :)
Успех и безавариино каране :)

@M1010X
"че една хубава дискова спирачка (например avid bb5) струва 150-160 лева"
Грешиш ;)
Ball Bearing 5 MTB disc brake (160 мм) - 99 лв.
Ball Bearing 5 MTB disc brake (185 мм) - 109 лв.
Ball Bearing 7 MTB disc brake (160 мм) -145 лв.
Ball Bearing 7 MTB disc brake (185 мм) - 155 лв.
Ball Bearing 7 MTB disc brake (203 мм) - 165 лв.
Давам го само като инфо

@Krismars
Карал съм с промакс дискова спирачка - предна, бях 80 кг, след като се разработиха накладките, ме хвъряше при ниска скорост и свалена седалка до долу, доволен съм от промакса
Цената на промакса е 35 лв а на Single Digit 5 brake - 29.00 lv.( сегашната цена, то и авид 7 цата -185 ротор струваше и преди 1 година 249 лв сега е 155 нали ;), цените падат) - разликата е нищожна от към пари. Пък ако на теб първата ти спирачка е от авид 5 ца нагоре разбираемо е да си мислиш че една дискова спирачка за 50 лв е боклук. Ето затова не ми харесва хората да казват тва е боклук, онова е боклук в смисъл че трябва да си минал през нещо за да го сравниш, дисковата спирачка за 50 лв става за каране, нестава за аграрно експлоатиране - ДХ ами за ХС/АМ, има разлика :)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 11:40 am
от screamBoy
3o6k0

дисковата в такъв случай има смисъл по два параграфа - по-малко обслужване, ще сменяш накладки 1-2 пъти годишно и това е и другото - можеш да кривиш много повече каплата без да се налага да я изправяш

докато на V-Brake след всеки 2 дъждовни дни ако караш по-бързо и на всяко изкривяване трябва да си пилиш нервите да я изправяш

така че смисъл има, да, аз лично стига да има къде да се монтира дискова бих си я сложил при твоето положение

монтажа е елементарен - завиваш преходника към рамката, апарата към преходника
завиваш ротора към движението
слагаш жилото в апарата
стягаш всичко
центроваш накладките - което е доста по-лесно от на V-Brake като лесно значи и с по-малко усилие и по-бързо (знаеш как накладките на вбрейка трябва леко да са разтворени отзад и да целят точно борда и въобще е баси ужаса)

така че ако имаш парите, ако имаш къде да я монтираш - слагай, ще си спестиш доста загубено време
сега остава отделен въпроса коя точно дискова, ноо опитай и тази дето се стиска най-леко и дето се продават резервни накладки за нея я вземи

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 11:53 am
от Мъро
THEZOGGO написа:Карал съм с промакс дискова спирачка - предна, бях 80 кг, след като се разработиха накладките, ме хвъряше при ниска скорост и свалена седалка до долу

То това го прави и просто една пръчка между спиците, ама целта на занятието е друга :)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 12:21 pm
от Aggressiv
На мен ми трябва за задна капла.
имам предвид най-обикновените спици DT,главината няма значение каква е само да е евтина и да е със резба,шината да е двустенна(Grand Rock,Jumbo,нещо такова по-евтинко)

Доло-горе колко пари ще излезе всичко със наплитането ?

Мерси! :beer:

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 12:23 pm
от 3o6k0
THEZOGGO написа:
@3o6k0
Гледам че си начинаещ в колоезденето, щом питаш неща от рода на какво е лостче за спирачка и т.н
За колелото което си си купил, няма нужда от ъпгрейд, разбира се ако не искаш да караш по сериозно от разходка в парка, гледам никой от колегите не те е попитал колко килограма тежиш, това разбира се е важно за да знаеш към какви спирачки точно да се насочиш. Хората в Пловдив правилно са ти казали че трябва да смениш вилката за да сложиш дискова спирачка, но има и проблем че ще трябва да смениш и главината на каплата, трябва да е за диск иначе няма да стане, от там ще искаш и нова шина както си написал по нагоре и така натаък, и ще стане дълга и широка работата. От това което си написал "От няколко дена си мисля да си сложа дискова спирачка", ми идва на ум че на теб дисковата спирачка ти трябва за гъзария а не толкова за да имаш спирачка която повече да спира :) както и да е, и тва е основателна причина. От снимката която е дадена на твоето колело не се разбира дали челюстите на в брейка ти (оригиналния) са пластмасови или алуминиеви, има голямо значение, ако са пластмасови, съветвам те да ги смениш, наистина и аз подкрепям Krismars, взвеми си Single Digit 5 brake - http://www.ridespot.net/product_info.ph ... 028ae99668, за тия пари са екстра, повече не ти и трябва, но тъй като може и да не намериш такива в Пловдив (незнам може и да намериш), за всеки случай ориентирай се към - http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=105 - Shimano Alivio BR-M430.
Това са спирачките които аз ти препоръчвам. А за спирачни лостчета, ако си решил да ги сменяш разбира се, защото и те са си от значение препорчъчвам ти: http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=142 или http://www.ridespot.net/product_info.ph ... 028ae99668 (и двете лостчета са за 29 лв) :)
Успех и безавариино каране :)




Оригиналните спирачки са алуминиеви и са Logan, но незнам точно кой модел.А в лидера ми предлагат за отпред капла+шина+глваин+спици т.е. цяло предно колело и диск+челюсти, ама то излиза повече от колелото.Засега си оправих мойте и спират

А за лостчетата имах друго предвид, но не ме разбрахте :)

добре никъде не намерих цяла предна гум обаче с 32 спици.

МнениеПубликувано на: Сря Авг 08, 2007 12:54 pm
от M1010X
@THEZOGGO - я, че те цените паднали... А това включва ли диска (предполагам, че да)? Но пък жила, брони, нормални лостчета...

Абе все тая. Да си чупи главата :)