XCM H-LO SUNTOUR

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

XCM H-LO SUNTOUR

Мнениеот LILY » Чет Ное 29, 2007 4:29 pm

Здравейте,скоро си купих колело на което има монтирана такава вилка,до тук добре карах го насам натам обаче сега като чета тук е хубаво да се смазва от време на време.четох темите обаче такива неща като семеринги маншони и така нататък не ми говорят много.Та тъпият ми въпрос е каде точно се слага тази тефлонова грес и кое се пръска със спрей,кога по колко и т.н.Като вдигна тези гумените неща нагоре вътре кадето влизат тръбите какво се слага и по колко.Благодаря на всички които ще ми отговорят ;)
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот outfaced » Чет Ное 29, 2007 4:40 pm

ами па си зависи къде караш , колко я цапаш и колко я миеш ...
иначе има спрейове с тефлонова смазка по вело магазините (10-15лв.)
и бива да се пръсва като се "изсуши"

поне при мен след 100-200км "горско" просто започна леко да "задържа" ... та си иска смазване.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот LILY » Чет Ное 29, 2007 5:28 pm

Ами аз до сега съм правила един преход от около 30км.в гориста местност и малко в градско каране.Аз спрейчета и там другите неща ще намеря от каде да купя ама къде да пръскам с тях???По тръбите които влизат в ботушите или под гумените неща??
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот Admin » Чет Ное 29, 2007 5:52 pm

То там има доста гумени и пластмасови неща ;)
Маншоните са тия "набръчканите" гумени неща.
Семерингите са тия кръглите неща, намиращи се между горните и долните тръби, т.е. там където едните влизат в другите. Може да изглеждат като "гумени", може и като "пластмасови", зависи от конкретната вилка.
Със спрея се пръска точно там, където горните тръби контактуват със семерингите, т.е. под маншоните в твоя случай. Всъщност, при някои вилки се пръска под самите семеринги. Само че за семерингите по принцип се препоръчват силиконови спрейове. Вярно е, че май има и 1-2 тефлонови, но за тях не мога да коментирам.
Във всички случаи, важно е на спрея да пише, че става за смазване на вилки, а ако има и някакво упътване как и къде, ще ти е още повече от полза.

Edit: Като напръскаш, натискаш вилката няколко пъти, след което забърсваш останалата отвън смазка с парцал.
Edit 2: Пръскането на семерингите е едно, но при някои вилки се налага и смазване отвътре с подходяща грес за вилки, което вече включва и разглобяване на вилката - за тази процедура може би ще предпочетеш да отидеш в сервиз.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот outfaced » Чет Ное 29, 2007 6:57 pm

Admin написа:Само че за семерингите по принцип се препоръчват силиконови спрейове.


тц ... точно тия са си с тефлон
пише си го на сайта и в менюъла.
На моята поне тефлончето и е екстра. Ползвам универсален тефлонов спрей ... чак специален за вилки не съм и търсил. Тя и вилката не мисля, че спада и към специалните :dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот LILY » Чет Ное 29, 2007 9:38 pm

Аха май разбрах какво трябва да правя,не изглежда сложно мн.благодаря за точните указания на admina ;) ако се видим някаде ще :beer:
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот bodo » Пет Ное 30, 2007 11:34 pm

Тук има едно много интересно филмче защо и как
http://www.youtube.com/watch?v=7Qk0PKq9UuU
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот Teodor40 » Пет Ное 30, 2007 11:57 pm

Само не е добре да се прекалява със спреиовете, които имат разяждащо действие. Вилката аз лично я чистя след всяко каране с парцал, смазвам я и после пак я бърша. Може би, защото понякога се чудя какво да правя :)
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Kitolino » Съб Дек 01, 2007 12:01 am

Като дойде време да я смазваш всичко става за минути.
За ботушите ти трябва 10ка ключе, ако ползваш спирачка с челюсти отвърти и едното рамо(това с жилото), за него ти трябва 5ца инбус(шестогран), след тази манипулация просто издърпай ботушите от краката. Взимаш си подходяща грес спрямо терена/сезона, когато ще си караш колелото(има в старите теми от архива много полезна информация ;) ), изчистваш старата смазка, със дълга пръчка изчистваш и от вътрешната част ботушите. Смазваш подпорите и семирингите и затваряш, сгъваш вилката и избърсваш количеството грес, което е ненужно. Повтаряш операцията докато спре да се образува различимо ръбче от греста. След тази профилактика вилката става мекичка и много приятна, лично аз правя профилактика след мокро каране, понеже дори малко вода и влага да влезне, работата се влошава драстично.

След първото отваряне ще видиш, че е лесно и приятно занимание :)
Успех.
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот bodo » Съб Дек 01, 2007 9:29 pm

Kitolino написа:Като дойде време да я смазваш всичко става за минути.
За ботушите ти трябва 10ка ключе, ако ползваш спирачка с челюсти отвърти и едното рамо(това с жилото), за него ти трябва 5ца инбус(шестогран), след тази манипулация просто издърпай ботушите от краката. ...
След първото отваряне ще видиш, че е лесно и приятно занимание :)
Успех.
По-добре не го прави, защото XCM Lo-H e с хидравличен патрон и ще изисква малко по-големи умения.
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот Kitolino » Съб Дек 01, 2007 10:29 pm

Bodo е прав, аз съм в грешка(изпуснал съм H-то от заглавието) :crap:
Ето информация за точният модел
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 11:03 am

О.к. и в крайна сметка как да я смазвам тази вилка,издърпвам маншоните нагоре и после пръскам под тях там където тръбите влизат в ботушите със спрей(силиконов или тефлон)???Както по горе е написал admina.
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот bikerider » Пон Дек 03, 2007 11:27 am

със тефлонов спрей пръскаш върху тръбите точно над семерингите като преди това си махнала мъничките пружинчици, които ги стягат към тръбата.
после сгъваш няколко пъти, за да влезе смазката вътре, след което избърсваш остатъка, връщаш нежно и внимателно пружинчиците (да не се разтегнат) и слагаш маншоните.

и това е.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 11:43 am

:bowdown: Ееее (ето това чукане чаках) :D шегувам се :D А тези пружинки как се махат защото аз гледах какво има под маншоните ама пружинки не видях,моята вилка дали има такива неща??Най вероятно не съм ги видяла.
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот Admin » Пон Дек 03, 2007 12:01 pm

Щом говорим за ХСМ, най-вероятно няма пружинки. Поне при този с механичното заключване няма.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 12:24 pm

Sorry за тъпите въпроси но преди това имах бегач (шосе),а както чета тук трябва да се обръща сериозно внимание на вилката за да работи добре.
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 12:31 pm

И аз не видях пружинки :dunno: ,и в такъв случей как се действа ??Трябва ли да махам нещо друго освен маншоните
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот Admin » Пон Дек 03, 2007 12:56 pm

Според мен не, макар че при този клас вилки семерингите понякога и сами се изваждат от леглата си заедно с маншона. Затова е добре като дръпнеш нагоре маншона, да се увериш, че семерингът не е останал закачен към него - малко ще се изцапаш, ама няма как. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 1:45 pm

Ами май няма такива неща по маншона,той уплатнява от външната страна на ботушите на вилката.А вътре където тръбите влизат в ботушите не виждам семерини или някъкви пластмасови пръстенчета с пружинки на тях :dunno: Тръбата си влиза в ботуша и това е,а точно където влиза(контактува)с ботуша разстоянието е около един милиметър но не виждам нещо да го уплътнява.
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 1:59 pm

Сега гледам схемата на вилката която Kitolino е дал там се виждат мн.добре нещата и тъка като гледам семерингите трябва да са No:5(dust seal) но май не могат да се вадят :dunno: или греша?
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот Yavkata » Пон Дек 03, 2007 2:02 pm

Доколкото си вижда от снимката в е-шопа, тази вилка е без маншонче.
При моята ХСМ има само едни къси маншончета 5-6 см. покриващи само семерингите. Няма пружини и др. подобни. Вдигаш нагоре , гумените части, пръскаш със спрея(тефлоновия), натискаш няколко пъти вилката, избършваш с едно парцалче и набутваш обратно гумите.
Доколкото прочетох, не караш супер интензивно, така че цялостна профилактика може да правиш и веднъж-дваж в годината. Ако е проблем за теб, може да я отнесеш на сервиз за цялостно разглобяване.(този крак със заключването е малко по тегав за сглобяване.)Успех!
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 2:41 pm

Ами за тези маншони става дума и аз други не видях,вдигам пръскам и забърсвам лесна работа ;) Благодаря че ме изтърпяхте с досадните въпроси.А за интензивното каране сега не карам много защото е студено но като се отцели хубав ден си правя преходи тъка че и цялостна профилактика ще се налага но тогава ще търся сервиз няма да досаждам ;) Благодаря на всички за отговорите :beer: :beer:
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот Admin » Пон Дек 03, 2007 4:08 pm

Точно така, №5 са семерингите (без пружинки), №6 са маншоните. №5 може да се отделя от №4, а пък №6 се захваща за №5. Понякога се случва като дръпнеш нагоре №6, да извадиш заедно с него и №5, затова ти казах да провериш за всеки случай дали семерингът не е останал в основата на маншона. (Ако е, просто го отделяш и го нанизваш обратно върху №4 - като щракне, значи е готов.) Разбира се, в повечето случаи семерингите си стоят на мястото :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 4:21 pm

Ами нее голяма философия ама като не съм се занимавала преди с такива неща и малко се шашкам но ще и хвана цаката и тогава ще видим кой кого ;)
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот LILY » Пон Дек 03, 2007 4:40 pm

Като и направя един преход Узана,х.Тъжа,връх Ботев и обратно и ще я видя що за вилка е :popcorn:
LILY
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Чет Ное 29, 2007 4:02 pm

Мнениеот Teodor40 » Пон Дек 03, 2007 4:52 pm

LILY написа:Като и направя един преход Узана,х.Тъжа,връх Ботев и обратно и ще я видя що за вилка е :popcorn:

Използвай бутона "промени", ако искаш да добавиш нещо към миналия си пост ;)
айде да и направим рейтинг 2000 е така, за ташака
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Мнениеот Yavkata » Пон Дек 03, 2007 5:23 pm

LILY написа:Като и направя един преход Узана,х.Тъжа,връх Ботев и обратно и ще я видя що за вилка е :popcorn:

:offtopic: Ами ако на този преход повече е карането от бутането, може накрая да се окаже, че имаш добре разлуфтена вилка ;) (Не бой се, просто завиждам :) ) :offtopic:
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот botroid » Пон Дек 03, 2007 7:41 pm

LILY написа:Като и направя един преход Узана,х.Тъжа,връх Ботев и обратно и ще я видя що за вилка е


За този преход няма да имаш проблеми с която и да е вилка XCM.
Относно смазването на амортисьорни вилки - тук в Габрово не съм виждал някой да пръска със спрей. Преди всяко каране в планината се капват 2-3 капки машинно масло на горните тръби, вилката се натиска 2-3 пъти и готово.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот Yavkata » Вто Дек 04, 2007 7:11 am

botroid написа: Преди всяко каране в планината се капват 2-3 капки машинно масло на горните тръби, вилката се натиска 2-3 пъти и готово.

УФфф! И в сайта на производителя е указана подръжката с тефлонов спрей, и във форума толкова е изписано за смазването на вилки. Маслото има два отрицателни ефекта . Първо , от него се втърдяват и напукват гумените части- семеринги, маншони. Второ отмива греста.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Вто Дек 04, 2007 5:30 pm

@Yavkata:
ми габровци, к'во да ги правиш...
:D :nuts:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Следваща

Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 79 госта