Точно преди една година и аз бях изправен пред подобна дилема. Дали да инвестирам по стария си стоманен боклучец, или да събирам пари за по-нов. Началото на този месец сглобих новия си велосипед и съм доста доволен, че избрах да инвестирам в ново колело. Тогава не разбирах нищо от велосипеди и се напънах и изчетох доста от ЧЗВ, доста стари теми, следях постоянно новите, изчетох повечето технически
статии (did да мълчиш!) и постепенно картинката се изясняваше.
Синтезирано защо не бива да инвестираш по настоящата си рамка:
1. Материал - вероятно е стоманена. Да, вероятно е здрава, но тежи. Стария ми стоманен твърдак тежеше колкото сегашното ми колело, а то е с "мека" вилка (които са по-тежки от "твърдите"), "мека рамка" (които също са по-тежки от "твърдите") и по-дебели гуми (които също са по-тежки)...
_________________________
"мека" (рамка/вилка) - с амортисьор
"твърда" (рамка/вилка) - без :)
2. Чело - 95% съм сигурен, че е "нормал сайз", тоест стария стандарт за размер на чело, което те ограничава само в най-нисък клас вилки, с неоправдано висока цена. Вилката е може би 50% от планинския велосипед, поне на твърдаците.
3. Мога да се обзаложа, че нито рамката, нито вилката (която да, може да се смени, но не е ясно дали ще е достатъчно здрава, за да издържи по-добра дискова) нямат уши за дискови спирачки. Да, V-Brake-овете са по-добри от евтините дискови, но липсата на уши те лишава от възможността да сложиш в бъдеще добри дискови спирачки, а добрата спирачна сила е нещо, което рано или късно става необходимост. А добрите спирачки са близо 40% от планинския велосипед
по "животомера ми", това за did
Мисля, че изброените доводи са достатъчни...