Задната ос с монтаж с две гайки-издълба ми алуминиевите уши.

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Задната ос с монтаж с две гайки-издълба ми алуминиевите уши.

Мнениеот ALEX » Нед Мар 23, 2008 5:09 pm

Едно недомисляне от страна на производителя. Оглеждайте за такива неща.
Случи се на моя Cross Apex.
Закупен през 21.08.2004.
Модел : ???? година.
Уши -материал Alloy 6061-не пише ,че са от него,но предната част на рамката е от такъв(има лепенка).
Проблемът :
Гайките са набраздени по повърхността, която притиска ушите на рамката. След няколко отвивания и
завивания гайките задълбаха в ушите .Оформиха се легла в които гайките влизаха. От тук правилното закрепване на оста
и от там на каплата стана невъзможно.
Примери :
-Нееднакви разтояния между лявата и дясната част на гумата спрямо задните тръби на рамката.
-Калотките (гумичките;накладките за V-bkeak) идват под ъгъл спрямо борда на шината
Решение :
+Подлагат се шайби между ухото и гайката (Аз така направих и не съм имал проблем след това).
+Сменяте си оста с такава с лостче-QR.
Речник :
Калотка - гумичките;накладките за които се монтират на челюстите на спирачката (V-break примерно),
Борд на шина - повърхността която притискат калотките на спирачката.
Колоезденето в града уврежда сърцето
http://www.varnacity.info/search.php?pa ... w&nid=1800
Маска за колоездене против вредни газове?Kъде се продава?|Велосипед за всякакъв терен?
Аватар
ALEX
 
Мнения: 80
Рейтинг: 960
Регистриран на: Сря Май 10, 2006 5:56 am
Местоположение: Варна Varna /Skype име: Acisor

Re: Задната ос с монтаж с две гайки-издълба ми алуминиевите

Мнениеот Sp0nG » Нед Мар 23, 2008 7:34 pm

ALEX написа:Решение :
+Сменяте си оста с такава с лостче-QR.

:) :agree:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Re: Задната ос с монтаж с две гайки-издълба ми алуминиевите

Мнениеот Ozzie » Нед Мар 23, 2008 8:20 pm

ALEX написа:Проблемът :
Гайките са набраздени по повърхността, която притиска ушите на рамката. След няколко отвивания и завивания гайките задълбаха в ушите.


Още като си го видял този проблем (а това е след първото или второто демонтиране / монтиране на каплата) е трябвало да подложиш шайби между гайката и рамката.
Но не само "Крос" допускат такива грешки.
Миналата година купих DRAG Tomahawk за хлапето, който също е с алуминиева рамка и също нямаше шайби на задната ос. Поне до първото сваляне на каплата, което беше още в магазина, тъй като го транспортирах с колата. Е познай след това, като монтирах каплата в нас, какво направих? ;)

Sp0nG написа:
ALEX написа:Решение :
+Сменяте си оста с такава с лостче-QR.

:) :agree:

И това е решение, но за рамките с фиксирани позиции за оста.
A не всички рамки са с такива.
:agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Задната ос с монтаж с две гайки-издълба ми алуминиевите

Мнениеот rEsPeCT » Нед Мар 23, 2008 8:46 pm

Ozzie написа:
ALEX написа:Проблемът :
Гайките са набраздени по повърхността, която притиска ушите на рамката. След няколко отвивания и завивания гайките задълбаха в ушите.


Още като си го видял този проблем (а това е след първото или второто демонтиране / монтиране на каплата) е трябвало да подложиш шайби между гайката и рамката.
Но не само "Крос" допускат такива грешки.
Миналата година купих DRAG Tomahawk за хлапето, който също е с алуминиева рамка и също нямаше шайби на задната ос. Поне до първото сваляне на каплата, което беше още в магазина, тъй като го транспортирах с колата. Е познай след това, като монтирах каплата в нас, какво направих? ;)

Sp0nG написа:
ALEX написа:Решение :
+Сменяте си оста с такава с лостче-QR.

:) :agree:

И това е решение, но за рамките с фиксирани позиции за оста.
A не всички рамки са с такива.
:agree:

И аз съм с QR обаче и гайките на самия QR и те са с набраздена повърхност и аз имам същия проблем, та въпроса ми каквито и да е шайби стига да влизат там ли да сложа или трябва някви специални ли? А няква гумена щайба да си изрежа, няма ли да е по добре ?
Аватар
rEsPeCT
 
Мнения: 360
Рейтинг: 1058
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 9:10 pm
Местоположение: neverland..

Мнениеот Sp0nG » Нед Мар 23, 2008 10:12 pm

Гледай сега, проблема при гайките е, че като няма шайби се дере рамката с грапавината на гайките при завиването им. При кюар-а няма въртене, а директно стягане и рамката не се издълбава. ;)
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта