Кое от двете: Drag Ontario vs. Sprint Apolon

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Кое от двете: Drag Ontario vs. Sprint Apolon

Мнениеот Daneza » Пет Юни 06, 2008 12:36 am

Здравейте на всички,
От около седмица се спрях сериозно на идеята за ново колело ... обиколих форумите и намерих много мнения. Иска ми се и вие да дадете по едно рамо, ще съм много благодарен :) :beer:

Финансите ми се ограничени до около 450 лева. Много ми се искаше Тийм едишън ... ама с цени за него почващи на 520 ... малко трудно :(

Предвид ценовия клас ... искам го да е за лек ХС, с лека и здрава рамка (особено в "ушите") и още по-надеждна вилка ... Може някой път като остане време да тръгна по Витоша с него, но ще бъда внимателен :) ... Много пазя всяко нещо, което ползвам, но пуст страх да не се прецака и искам да е по-здраво ... все пак въпрос на елементарно уважение към машинката е да не я опъваш до лимита й ...

Предвид всичко изчетено до момента стигнах до извода, че двата байка които ми вършат работа и са в рамките на цената са Онтариото и Аполона :) Кое от двете да е? Кой какви впечатления има?

Преди всичко ми се иска ако има някой наблюдения на вилката на аполона - Logan LF780 ... да сподели ... :) В сайта им нищо не пише ... в гуугъл научих новите модели на Dacia ... :D Както и за джантите на спринта - не изглеждат от най-здравите ... стилни - да ... но не и здрави :dunno:

http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/inde ... =5&lang=2&

Благодаря предварително на отзовалите се!! :) :bowdown: :beer: :beer: :beer:
Daneza
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1219
Регистриран на: Чет Окт 19, 2006 5:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот rarekin » Пет Юни 06, 2008 4:40 am

Аполон - а има доста здрава рамка. Със сигурност ще издържи без проблеми лек XC. За ушите също няма проблеми, стига да се ползват спирачки с умерена спирачна сила (механиките на Шимано/ББ5/хидравликата BR-M525) с ротори 160мм. задължително!
Имай предвид, че рамката е доста дълга и е наложително да я пробваш , за да се убедиш, че е подходяща за ръста ти.
Вилката е най-обикновена пружинно-еластомерна. Тежичка е и не работи кой знае колко. Няма период на разработване, тъй че, ако имаш възможност да направиш кръгче с колелото, веднага ще разбереш как (не)работи. След около 4-6 месеца ненатоварващо каране отваря луфт и е директно за смяна, тъй като фабрични втулки за този модел аз поне не открих.
Каплите на модела, който си показал, наистина изглеждат повече за красота, но, тъй като не съм карал конкретните капли с това наплитане, не мога да кажа със сигурност доколко надеждни ще бъдат . Старите модели бяха с капли с 36 спици и за 2+ години каране по желания и от теб начин не бяха мръднали. Иначе самите джанти са ОК за посочения от теб начин на употреба.
Планинското колоездене може да бъде опасен спорт! Винаги карайте с каска! Никоя екипировка не може да гарантира колоездача срещу падане и тежко нараняване!
rarekin
 
Мнения: 1589
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 1:25 am
Местоположение: Германия

Ontario vs. Apolon

Мнениеот Daneza » Пет Юни 06, 2008 7:28 am

rarekin - благодаря за мнението и за напомнянето ... на други места видях, че хората си оставят "параметрите" ... не било случайно :) Аз съм 187см висок, 75 кг.

За подобно каране (лек ХС) ще си струва ли да отивам на Онтарио или Онтарио Про ... :dunno: (XCT или XCM) разликата в цената между аполона и про-то е малко повече от 100 лева според цените в интернет .... :\ но може да си струва :) :confused:

... И има ли сметка да се вземе аполон-а колкото да се "закърпи" положението, а пък впоследствие да му купя някоя нормална вилка за около 200 - 250 лева ... но това към следващото лято? има ли смисъл от това? рамката на аполона по-добра ли е от на онтариото? :)

И идва следващия въпрос: Какви са впечатленията от XCT и XCM вилките на драговете? :)
Благодаря на отзовалите се!! :) :beer: :popcorn:




P.S.: Вчера докато си ровех в интернет попаднах на модел вилка на Logan на някакво колело от Технополис ... :\ малко притеснително ...
Преди живеех срещу лудницата, сега живея срещу нас ... :/
Daneza
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1219
Регистриран на: Чет Окт 19, 2006 5:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот yavka » Пет Юни 06, 2008 8:21 am

Аз бях много доволен от моя аполон. От вилката Logan няма да си никак доволен. Аз карах с RST GILA T6 100mm която доста омекотяваше.

Ако си вземеш този спринт от сайта им трябва да му смениш вилката и осите.
Аватар
yavka
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1945
Регистриран на: Пет Май 09, 2008 9:57 pm
Местоположение: София

Мнениеот Stancho » Пет Юни 06, 2008 8:27 am

Предишното ми колело беше Аполон с вилка Logan и .... се едно бях с твърда вилка. Съвсем леко се усещаше при спиране с предна спирачка и някоя по-голяма дупка. Не е оферта тая вилка...
Иначе по добре вземи Онтарио, защото на Аполона само рамката му е хубава. Дерайльори и т.н. са от много ниски класове и искат честа настройка (през 1-2 карания). Според мен Онтариото ще е по-добрия вариант, но най-добре е да ги видиш/пипнеш и тогава да решаваш.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Daneza » Пет Юни 06, 2008 9:29 am

Това което предлага yavka е добра идея и го има в новия аполон от 08 и в краен случай ще ги прежаля парите

http://www.sprintmaxcom.com/e-shop/inde ... 12&lang=2&

... но идва следващия въпрос ... RST Gila T6 или XCM-MLO - и двата са с ход 100мм. За suntour-a съм сигурен, че има локаут ... по описания по форумите и интернет се ориентирах, че локаут-а позволява да се заключва амортисьора при изкачване и изобщо, когато го налага ситуацията (предполагам, че е това, ако съм сгрешил простете мойта некомпетентност) ... правилно ли съм разбрал? Gila T6 има ли го? Има ли някой с впечатления от двете вилки ... ще съм много благодарен ако сподели :)

и последен въпрос за деня, че и работа трябва да се върши - много ми се иска да участвам със съответното колело, което ще купя, в обиколката на Витоша (ако не тази, то следващата година). Би ли могло да издържи или ще му видя сметката? Да си го избия ли от главата? Не мисля, че ще издържа някакво конкурентно темпо, а и ще искам да го пазя, така че не отивам за състезанието - а заради маршрута - искам да го видя от доста време ... :)


P.S.:Съжалявам ако дублирам някоя тема, но не успях да намеря нищо :( Благодаря на yavka i Stancho за постовете, както и на всички останали, които биха изразили мнение :)
Преди живеех срещу лудницата, сега живея срещу нас ... :/
Daneza
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1219
Регистриран на: Чет Окт 19, 2006 5:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот yavka » Пет Юни 06, 2008 9:45 am

На Т6 може да се регулира хода на вилката, но да се изключи напълно не става. И наистина освен вилката и осите ще трябва да смениш и поне задния дерайльор, защото не е хубав. На мен при каране на 2-ри венец ми влезна м/у спиците (на чисто нов, равен алфалт).

За да не ти излезне скъпо ти препоръчвам Онтарио или Онтарио про. На мен аполона (с всичките подобрения) ми излезна малко над 550лв. (преди година), но наистина имаше за какво.
Аватар
yavka
 
Мнения: 529
Рейтинг: 1945
Регистриран на: Пет Май 09, 2008 9:57 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Пет Юни 06, 2008 9:54 am

Daneza написа:... но идва следващия въпрос ... RST Gila T6 или XCM-MLO - и двата са с ход 100мм. За suntour-a съм сигурен, че има локаут ... по описания по форумите и интернет се ориентирах, че локаут-а позволява да се заключва амортисьора при изкачване и изобщо, когато го налага ситуацията (предполагам, че е това, ако съм сгрешил простете мойта некомпетентност) ... правилно ли съм разбрал?


правилно си разбрал, но при добра техника на въртене, заключване на вилката не ти трябва даже и при катерене по гладък асфалт. Тази "екстра" на сънтърите, ако се ползва често, често създава проблеми. Хич не ти трябва заключване! Казвам ти го от гледната точка на човек, карал два вида сънтъри със заключване. Много по-важно е вилката да работи.

Daneza написа:много ми се иска да участвам със съответното колело, което ще купя, в обиколката на Витоша (ако не тази, то следващата година). Би ли могло да издържи или ще му видя сметката? Да си го избия ли от главата? Не мисля, че ще издържа някакво конкурентно темпо, а и ще искам да го пазя, така че не отивам за състезанието - а заради маршрута - искам да го видя от доста време ... :)


Което и колело да вземеш в този ценови клас, може и да го потрошиш при първото планинско каране, а може и да го караш 20000 км без проблеми, сменяйки само износените компоненти. Просто трябва да осъзнаеш, че караш колело, което струва само колкото спирачките на истинско планинско колело и да не го подлагаш на аграрщини, за които не е предназначено.

Да, това колело АЗ бих го карал по трасе, подобно на обиколката на Витоша и съм сигурен, че няма да се счупи и ще премина без проблеми. За други хора, обаче, нищо не мога да гарантирам. Всичко е въпрос на умения и усет на компонентите.

Лошата/добрата новина е, че уменията ти с времето ще растат и ще ти се налага да търсиш компоненти, които да съответстват на новите ти умения. Накрая ще разбереш защо за 600 лева доста хора си купуват не колело, а спирачки. Лоша е, щото влизаш в един скъп филм. Добра е, щото всяка стотинка си струва!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Ontario vs. Apolon

Мнениеот botroid » Пет Юни 06, 2008 4:42 pm

Daneza написа:рамката на аполона по-добра ли е от на онтариото?
Какви са впечатленията от XCT и XCM вилките на драговете?


Рамките на Аполон и Онтарио са идентични като здравина и като тегло. Носят и агресивно XC.
XCT и XCM са скромни вилки от начален клас, тежки (2.5 кг) и с малък ход, особенно първата. Предназначени са за спокойно каране с малка скорост и при XC спускания веднага си проличава, че не стават. На каменист път е направо неприятно да се кара с тях. На всичкото отгоре са малотрайни, за броени месеци се разлуфтват и могат да вбесят притежателя им с тяхното хлопане, тропане, тракане и незадоволителна работа.
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот dido85 » Пет Юни 06, 2008 6:47 pm

Въпросните каплли с 24 спици на Спринт, смея да твърдя че са доста здрави. При мен изкараха 3 сезона, само с едно изкривяване на задната, което беше доста малко, ако вземем в предвид звука, който се чу при удъра де :crap: (с леко обтягане на 2 спици всичко си дойде на мястото). Държаха се доста стабилно на агресивно ХЦ (за по натоварващи дисциплини не мога да коментирам дали биха издържали).

Общото ми мнение за тях е, че изглеждат доста ефекно и са учудващо здрави (въпреки хилавия си вид)

П.П. Мойте бяха с малко по-различна оплетка от тази в линка, който дадохте...
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот ShadowBoy » Пет Юни 06, 2008 7:12 pm

Има подобна тема в ЧЗВ !
Скъпото винаги излиза ефтино!
Аватар
ShadowBoy
 
Мнения: 268
Рейтинг: 1065
Регистриран на: Сря Яну 02, 2008 6:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Ontario vs. Apolon

Мнениеот balkan4e_ » Нед Юни 08, 2008 8:48 pm

botroid написа:
Daneza написа:рамката на аполона по-добра ли е от на онтариото?
Какви са впечатленията от XCT и XCM вилките на драговете?


Рамките на Аполон и Онтарио са идентични като здравина и като тегло. Носят и агресивно XC.
XCT и XCM са скромни вилки от начален клас, тежки (2.5 кг) и с малък ход, особенно първата. Предназначени са за спокойно каране с малка скорост и при XC спускания веднага си проличава, че не стават. На каменист път е направо неприятно да се кара с тях. На всичкото отгоре са малотрайни, за броени месеци се разлуфтват и могат да вбесят притежателя им с тяхното хлопане, тропане, тракане и незадоволителна работа.
ХСМ вилката е МНОГО по-добра от Логан-а. Вече минаха доста месеци, колко съм я тормозил, и къде е хлопането, тропането и тракането? Няма такова.
Аватар
balkan4e_
 
Мнения: 47
Рейтинг: 995
Регистриран на: Пет Ное 30, 2007 6:59 pm
Местоположение: София

Мнениеот Daneza » Пон Юни 09, 2008 8:31 am

balkan4e_ благодаря за куража ... XCM ще е, но не на Спринт или Драг ....

след като обстойно разгледах българските магазини (както онлайн, така и физическите) се спрях на варианта да си внеса колелото от чужбина - най-вероятно Америка ... тук цените са отчайващи и по "елитните" сервизи видях такива чудесии, че не искам да си ги припомням :V: ... но тъй като правя :offtopic: и ще има мрънкане, ще направя скоро нова тема относно Mongoose, Iron Horse и подобните им конкуренти, ако разбира се, вече няма някоя направена - не съм стигнал да търся :)

Благодаря на всички за мненията!!! Оценявам загрижеността :) Ще се видим скоро в някоя друга тема :P :guiter: :guiter: :guiter:

П.С.: :beer:
Преди живеех срещу лудницата, сега живея срещу нас ... :/
Daneza
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1219
Регистриран на: Чет Окт 19, 2006 5:09 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Stancho » Пон Юни 09, 2008 8:44 am

Пич по-добре си вземи един РАМ, защото имаш 100% поддръжка и то в България и няма да се ядосваш с гаранционните историй.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


cron