tektro auriga vs avid bb7

Въпроси, коментари и дискусии за велосипеди с цена до 1200 лв. (за твърдаци) и до 1800 лв. (за байкове с двойно окачване), независимо от предназначението им, както и за компоненти, определени от производителя им като начален клас в планинското колоездене.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот RaC3r » Нед Май 02, 2010 8:52 am

Здравейте колеги :beer: . Коя от горепосочените спирачки има по добра спирачна сила . Ще се кара AM и от време на време лек DH . Тежа 50 кг :crazy: , чакам вашите мнения :peace: .
Аватар
RaC3r
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1175
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 9:44 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот kojota » Нед Май 02, 2010 8:33 pm

Тектро не съм карал , но от ББ7 съм много доволен и съм 95 кг - така , че мисля че ти с твоите 50 кг . . . :)
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот RaC3r » Нед Май 02, 2010 9:10 pm

kojota написа:Тектро не съм карал , но от ББ7 съм много доволен и съм 95 кг - така , че мисля че ти с твоите 50 кг . . . :)


:beer: мерси много за отговора :wavey: ако може да прочета още мнения за бб7-цата за повече информация .
Аватар
RaC3r
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1175
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 9:44 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот kojota » Нед Май 02, 2010 9:18 pm

Ами не знам какво искаш да прочетеш - отрицателни мнения за тази спирачка няма .
Аватар
kojota
 
Мнения: 476
Рейтинг: 1645
Регистриран на: Чет Яну 01, 2009 10:19 pm
Местоположение: Bulgaria - Sofia

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот pe60t0 » Пон Май 03, 2010 4:07 am

Офф ама и двамата ги говорите едни. Автора на темата: има изписано тонове за бб7 по форума, разрови се малко и прочети. За Тектро-то, съм слушал доста добри отзиви, не съм я карал ама съм виждал колела с нея и изглежда сравнително добре. Все пак ако не ти се занимава с излишните проблеми които може да създаде хидравликата, си вземи бб7. Като гледам колко си навътре в нещата, по-добре си вземи авид-а ;)
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот AfterMath » Сря Май 05, 2010 7:06 pm

Аз карам с такова Тектро от 3 месеца само че ''Про''.Да ти кажа , една страхотна спирачка , подходяща за спускане и къде къде по-добра от бб7-ците.Трудно прегравя и досега не съм имал никакви проблеми с нея.Тежа 70 кила и мога да кажа , че спирачката спокойно може да ме спре на едно място когато поискам и спирачната сила никога не ми е била недостатъчна.Карам с 203мм ротор.
AfterMath
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1091
Регистриран на: Нед Май 02, 2010 9:08 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот BurNiNg_IcE » Сря Май 05, 2010 8:50 pm

AfterMath написа:Аз карам с такова Тектро от 3 месеца само че ''Про''.Да ти кажа , една страхотна спирачка , подходяща за спускане и къде къде по-добра от бб7-ците.Трудно прегравя и досега не съм имал никакви проблеми с нея.Тежа 70 кила и мога да кажа , че спирачката спокойно може да ме спре на едно място когато поискам и спирачната сила никога не ми е била недостатъчна.Карам с 203мм ротор.

:agree:
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот kvv » Сря Май 05, 2010 8:56 pm

AfterMath написа:Аз карам с такова Тектро от 3 месеца само че ''Про''.Да ти кажа , една страхотна спирачка , подходяща за спускане и къде къде по-добра от бб7-ците.Трудно прегравя и досега не съм имал никакви проблеми с нея.Тежа 70 кила и мога да кажа , че спирачката спокойно може да ме спре на едно място когато поискам и спирачната сила никога не ми е била недостатъчна.Карам с 203мм ротор.

По-добра в какво? Тектрото може да прегрява трудно при твоите 70 кг, бб7 просто не прегрява/аз съм 110кг/. За мен бб7 е най-добрата спирачка карал съм цялата гама на хейс/и хидравлики и механики/, карал съм и магура и др. хидравлики, бб7 спира повече от тях, да не говорим че поддръжката е много по-лесна и евтина от на хидравлика.
I live for this s...
Аватар
kvv
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 8:59 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот AfterMath » Сря Май 05, 2010 9:11 pm

Каква поддръжка бе? :crazy: ....Аз заради тази спирачка нито веднъж не съм ходил в сервиз :D .Да не говорим, че разликата между механика и хидравлика е огромна.Първо с бб7-цата не можеш да се спускаш повече от 3 минути, защото ръцете ти стават на нищо :fight: :fight: .Второ спирачната сила е много по-голяма при Тектрото.Карал съм и двете спирачки и всичко е от лично впечетление.А за това, че не прегряваш авид-а при твоите колограми, означава, че не ги караш по много стръмни участъци.Съгласен съм, че бб7 е уникална спирачка за цената си , но не може да се сравнява с хидравлика от по-висок клас. ;)
AfterMath
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1091
Регистриран на: Нед Май 02, 2010 9:08 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот BurNiNg_IcE » Сря Май 05, 2010 9:13 pm

kvv написа:По-добра в какво? Тектрото може да прегрява трудно при твоите 70 кг, бб7 просто не прегрява/аз съм 110кг/. За мен бб7 е най-добрата спирачка карал съм цялата гама на хейс/и хидравлики и механики/, карал съм и магура и др. хидравлики, бб7 спира повече от тях, да не говорим че поддръжката е много по-лесна и евтина от на хидравлика.

Toва дали прегрява или не зависи от диска, не от апаратчето! Също така зависи и от задкормилното устройство щот нали се сещаш, че ако хвана БиБи-то и почна се юркам надолу на първите 500метра ще е като държана в пещ за закаляване... :peace:
П.П. Тектрото го карах 2 месеца без нито 1 проблем! Карах го с 180 диск отзад, вярно че натоварването на спирачката отзад е доста по-малко от тази отпред, но ти казвам че това с прегряването няма нищо общо. Спирачката за тези пари има достатъчно мощ да спре ако ще 300кг гигант на серпентините в Сопот. :D
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот RaC3r » Сря Май 05, 2010 10:56 pm

Благодаря колеги за отговорите :beer: реших каква спирачка ще си купа и това ще е tektro auriga pro :evil: но по натам защото съм зле с финансовите възможности :crap: .
Аватар
RaC3r
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1175
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 9:44 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот EccentricMOTION » Сря Май 05, 2010 11:23 pm

За прегряване на спирачка научих един лек - радиаторче от компютър на апарата в комплект с ДОТ с висока работна температура.
Ще добавя само, че загряването зависи освен от апарата, така и от диска и накладките. Напрактика цялата система. Ако диска не е добре вентилиран - загрява. Ако накладките са нискокачествени - загряват. Ако апарата не е проектиран добре - загрява. Спирачка загрява най-много от страх :beer:
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот kvv » Чет Май 06, 2010 10:31 am

AfterMath написа:Каква поддръжка бе? :crazy: ....Аз заради тази спирачка нито веднъж не съм ходил в сервиз :D .Да не говорим, че разликата между механика и хидравлика е огромна.Първо с бб7-цата не можеш да се спускаш повече от 3 минути, защото ръцете ти стават на нищо :fight: :fight: .Второ спирачната сила е много по-голяма при Тектрото.Карал съм и двете спирачки и всичко е от лично впечетление.А за това, че не прегряваш авид-а при твоите колограми, означава, че не ги караш по много стръмни участъци.Съгласен съм, че бб7 е уникална спирачка за цената си , но не може да се сравнява с хидравлика от по-висок клас. ;)

всички хидравлики рано или късно гълтат въздух, течността в хидравликата прегрява по-лесно от стоманеното жило :D ако скъсаш маркуч или счупиш лостче ремонта е много по-скъп и сложен /имах ел камини, скъсах маркуча и се ръснах 80лв за нов, а и не спираше сравнение с бб7/.Повечето хора си мечтаят за на хидравлика защото им звучи по-яко. От какво точно ти се изморяват ръцете и не можеш да спускаш повече от 3 минути? Спирачната сила как я изчисли че е по голяма при тектрото? Карал съм на много стръмни наклони и в България и в Румъния/там е най-голямото изпитание за спирачките/. Единствен недостатък на бб7 е по-рязкото и спиране в сравнение с хидравлика, на мен това най много ми харесва и го смятам за предимство, когато се качи някой карал хидравлика/а и която и да е друга спирачка/ му трябва малко време да свикне, като от начало му се струва че няма модулация/това се оправя и с правилните лостчета/. Няма лошо да си харесваш тектрото/все пак пари сте дали/но не се заблуждавайте. :peace:
I live for this s...
Аватар
kvv
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 8:59 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот airborneone » Чет Май 06, 2010 12:08 pm

EccentricMOTION написа:За прегряване на спирачка научих един лек - радиаторче от компютър на апарата :


При кофти спирачка това НЕ помага.

Питай Кримсън дали някога прегряват неговите спирачки....


EccentricMOTION написа:в комплект с ДОТ с висока работна температура.:


Това не е позволено от всички производителли и освен това РБФ разяжфа по-бързо уплътненията.



EccentricMOTION написа: Спирачка загрява най-много от страх :beer:

:agree:


@КVV,
BB7 e страхотна спирачка, и наистина има много ама много малко изисквания за поддръжка.
Ама хубавата хидравлика си е нещо друго - визирам Формула The One ; Hope V2. :beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот AfterMath » Чет Май 06, 2010 1:11 pm

kvv написа:
AfterMath написа:Каква поддръжка бе? :crazy: ....Аз заради тази спирачка нито веднъж не съм ходил в сервиз :D .Да не говорим, че разликата между механика и хидравлика е огромна.Първо с бб7-цата не можеш да се спускаш повече от 3 минути, защото ръцете ти стават на нищо :fight: :fight: .Второ спирачната сила е много по-голяма при Тектрото.Карал съм и двете спирачки и всичко е от лично впечетление.А за това, че не прегряваш авид-а при твоите колограми, означава, че не ги караш по много стръмни участъци.Съгласен съм, че бб7 е уникална спирачка за цената си , но не може да се сравнява с хидравлика от по-висок клас. ;)

всички хидравлики рано или късно гълтат въздух, течността в хидравликата прегрява по-лесно от стоманеното жило :D ако скъсаш маркуч или счупиш лостче ремонта е много по-скъп и сложен /имах ел камини, скъсах маркуча и се ръснах 80лв за нов, а и не спираше сравнение с бб7/.Повечето хора си мечтаят за на хидравлика защото им звучи по-яко. От какво точно ти се изморяват ръцете и не можеш да спускаш повече от 3 минути? Спирачната сила как я изчисли че е по голяма при тектрото? Карал съм на много стръмни наклони и в България и в Румъния/там е най-голямото изпитание за спирачките/. Единствен недостатък на бб7 е по-рязкото и спиране в сравнение с хидравлика, на мен това най много ми харесва и го смятам за предимство, когато се качи някой карал хидравлика/а и която и да е друга спирачка/ му трябва малко време да свикне, като от начало му се струва че няма модулация/това се оправя и с правилните лостчета/. Няма лошо да си харесваш тектрото/все пак пари сте дали/но не се заблуждавайте. :peace:



Това за по-рязкото спиране е основното предимство на Тектрото.Не знам по какви наклони си се спускал , ама при суспкането спирачките ти трябват , за да регулираш скоростта , а не да спреш на едно място , но това май не го знаеш и няма защо да ти го обеснявам.Не говоря за някакво 30-секундно спускане , а за истинска пътека , където гониш скорост.Ако спирачка спира супер рязко , както правят бб7-иците просто няма как леко да намалиш , ако усетиш , че скоростта е твърде голяма и си нестабилен.
AfterMath
 
Мнения: 94
Рейтинг: 1091
Регистриран на: Нед Май 02, 2010 9:08 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот BurNiNg_IcE » Чет Май 06, 2010 1:24 pm

@kvv Хапливостта на спирачката не винаги е много удобна за едни такива специални ситуации, при които като цъкнеш леко спирачката, гумата блокира и се търкаляш 5-6 метра надолу. Това че на теб ти харесва не означава и че на другите ще им допадне начина на спиране.
Дано си ме разбрал! :peace:
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот pe60t0 » Чет Май 06, 2010 1:27 pm

Само дето май май изпускате момента, че тая "хапливост" може да се регулира :dontknow:
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот kvv » Чет Май 06, 2010 1:30 pm

Това за по-рязкото спиране е основното предимство на Тектрото.Не знам по какви наклони си се спускал , ама при суспкането спирачките ти трябват , за да регулираш скоростта , а не да спреш на едно място , но това май не го знаеш и няма защо да ти го обеснявам.Не говоря за някакво 30-секундно спускане , а за истинска пътека , където гониш скорост.Ако спирачка спира супер рязко , както правят бб7-иците просто няма как леко да намалиш , ако усетиш , че скоростта е твърде голяма и си нестабилен.

Със сигурност съм карал на по-големи наклони от теб, но да не изместваме темата карал съм и на не малко състезания, карам дх от 2004 г. Спирачки използвам само преди завои, на останалите места гледам да въртя. За какво мислиш че слагат мощни спирачки на пистови мотори и състезателни коли, колкото по-късно преди завоя започнеш да намаляваш толкова повече време печелиш/това можеш да павиш само с много спираща спирачка/. Ако искаш да регулираш скороста /аз това го разбирам да жулиш на спирачки отгоре до доло/е друг въпроса, но и тогава бб7 върши работа, с лостчета авид/настройка за модулацията/ . Пак казвам бб7 спира много и затова като някой се качи от друга спирачка му се струва че кове и спира много рязко, след 1-2 карани се свикваи не прави впечатление. :beer:
I live for this s...
Аватар
kvv
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 8:59 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот BurNiNg_IcE » Чет Май 06, 2010 1:38 pm

pe60t0 написа:Само дето май май изпускате момента, че тая "хапливост" може да се регулира :dontknow:

Само ако дадеш 25лв. за лостче. И то излиза колкото Tektro Auriga Pro, където пак може да се регулира хапливостта на спирачката. Т.е. автора да мисли кво ще прави и в двата случая ще получи достатъчно спирачна сила за сравнително малка сума пари. Моя глас е за Тектрото, решението е негово.
Занимавам се с внасянето на колела/части за колела от PinkBike/Aнглия/, за повече информация - ЛС!
Mоля, да ми пишат само наистина заинтересовани хора!
Линк към по-големите внесени части до момента.
Аватар
BurNiNg_IcE
 
Мнения: 3826
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 12, 2009 4:18 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот Rix » Съб Май 08, 2010 9:57 am

Ами бб5 също ли е толкова добра? Препоръчвате ли я за 50-55кг човек :) за крос-кънтри
Аватар
Rix
 
Мнения: 155
Рейтинг: 1217
Регистриран на: Чет Сеп 17, 2009 11:22 pm

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот kvv » Съб Май 08, 2010 11:35 am

Rix написа:Ами бб5 също ли е толкова добра? Препоръчвате ли я за 50-55кг човек :) за крос-кънтри
Не е, по-добре тектрото. Въпреки че за крос-кънтри ще ти върши работа, по добре дай малко повече пари за спирчка която да спир много и да не трябва да сменяш.
I live for this s...
Аватар
kvv
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 8:59 pm
Местоположение: София

Re: tektro auriga vs avid bb7

Мнениеот RaC3r » Съб Май 08, 2010 2:12 pm

BurNiNg_IcE написа:
pe60t0 написа:Само дето май май изпускате момента, че тая "хапливост" може да се регулира :dontknow:

Само ако дадеш 25лв. за лостче. И то излиза колкото Tektro Auriga Pro, където пак може да се регулира хапливостта на спирачката. Т.е. автора да мисли кво ще прави и в двата случая ще получи достатъчно спирачна сила за сравнително малка сума пари. Моя глас е за Тектрото, решението е негово.



Евалата колеги , взех решение , ще взема тектрото пък ако падна и счупа лостчето тогава ше му мисла :D :dontknow: , все пак я копувам да я карам не да я паза ! :popcorn:
Аватар
RaC3r
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1175
Регистриран на: Сря Сеп 30, 2009 9:44 pm


Назад към Начален клас велосипеди и компоненти

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта