7 месеца по-късно.... време е за зимен ЪПДЕЙТ


Видео 1:http://www.facebook.com/v/2011662851748Видео 2:http://www.facebook.com/v/2049515078030Машината се държи на КУЧЕ, работи на ЖИВОТНО и с тия жила през рамката е супер тиха и почти е невъзможно да се срежат или скъсат...
Няма следа от проблеми в средното, челото или където и да било...
Тъй като за последните месеци така или иначе накупих 15 000 части, които са далеч над нормалните ми възможности, реших да се кротна малко, при което стана нещо интересно:
Реших да проверя колко грама могат да се свалят БЕЗ ПАРИ и то само от махане на ИЗЛИШНИ части от колелото... ОСТАНАХ смаян колко такива има и какъв беше резултата:
Цък за Голям Размер

Това са почти ЦЕЛИ 250 ГРАМА и то от ГЛУПОСТИ и БЕЗ ПАРИ ...
Накратко нещата са:
Смяна на гриповете с такива които са без lock out
Махане на QR-a от скобата на седалката
Махане на металната врътка за вентила на шока и смяната с пластмасова такава
Махане на bottom out control врътката
Махане на PRO-PEDAL врътката
Рязане на колчето за седалката
Махане на гумички някви за bar камера
Махане на тапите от кормилото (новите грипове покриват дупките в края)
Както и подрязване на seat tube-a на рамката със 1см... (съобразено е със това да не става прекалено близо до заварката, тъй като там метала става по твърд от заваряването и скобата няма сила да стисне колчето... съобразено е че така пада и minimum insertion-a на колчето и седалката може да се сваля по-надолу също и цепката с дупката зад скобата да е по-дълга за да не се напуква алуминия при стягане...)
Както и други дреболии като шайби, скъсени резби на маловажни болтове, циферблата на командата (което беше излишно ама хайде сега като съм почнал

) и други дреболиики...
Само от тези неща са свалени около 250 грама. което като за без пари си е направо супер...
Отделно сложих най-обкиновени вътрешни гуми от 5 лв при което свалих още...
Отделно от това свалих и 25 грама от водача:

Както и 23 грама от колчето :

Както и 5 грама от задния преходник:
ПРЕДУПРЕЖДАВАМ че процедурите по дупченето на водача и колчето са Строго съобразени макар и да изглеждат че е дупчено както падне... Съвсем не е така... колчето е дупчено с по-големи странични отвори и по-малки напречни които са съобразени със дебелината на стенита както и фи-то на колчето, както и с това колко навътре в рамката влиза, дупчени са под 90 градуса, а не безразборно и тн и тн и тн....Колчето на седалката мога да си го позволя понеже аз като карам не сядам никога освен ако не карам из града... за хора седящи редовно или които след скок сядат на седалката или интензивно карат сенали и са над 75 килограма този вариант не важи...
Водача е по- небрежно дупчен, но и там не става просто ей така... В никакъв случай не препоръчвам хора които не знаят какво правят да повтарят същите неща... Изцяло на тяхна отговорност остава всякъкъв опит да се прави нещо подобно.
Същото важи и за рязания преходник...
Сега обобщено:
250 грама от боклоуци, 25 грама от водач, 23 грама от колче, грубо минимум по 20-25 грама от гума за 5лв... станаха
350 грама...Като се има предвид че рамката ми е S-размер, планирано е да сменя външните гуми, предна главина с предна шина с 32 дупки (без да се изхвърлям в нещо скъпо)
Смяна на заден обтегач със такъв с късо рамо (в момента съм с дълго...), нови педали и курбели и вече мисля че съм готов

За момента няма да казвам теглото на колелото но след всичките манипулации
смятам да падне около 16кг и малко... 
И за финал:
12мм главина:

Както и 222мм шок, посредством планки, така че да не се прецаква геометрията и височината на средното :

*Задната главина е 12мм х135мм и съм я закрепил посредством 12мм ос която в края си и е смален размера на 10мм, но не през средата, а ексцентрично, което ми позволява да регулирам височината на задната ос около 1-2мм от където и ще падне или съответно ще се вдигне и средното...
*Планките ги направих от разни боклуци алуминии и ги пробвах с шока без пружина, така че като е максимално отворен, средното да на същата височина както при 216 шок и нормални планки, а когато пък е свит, арката на FSR-a да не удря във Seat stay-a...
Именно тя ми пречи все още да мога да сложа и 240мм шок, но това е въпрос на време и ще бъде следващата цел...
Т'ва демо ще го карам докато не му скъсам гъза за това си позволявам всякAкви неща над него... не провокирам никого да прави каквото и да било, просто показвам какво АЗ правя и последствията от тези неща... за момента няма негативни последици, а колелото както се вижда на видео файловете по-горе хич не му е лесно...
Имам и идея да се разкара изцяло тръбата над шока (тя всъщност не е моя а е на приятел: НАСЕ жив да си

), тъй като тази планка не поема абсолютно никакво натоварване (същото нещо е направено при демото от 2011та модела), но за съжаление за да го постигна на моето вече ще се изисква и заваряване... а аз за момента не съм много навит... но това също ще се случи рано или късно... ако до тогава не намеря начин да сложа 240мм шока, то това 100% ще ми реши и проблема с него...

Хайде сега очаквам голяма порция ХЛЕБЕНЕ от ваша страна, ще отговоря на всички въпроси на които мога.
