Реставрация на Bianchi Advantage

В този форум публикувайте теми от следните видове:
1) Връзки и коментари за видеоматериали (клипове, пълнометражни филми и т.н.), свързани с колоезденето.
2) Теми, в които основната идея е да се пускат снимки с някаква определена тематика.
3) Теми, в които хората показват новите си велосипеди и компоненти, получават поздравления за тях и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 500 / 700 / 5

Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот hgeorgiev » Пет Окт 09, 2020 10:28 am

Реставрация може би не е точната дума, защото не го връщам в първоначалният му оригинален вид, по-скоро реновиране или обновяване е по-подходящо като заглавие!
Първоначалната идея беше точно такава, да не купувам нищо ново, а да го разглобя, изчистя, полирам и да го сглобя отново, но компонентите бяха в толкова лошо състояние че не подлежаха на подобна процедура.
За това реших да махна всичко старо, и да започнем на чисто!
С този велосипед имаме дълга история, от цели 15 години сме заедно, и ту се разделяме, ту се събираме, като накрая отново заживяхме заедно :D
Купих го преди 15 години от един дилър за 200лв. като тогава това беше цялата ми заплата. Колелото беше минало през доста хора, понеже тогава нямаше такова предлагане, и в целия град се продаваха 2-3 колелета, които само сменяха собствениците, които ги караха докато на някой не му потрябваха 150-200лв. и отиваше при следващият!
Когато го купих се продаваше само Бианчито и един Giant но той беше безумно скъп.
В оригиналния си вид колелото беше тъмно зелен металик, година на производство предполагам някъде около средата на 90-те, груп сета беше Шимано Аливио, като някой някъде си беше играл с него, и беше сменил командите с Асера, а шините с Амброзио, в което няма нищо лошо.
Стержена на вилката беше сменен с такъв от някаква руска на същия диаметър и заварян, резбата беше прецакана, но колелото беше Бианчи и с изключение на спирачните всичко работеше безупречно!
Карах това колело навсякъде, ходех с него на работа, на кръчма, на купони, използваше се от всеки на който му трябваше превоз за да отиде за цигари, алкохол или нещо друго :8D: изключително бойна машина.
След този период от две-три години, нещата се промениха в друга посока, и колелото се озова в мазето. Тогава, вече с жена ми решихме че ще караме байкове по-горите и поляните и купихме подходящи за това велосипеди.
И този период мина за няколко години, като през това време Бианчито беше ползвано за кратко от баща ми, и след това отново беше забравено в мазето.
Защо на снимките не е зелено, защото някъде там 2006-2007 един приятел си купи аерограф, със който щеше да рисува капаци на коли, и решихме че ще сътворим нещо уникално като изрисуваме колелото. Резултата е видим, и единственото нещо което успяхме да измислим бяха две светкавищи от двете страни на вилката, и някаква мазаница от преливащи цветове по-цялата рамка :eek3: :bigeyes:
2018 колелото отиде за кратко при бащата на жена ми, който го покара няколко месеца, понеже резбата на вилката е смазана и не държи се беше мъчил да я лепи с момент фикс, и накрая го беше хвърлил и затрупал в гаража, където се очакваше да му е последната спирка преди да бъде подпряно на някой контейнер!
Но се случи така че това лято, след десет години аз отново се сетих за моето Бианчи, причината за това беше че трябваше да купим колело на дъщеря ни, и вече семейно да започваме да караме по-маршрути :liplick:
Това не се случи защото роднини на жена ми, ни бяха подарили един стар юношески Кондор или пък беше Конкорд, в крайна сметка решихме че е Кондор :magnify: :bigeyes: който така наивно реших набързо да стегна, вместо да купуваме някой китайски боклук за 400-500лв. Освен това на тавана още стоеше детският ми BMX Carraro на който трябваше да му сложа само едни нови гуми и ставаше готов за каране.
Та в крайна сметка покрай тези две детски колелета, реших да си взема и старото Бианчи, и да направя и него :crazy:
Отделно както казах по-горе, с жена ми имаме два байка Scott и Specialized които са почти неразличими от нови, но човек когато си науми нещо, никой не може да го спре!
И така цяло лято правих колелета, пари не съм смятал, това не е толкова важно. Важното е че си спомних неща които бях забравил, спомних си места и хора от детството ми, и такива след това. Спомних си как по-цял ден, цяло лято карахме колелета, имахме писта зад блока, ходихме на реката, спомних си скокчетата които си бяхме направили и как се претрепвахме на тях. Имах и номер на кормилото изрязан от фазер и вързан с тел, нали се сещате ;)
Важното е че тези велосипеди, след 15-20 и дори 30 години отново са в движение, и ги карат нашите деца, които правят с тях същите глупости които сме правили ние тогава :love:
А сега за Бианчито и това което успях да направя:
С изключение на рамката, вилката и шините, всичко е ново. Груп сета е Acera, кормило и лапа Cox/Force седалка Specialized, ръкохватки Lizard Skins, педали Cube, гуми Schwalbe Spicer 28х1.2, лостчета Alivio, задна светлина Cube, курбел и заден венец Acera, команди Shimano SL-M315 3x7
Първоначално педалите и лапата бяха други, лапата беше черна, педалите сиви, но в този вид с бяло и черно мисля че изглежда по-добре. Това което ми остана да добавя още е черно колче за седалката, черни спици и степенка която вече е поръчана.
Първоначално колелото беше боядисано при авто бояджия в цвят бяла перла и се получи страхотно, НО на втората седмица след като започнах да го карам, падна настрани, кормилото се удари в асфалта и спука челото на рамката :boggled: :(!:
Съответно беше разглобено отново, изшкурено, боядисано и облепено наново, и след това събрано по-обратния ред. Като вече е с бяла лапа, педали Cube и друг модел по-дълги ръкохватки на Lizard Skins.
Tози път го боядисах и лакирах сам, бял гланц на Dupli и лак на Body, като накрая от това се получи това:
Преди
1.jpg
(475.92 KiB) 128 пъти

2.jpg
(445.71 KiB) 122 пъти

3.jpg
(486.65 KiB) 104 пъти

4.jpg
(424.14 KiB) 104 пъти

5.jpg
(416.99 KiB) 108 пъти

След
6.jpg
6.jpg (486.51 KiB) Прегледано 1321 пъти

7.jpg
(458.65 KiB) 117 пъти

8.jpg
(457.99 KiB) 115 пъти

13.jpg
(330.13 KiB) 113 пъти

16.jpg
(372.44 KiB) 123 пъти




:liplick:
Последна промяна hgeorgiev на Пет Окт 09, 2020 10:37 am, променена общо 2 пъти
hgeorgiev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Окт 08, 2020 6:07 pm

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот hgeorgiev » Пет Окт 09, 2020 10:31 am

15.jpg
(435.41 KiB) 132 пъти
hgeorgiev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Окт 08, 2020 6:07 pm

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот prostyler » Пет Окт 09, 2020 4:30 pm

Страхотно е ! Поздравления за труда :beer: Като четох целия разказ се сетих за същите неща които правехме като малки .. :bowdown: и се чудя дали не е хвърлено някъде из гаража или тавана старото ми колело(внос от германия втора употреба ) и да бъде реставрирано по подобен начин.Марка не помня , дори не се сещам дали имаше надписи някакви по него ,но помня че беше с подобна рамка(тъмно синя) тънки стоманени тръби и доста бързо на фона на останалите велосипеди :beer:
prostyler
 
Мнения: 30
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Сеп 10, 2020 1:45 pm

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот hgeorgiev » Пет Окт 09, 2020 5:49 pm

Направи го без да се чудиш, на мен работата по-него ми достави огромно удоволствие, отделно спомените и крайният резултат!
Да наистина е бързо, леко и бързо, перфектно за града и извън него, километрите се навъртат с лекота. Даже това лято исках да отида до морето с него, но като спука челото го разглобих и нещата се проточиха чак до миналата седмица.
Нищо следващото лято наближава :liplick:
hgeorgiev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Окт 08, 2020 6:07 pm

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот hgeorgiev » Съб Окт 10, 2020 4:53 pm

:)
hgeorgiev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Окт 08, 2020 6:07 pm

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот valsbak » Пон Окт 12, 2020 10:28 am

Чудесна работа :agree:
Тук един твой колега има добри идеи по възстановяване на велосипеди
https://www.youtube.com/channel/UCw95Ty ... fi9wJJcIaA
valsbak
 
Мнения: 100
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пон Май 09, 2016 9:50 am

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот hgeorgiev » Пон Окт 12, 2020 12:03 pm

Благодаря за линка, имам още работа по-него но са дребни допълнения, основното е свършено :D
hgeorgiev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Окт 08, 2020 6:07 pm

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот nonkapo » Пон Окт 12, 2020 1:38 pm

Поздравления за добрата работа. При мен за съжаление почти не останаха велосипеди от това време. Вече не помня колко са ми откраднали. Първо лястовицата, докато влязох да пия вода и я подпрях пред вратата. После БМХа от входа(намерих си го ама пак ми го чопнаха).
После един Титаник с вътрешни скорости от двора на службата и т.н. Всичко това във времената когато(уж) не се крадеше и автомобилите на милицията бяха синьо жълти, защото влизаш жълт а излизаш син:-)). Единствените оцелели са една Монтана която май все още я търкалят племенниците и една Мифа купувана нова, която баща ми държи на терасата. Иначе съм хвърлил око на комшийска "Украйна" и нищо чудно да подкараме скоро подобен проект.
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан

Re: Реставрация на Bianchi Advantage

Мнениеот hgeorgiev » Пон Окт 12, 2020 3:03 pm

Голям сантимент имам към велосипедите от онова време 80-те и 90-те, колкото по-редки стават, толкова са по-голяма радост за окото!
Инъче модерни и скъпи на всеки ъгъл :D

b33.jpg
:)
(417.24 KiB) 153 пъти
hgeorgiev
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1215
Регистриран на: Чет Окт 08, 2020 6:07 pm


Назад към Радост за окото (видео и снимки)

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта


cron