Реставрация може би не е точната дума, защото не го връщам в първоначалният му оригинален вид, по-скоро реновиране или обновяване е по-подходящо като заглавие!
Първоначалната идея беше точно такава, да не купувам нищо ново, а да го разглобя, изчистя, полирам и да го сглобя отново, но компонентите бяха в толкова лошо състояние че не подлежаха на подобна процедура.
За това реших да махна всичко старо, и да започнем на чисто!
С този велосипед имаме дълга история, от цели 15 години сме заедно, и ту се разделяме, ту се събираме, като накрая отново заживяхме заедно
Купих го преди 15 години от един дилър за 200лв. като тогава това беше цялата ми заплата. Колелото беше минало през доста хора, понеже тогава нямаше такова предлагане, и в целия град се продаваха 2-3 колелета, които само сменяха собствениците, които ги караха докато на някой не му потрябваха 150-200лв. и отиваше при следващият!
Когато го купих се продаваше само Бианчито и един Giant но той беше безумно скъп.
В оригиналния си вид колелото беше тъмно зелен металик, година на производство предполагам някъде около средата на 90-те, груп сета беше Шимано Аливио, като някой някъде си беше играл с него, и беше сменил командите с Асера, а шините с Амброзио, в което няма нищо лошо.
Стержена на вилката беше сменен с такъв от някаква руска на същия диаметър и заварян, резбата беше прецакана, но колелото беше Бианчи и с изключение на спирачните всичко работеше безупречно!
Карах това колело навсякъде, ходех с него на работа, на кръчма, на купони, използваше се от всеки на който му трябваше превоз за да отиде за цигари, алкохол или нещо друго изключително бойна машина.
След този период от две-три години, нещата се промениха в друга посока, и колелото се озова в мазето. Тогава, вече с жена ми решихме че ще караме байкове по-горите и поляните и купихме подходящи за това велосипеди.
И този период мина за няколко години, като през това време Бианчито беше ползвано за кратко от баща ми, и след това отново беше забравено в мазето.
Защо на снимките не е зелено, защото някъде там 2006-2007 един приятел си купи аерограф, със който щеше да рисува капаци на коли, и решихме че ще сътворим нещо уникално като изрисуваме колелото. Резултата е видим, и единственото нещо което успяхме да измислим бяха две светкавищи от двете страни на вилката, и някаква мазаница от преливащи цветове по-цялата рамка
2018 колелото отиде за кратко при бащата на жена ми, който го покара няколко месеца, понеже резбата на вилката е смазана и не държи се беше мъчил да я лепи с момент фикс, и накрая го беше хвърлил и затрупал в гаража, където се очакваше да му е последната спирка преди да бъде подпряно на някой контейнер!
Но се случи така че това лято, след десет години аз отново се сетих за моето Бианчи, причината за това беше че трябваше да купим колело на дъщеря ни, и вече семейно да започваме да караме по-маршрути
Това не се случи защото роднини на жена ми, ни бяха подарили един стар юношески Кондор или пък беше Конкорд, в крайна сметка решихме че е Кондор който така наивно реших набързо да стегна, вместо да купуваме някой китайски боклук за 400-500лв. Освен това на тавана още стоеше детският ми BMX Carraro на който трябваше да му сложа само едни нови гуми и ставаше готов за каране.
Та в крайна сметка покрай тези две детски колелета, реших да си взема и старото Бианчи, и да направя и него
Отделно както казах по-горе, с жена ми имаме два байка Scott и Specialized които са почти неразличими от нови, но човек когато си науми нещо, никой не може да го спре!
И така цяло лято правих колелета, пари не съм смятал, това не е толкова важно. Важното е че си спомних неща които бях забравил, спомних си места и хора от детството ми, и такива след това. Спомних си как по-цял ден, цяло лято карахме колелета, имахме писта зад блока, ходихме на реката, спомних си скокчетата които си бяхме направили и как се претрепвахме на тях. Имах и номер на кормилото изрязан от фазер и вързан с тел, нали се сещате
Важното е че тези велосипеди, след 15-20 и дори 30 години отново са в движение, и ги карат нашите деца, които правят с тях същите глупости които сме правили ние тогава
А сега за Бианчито и това което успях да направя:
С изключение на рамката, вилката и шините, всичко е ново. Груп сета е Acera, кормило и лапа Cox/Force седалка Specialized, ръкохватки Lizard Skins, педали Cube, гуми Schwalbe Spicer 28х1.2, лостчета Alivio, задна светлина Cube, курбел и заден венец Acera, команди Shimano SL-M315 3x7
Първоначално педалите и лапата бяха други, лапата беше черна, педалите сиви, но в този вид с бяло и черно мисля че изглежда по-добре. Това което ми остана да добавя още е черно колче за седалката, черни спици и степенка която вече е поръчана.
Първоначално колелото беше боядисано при авто бояджия в цвят бяла перла и се получи страхотно, НО на втората седмица след като започнах да го карам, падна настрани, кормилото се удари в асфалта и спука челото на рамката
Съответно беше разглобено отново, изшкурено, боядисано и облепено наново, и след това събрано по-обратния ред. Като вече е с бяла лапа, педали Cube и друг модел по-дълги ръкохватки на Lizard Skins.
Tози път го боядисах и лакирах сам, бял гланц на Dupli и лак на Body, като накрая от това се получи това:
Преди
След