How-to: Сервизиране на Duro DJ E и мод от 100мм на 130мм

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

How-to: Сервизиране на Duro DJ E и мод от 100мм на 130мм

Мнениеот gosh6o » Вто Яну 27, 2015 12:35 am

Това е информация, която много дълго време търсих по руски форуми и гадах. Методът, който ще покажа е тестван от много хора преди мен, но не е документиран като хората. Това НЕ Е фабричен начин да се направи вилката на 130мм. Гледах диаграмите и има някаква разлика в частите. Мога да задълбая в това кое е различно и как е, но сега искам само да покажа как ПРАВИЛНО се прави това да го речем подобрение. Ще обяснявам по мои диаграми. Започвам с левия стеншън където стой само пружината.
https://onedrive.live.com/redir?resid=A ... hoto%2cpng
8- представлява спейсър. Трябва да се махне от шиша. След това този спейсър се слага между пружината и тапата като дебелата му част сочи към пружината. Просто. (почти като оригинално 130)

Дясната страна е малко по-трудна. Тя е където е рибаунда. Тук ще добавя, че като сте готови с разместването на спейсъра трябва да сложите масло на рибаунда. Долу пише.
https://onedrive.live.com/redir?resid=A ... hoto%2cpng
Както виждате пак 8 е спейсър. Трябва да се махне. След като се махне остава пространство между пружината и тапата което трябва да се обере. Тук трябва да срежем спейсъра от 3см на някъде към 2.2 (нещо подобно беше), защото 3см идват много и прави максимално 120 ход. Трябва ни шайба над пружината, за да легне спейсъра над нея. Лично използвах 5ст, защото са с подходящ диаметър. Слагате над пружината въпросните 5ст, срязания спейсър и завивате тапата. 1ВО СГЛОБЯВАТЕ РИБАУНДА. ЛЕВИЯ СТЕНШЪН ГО ОСТАВАТЕ ПРАЗЕН! Трябва да има напрежение като завивате тапата породено от пружината. След това сгъвате и гледате дали ще направи 130 ход (127 нещо такова беше). Ако ги прави сглобявате и левия стеншън.

СЕРВИЗИРАНЕ
Тук не мога да намеря точна информация от Suntour и ще преразкажа това което видях от руските форуми. Трябва ни масло 5w40. Слагаме към 60мл в рибаунда. Втулките би следвало да се мажат с грес, а в ботушите слагаме по 10-20мл масло преди да ги затворим.

Целта на темата е да си замре в архива на форума и на някой като мен, ако му се наложи да е налична :beer:
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: How-to: Сервизиране на Duro DJ E и мод от 100мм на 130мм

Мнениеот msniki » Вто Яну 27, 2015 1:02 am

Супер !
Все пак съм бил прав за дурото че е така като Марзочитата.
Само че не ти трябва 5 w 40.....(малко е за коли)
А ти трябва FORK OIL 10 W, иначе рискуваш вилката.
:agree:
Аватар
msniki
 
Мнения: 2351
Рейтинг: 1397
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: How-to: Сервизиране на Duro DJ E и мод от 100мм на 130мм

Мнениеот sonscp » Вто Яну 27, 2015 1:27 am

gosh6o написа:СЕРВИЗИРАНЕ


Ще си позволя да поставя едно мое обяснение за сервизирането на Duro, което съм писал в друга тема. Да улесним бъдещите майстори. :)

sonscp написа:Първо дърпаш и махаш врътката на ребаунда. След това с шестограм (8 или 9 май беше, не съм сигурен, но е голям) развиваш кръглата част, която държи врътката. После развиваш болта, който е в долната част на другия ботуш и следователно ботушите се отделят от горната част на вилката. Ако не искат да излязат, завиваш леко болта, който преди малко си махнал и чукваш няколко пъти с чукче по него. След това, развиваш дясната врътка с гаечен ключ 27 (ако не се бъркам) и я махаш. Под нея има цилиндър, пълен с масло. Вземаш една чаша и обръщаш вилката така, че маслото да се излее в чашата. Ако искаш след това може да извадиш ребаунда и да го почистиш, а можеш и просто да му сипеш ново масло и да завиеш врътката обратно. В ребаунда се сипва 50-55 до максимум 60ml. масло. Аз лично ползвам 5W. Ако налееш повече от 60ml. ,маслото ще започне да сълзи през врътката. Това е всичко за ребаунда, нищо трудно няма.
Под лявата врътка на Duro има обикновена пружина, която се нуждае само от грес. Развиваш, чистиш, гресираш и затваряш.
Препоръчвам в края на профилактиката на вилката да сипеш по 10ml. масло във всеки от ботушите. Така вилката ще работи по-мазно. :agree:
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: How-to: Сервизиране на Duro DJ E и мод от 100мм на 130мм

Мнениеот zafirovp » Вто Яну 27, 2015 8:43 pm

Добре е да се сложат и дифтунги на болтовете на ботушите. Без тях се омазнява долната част на вилката. Струват 10-20 стотинки и е добре да се сменят всеки път щом се махат болтовете.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron