Моторното масло има 3 променливи, които ви интересуват в повечето случаи.
Студен рейтинг, Топъл рейтинг и състав.
Вискозитета (както знаем вече от други теми) е различен между производителите за един и същ рейтинг.
Пример Motorex 7.5W е по-гъсто от Motul 7.5W но при 5W ситуацията е обратната.
Що се отнася до моторните масла това не се гледа толкова в дълбочина, защото целта не им е да "управляват" колкото да смазват.
Това е и причината да не ги слагаме във хидравличните патрони на вилките.
При тях имате две цифри и съдържание (Пълна/полу-синтетика/минерално).
Информация за цифрите
ТУКТъй като вилките не развиват температурата на двигател с вътрешно горене рейтинга ще е винаги някъде в средата между двете цифри, по-скоро зависим от външната температура.
С времето маслото събира влага от въздуха и това влияе на вискозитета (разширява границите).
Минералното масло се влияе повече на тези неща от колкото пълната синтетика.
Знаейки всичко това можем да отговорим на въпроса горе:
Моторно масло в ботушите може да се налее... и олио може

Какво? - Разликата е в следното:
Някои (повечето) вилки използват силиконови уплътнители. Минералното масло се справя по-добре с гумените а в някои случаи дори тормози/раздува силиконовите.
Някои вилки използват по-големи толеранси (SR Suntour), където дори между втулките има повече място и има не само полза а и нужда от по-добра смазка.
Други (DT Swiss) имат много малки толеранси и там моторното масло, със своите температурни промени, може да окаже влияние на качеството на работата.
За това ако ще се слага моторно масло за смазване на вилка следното важи:
1. Напълно синтетична формула е за предпочитане.
2. Близки граници е за предпочитане
3. Смяната на маслото бих удвоил.
Имайки в предвид всичко по-горе производителите често избират да ви ограничат избора (предимно за да не трябва да ги проучвате тези неща сами) и да ви кажат "използвайте 15W хидравлично масло или Fox Fluid или Кръв от еднорози

за смазване.
И така - напълно синтетично моторно масло с XX W YY където XX=препоръчаното от производителя на вилката а YY=най-близката възможна стойност до първото е ОК да се сложи.
Ако вилката е висок клас с малки толеранси или новичка => по-добре да стои с хидравлично масло.
Ако вилката е висок клас с малки толеранси и малко ход - тогава със задължително предписанието на производителя.
... Ако е Suntour/евтин RS или Marzo или дори по-висок клас, но доста ползвана вилка - моторното масло може дори да помогне.
P.S. в Boxxer-a ми 10W40 вършеше чудесна работа за смазване след 3-тата година употреба... първият месец обаче смених фабричното 15W с 10W, просто защото му създаваше видими грижи с работата.
На едно приятелче му трябваше дори 5W в началото на употребата

...Интересното е че автора "мотивира" тази тема С по-доброто смазване.
Това само по себе си няма никакво значение с типа масло, че дори и W индекса. Тук става въпрос за смазочните качества на въпросният продукт, както и съдържанието на вода/прах/кръв от еднорози във маслото

W-индексът помага за да определи дали маслото лесно ще излезе през уплътненията на вилката.
... И тъй като малко или много стана приказка за приложението на моторното масло:
В двигателите с вътрешно горене маслото не е винаги където трябва (особено след дълъг престой). W индекса определя дали то може да стигне където трябва достатъчно бързо във определените температури.
Вторият индекс определя дали то ще може да уплътни горивната камера в работният процес (около буталата или леглата на клапаните/инжекторите)... все неща за които честно казано не ни пука, що се отнася до вилките

Краткият отговор - ако искате вилката ви да е по-мазна -> сменяйте маслото по-често (независимо от вида на маслото).