Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот alpinab » Пет Мар 21, 2014 11:19 am

Здравейте,


Имам проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Проблема е следният: Ако въртя по равен път на максимална скорост (в моят случай 27ма) нямам грижи всичко чудесно. Колелото го карам предимно на последните 2 най-малки венеца отзад и най-голям отпред. Градско и шосейно каране предимно. Когато обаче дойде баир и трябва силата приложена към движението да се увеличи, например бързо изкачване на кратък баир аз си оставам пак на тези предавки.Тогава се случва прескачането или грешно зацепване на зъб от касетата. Резултата е за част от секундата ми се губи контрол от педалите, силен шум( който е най-малкият проблем) и със сигурност риск да изкривя някой зъб от касетата.

Колелото ми е РАМ ХТ2, монтажа е стандартният за него: СРАМ Х4 дерейльор , касета нисък клас 9 венеца и верига пак нисък клас не помня дължината и стъпката. Ходил съм в ТрюРайдерс няколко пъти за този проблем и не можаха да ми кажат защо става така. Аз съм тежък като кг (105), и когато те тестват това, което описвам горе не се получава.

Следствие: смених касета с чисто нова, смених дерейльор- чисто нов, смених верига-чисто нова. Карах 2 седмици и сега пак ми го прави тоя номер. Единствено и само когато прилагам повече усилие към движението.

Някой идея къде може да е проблема: Аз мисля, че е възможно някой елемент от веригата да е по-натегнат и от там да идва драмата, но тя е нова не би трябвало?
alpinab
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 23, 2010 9:47 am

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот uBaH » Пет Мар 21, 2014 11:43 am

След като си сменил толкова компоненти по задвижването и пак имаш проблеми, има вероятност, храповия механизъм в главината ти да е поизносен и/или счупен и при по-голямо усилие да прескача.

Това е механизма, който предава движението от касетата (freehub-а) към главината. Устройството е различно, при различните марки / модели главини - тук може да видиш един разпарчосан.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот Vorac » Пет Мар 21, 2014 6:05 pm

Едно възможно* решение е да тренираш да караш с висок каданс. Най-често съм чувл да препоръчват 90 оборота в минута.

Иначе и аз преди карах на общо-взето най-бързта скорост, изправяйки се по баирите. Причината беше, че ми бяха гадни скоростите, и като превключа, трябва да чакам (и да се моля) да се сени скоростта. Ама те така се износват и влошават още по-бързо.

* - и, според мен, най-доброто
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот GF » Пон Мар 24, 2014 1:30 pm

Имах същия проблем, който бе решен с безценната помощ на bio :bowdown: и се оказа кофти ухо
GF
 
Мнения: 208
Рейтинг: 1375
Регистриран на: Пет Окт 15, 2010 9:37 am
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот ivcho3 » Пон Мар 24, 2014 2:14 pm

В моя случай беше "изхвърляне" на веригата през зъбците на средния от общо 3 венеца на средното движение. Разликата е , че бях със 7 зъбчатки на главината, като в началото веригата прескачаше само на най- малкото колело отзад, впоследствие започна за прескача и на шестото зъбно колело. След месец ми прескачаше и на 5-тото зъбно колело от главината и на големия венец на курбела. След демонтаж на курбелите се оказаха изпилени зъбци (фабрично) по 3-4 (височината им беше с 2-3 мм по- малка от другите) на 4 места от обиколката на плочите. Смених ги и от тогава дори със зверски натиск няма и помен от прескачане. Прескачането се усещаше като рязко пропадане на педала при натиск, съчетано с еднократен силен шум от веригата. В началото го правеше само при потегляне от място, а след това и в движение, като имах случаи на две прескачания в разстояние на 10-20 метра пробег.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот ivcho3 » Пон Мар 24, 2014 2:54 pm

alpinab написа: Ходил съм в ТрюРайдерс няколко пъти за този проблем и не можаха да ми кажат защо става така. Аз съм тежък като кг (105), и когато те тестват това, което описвам горе не се получава.

Следствие: смених касета с чисто нова, смених дерейльор- чисто нов, смених верига-чисто нова. Карах 2 седмици и сега пак ми го прави тоя номер. Единствено и само когато прилагам повече усилие към движението.

Когато по- лек човек тества, няма какво да се случи, защото силен натиск на големи килограми създава много по- голям въртящ момент и аз тежа 105 кг, колелото го карах няколко пъти в магазина, от който го закупих и нищо не можаха да направят, накрая реших сам да си оправя проблема, прегледах основно верига, дерайльори, задна касета и тогава видях пилените зъби на плочите, бях побеснял от некомпетентността на онези в сервиза (магазина), добре че не се стигна до смяна на здрави компоненти, само си купих евтини занитени 3 плочи за рамото на курбела, като изрично гледах всички зъби да са с приблизително еднаква височина. Веднага след монтажа започнах тестове с максимално натоварване на висока предавка, имам яки крака и по- скоро ще изкривя курбела, отколкото да прескочи веригата. Резултатът до сега е без нито едно прескачане от средното движение.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот ivcho3 » Пон Мар 24, 2014 3:43 pm

Vorac написа:Едно възможно* решение е да тренираш да караш с висок каданс. Най-често съм чувл да препоръчват 90 оборота в минута.

Иначе и аз преди карах на общо-взето най-бързта скорост, изправяйки се по баирите. Причината беше, че ми бяха гадни скоростите, и като превключа, трябва да чакам (и да се моля) да се сени скоростта. Ама те така се износват и влошават още по-бързо.

* - и, според мен, най-доброто

Кадансът и стилът на каране са по скоро индивидуални, като според мен се базират както на физическо състояние, терен на каране, така и на тежест, дължина на рамото и други неща. Дългото рамо- бедрена кост, подбедрица, курбел, дава по- голям въртящ момент, както и по- голямото тегло на колоездача (по- голяма инерция) и при каране по равен път или леко изкачване, се вземат на висока предавка с малък каданс, така не се губи инерцията и усилието за преодоляване на триене и челно съпротивление е равномерно разпределено за поддържане на скоростта. Аз тежа между 105 и 110 кг, висок съм 190 см и когато карам с човек долу горе с еднакви физически възможности, но много по- нисък и по- лек от мен, шосейно каране с байкове, за поддържане на една скорост и издръжливост, моят каданс е с около 50% по- нисък от неговия. Или на един мой оборот на курбела, той прави оборот и половина. По темата моят стил на каране в градски условия е с нисък каданс на висока предавка, като минавам на по- ниска, когато се наложи, преди спиране, изкачване на наклон и т.н. Обикновено използвам голяма и средна плоча отпред и най-малкия венец отзад. Това за байка, с другият велосипед тип градски с балон 25 мм, 28 ", използвам с няколко предавки повече. Та няма нещо по- лошо от това да си промениш стила на каране заради някой "мозък" измислил пилените зъбци на курбела, уж за по- лесно и безшумно превключване, както и поради технически неизправности.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот ko6mario1 » Вто Мар 25, 2014 8:49 am

Още два момента се пропускат, износване на предният венец и криво ухо. Възможен е проблем и с фреехъба.
ko6mario1
 
Мнения: 56
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 4:52 pm
Местоположение: SOFIQ

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот Stoyanov » Сря Апр 30, 2014 11:05 am

При мен се появиха същите симптоми. Първото, което погледна момчето, бяха плочите и се оказаха точно те - около 1/3 от зъбите са сериозно изпилени, като някои почти липсват. На мен първото ми хрумване беше главина или средно :smash:
Stoyanov
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1255
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 11:39 pm

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот alpinab » Вто Апр 14, 2015 8:59 am

Здравейте,

Проблемът е РЕШЕН.

Никой от майсторите на 2та известни Софийски магазини от който закупих колелото и последвстие е поддържано не успя да го оправи. Ходил съм не един път с едно и също оплакване. Дори според мен напълно излишно смених сума ти части.

Един квартален вело-механик в Младос2. Който преди 20 и повече години ми беше учител по физическо за 5 мин го оправи.

Не е от износване на венци, касети, криви дерейльори, декланшори и пр. Преди колелото да отиде при него, беше подменено почти всичко. Дъгата която описва веригата по касетата в била прекалено малка. Т.е. сега повече зъбци едновременно предават тягата към главината.
alpinab
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пет Апр 23, 2010 9:47 am

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот Telepatok » Вто Апр 14, 2015 12:08 pm

alpinab написа:
Един квартален вело-механик в Младос2. Който преди 20 и повече години ми беше учител по физическо за 5 мин го оправи.



Май Дженко ти е свършил работа :) Браво на него.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: Проблем с прескачане/зацепването на зъб от касетата.

Мнениеот Вилката » Вто Апр 14, 2015 1:43 pm

alpinab написа:Не е от износване на венци, касети, криви дерейльори, декланшори и пр. Преди колелото да отиде при него, беше подменено почти всичко. Дъгата която описва веригата по касетата в била прекалено малка. Т.е. сега повече зъбци едновременно предават тягата към главината.

Отговарял съм няколко пъти на подобни въпроси тук, а и на живо на 2 пъти съм помагал на хора с тоя проблем, та ми прави впечатление, че често се случва с РАМ. Явно някои от механиците им, които асемблират новите велосипеди, правят тоя пропуск. Иначе нещата са елементарни - отвиваш малко b-tension винтчето на дерайльора, за да обхване веригата поне 5 зъба едновременно от най-малкото задно венче.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта


cron