Питане относно пълно сервизиране на шок.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот compira » Чет Апр 30, 2015 1:55 pm

Питането ми е следното: какво влияние ще окаже на шока ако IFP камерата се надуе с обикновен въздух вместо с азот. Или по-точно до какви негативи ще доведе?
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот sailman » Чет Апр 30, 2015 10:41 pm

До никакви. Всички сервизирани в България шокове са с въздух...Още не съм чул някой да се е преебал да си купи цялата система за помпане с азот. Теоретично има разлика, но на практика не се усеща.
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот compira » Пет Май 01, 2015 10:38 am

Е това е добре. Аз така или иначе си го надух с въздух и не усетих да има някакви проблеми, но се чудех за какво помага азота освен евентуално да държи по-ниска температура на шока при интензивна работа когато би следвало маслото да загрява. Е ако трябва ще се направи и систима за азот, но да се инвестират едни 70-80 лева за да се надуе един шок не е работа.
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот Ozzie » Пет Май 01, 2015 11:01 am

Азота не променя обема си при промяна на температурата. Това му е предимството.
Но при толкова малък обем, какъвто има един амортисьор, както казваш, трудно би се усетила разлика дали е азот или въздух.
Освен това въздуха който дишаме съдържа 2/3 азот. :D
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот keel » Пет Май 01, 2015 11:33 am

Азота принципно има някакви технически предимства, които едва ли може да се усетят ако не си професонален спускач примерно.
Това което не ме удоволетворява в помпането с помпа за вилки обаче е, че няма как да вдигна 400 PSI. Всички помпи, които съм виждал са до 300, а ако се напъва повече си мисля, че манометъра може да се разкалибрира.
Ама дори и при 300 единствената разлика, която съм забелязал с моето каране е усещането в лостчето за компресията - на оригинално напъленения шок е малко по-твърдо и по-приятно.
Аватар
keel
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1384
Регистриран на: Сря Юли 14, 2010 3:02 pm
Местоположение: Асеновград

Re: Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот bdz43r » Пет Май 01, 2015 12:18 pm

Целият смисъл от тази камера е да компенсира обема на шиша при свиване и да ограничи компресията на маслото под буталото при силен удар, за да няма гърмеж, като налягането има отношение само към второто. Едва ли може по усет да се хване разлика между азот и обикновен въздух. Разликата всъщност идва от водната пара, която кондензира под налягане и намалява обема си около 1000 пъти, но пък е само 0,03 % от въздуха и дори цялата да стане течна, налягането ще намалее твърде незначително.
Надуването с азот е предимно маркетингов трик без залежим практически ефект.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1220
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Питане относно пълно сервизиране на шок.

Мнениеот keel » Пет Май 01, 2015 1:48 pm

Налягането има отношение спрямо кавитацията в маслената камерата и донякъде на прогресивността на шока. Щото и на атмосферно налгане да е IFP камерата, пак ще компенсира обема на навлизащия ствол на буталото.
Аватар
keel
 
Мнения: 125
Рейтинг: 1384
Регистриран на: Сря Юли 14, 2010 3:02 pm
Местоположение: Асеновград


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта