Не само, но си на прав път.
Всичко е въпрос на приоритети, всичко си има плюсове и минуси - въпросът е да откриеш подходящия за теб баланс. Аз карам 2х10 и съм изключително щастлив и доволен (и на планинското, и на шосейката). Както правилно си забелязал от графиката - повечето плочи ти дават по-голям диапазон от предавки, но.... както също си се досетил - тежат повече. И за капак, с втората плоча (и следващите) идват втори шифтър, второ жило и втори дерайльор. Чаркове, които ако си с една плоча отпред си спестяваш - получаваш не само по-ниско тегло, ами и един механизъм за чупене и поддръжка по-малко.
Ето - виж фиксаджиите, аз им се смея щото се мъчат с една единствена предавка, те ми се смеят, щото се мъча с шифтъри, спирачки, дерайльори... все излишни (според тях) разходи на пари и тегло

"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."
Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra