Криви капли на Pulse SR1

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот StormRage » Нед Юли 28, 2019 5:10 pm

Здравейте, ентусиасти! :)

Преди около 3 години пуснах тук тема за избор на велосипед и с ваша помощ избрах Pulse ST1 с L рамка на 29 цола. :) От тогава си карам колелото с кеф (започнах да ходя с него и на работа по 20км ежедневно), но напоследък започнаха механични проблемчета, които се появят едно по едно и опитвам да отстранявам.

Това което в момента ме мъчи е, че в определени случаи (май когато наклоня колелото при завой и не е перпендикулярно на пътя) нещо изскърцва ужасно, все едно метал се трие в метал. В един от велосервизите ми казаха, че каплите ми са криви и от там когато се наклоня задират в диска на дисковата спирачка, което ме вкара в известен размисъл как да постъпя с ремонта. Човекът каза, че "няма нищо фатално, може и шината да е понесла някой и друг удар, но има още живот в нея", но аз май съм типа човек който не вярва твърде много в ремонтите и до колко те стават успешно. Погледнах, че фабричните шини които Пулс ползват за ST1 на 29 цола са WTB SX19 29". Намирам ги в Интернет по 39лв за бройка, което не е твърде висока цена. Ако закупя две нови шини, могат ли поне спиците да се преизползват или ми трябват нови? Колелото не е при мен в момента за да преброя, но 32H на шина предполагам значи, че ще ми трябват 2х32 (общо 64 спици) ако старите не могат да се използват. Фабричните спици са на SAPIM Leader Black - май са около левче бройката, значи ~65 лева за спици и още 80 за самите шини.

Според вас има ли смисъл след 3 години каране да заменя шините с чисто нови или да оставя колелото на сервиз за просто центроване на каплите и да карам така? От една страна чисто нови може би е излишно наливане на пари, от друга - не ми звучи чак толкова скъпо. Притеснявам се, че дори след центровка, шините никога няма да са толкова кръгли колкото са били когато колелото ми е било ново. Другото което си мислех е, че ако избера смяната на шините с нови, може и да ме посъветвате за по-качествени от сегашните "WTB SX19", примерно една идея по-здрави или дори хем малко по-здрави, хем малко по-леки. Аз самият съм сравнително тежък за велосипедист малко под 100 кила, така че би било хубаво шините да са по-здрави, макар че избягвам скачане от бордюри, слизане по стълбички и т.н. :look:

Благодаря предварително! :beer:
StormRage
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 13, 2017 11:29 am

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот Alexi » Нед Юли 28, 2019 5:38 pm

спиците можеш да ползваш ( силно се съмнявам да са от левче бройката а по скоро около 20 стотинки съдейки по останалите компоненти в каплите ) шина ти препоръчвам да си вземеш хубава ,тази твоята е най ниския клас на WTB дори не е тюблес и е тежичка .. и вземи нещо 21-23мм широко ( вътрешна )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот marsa » Нед Юли 28, 2019 7:34 pm

Накратко спиците могат да се преизползват, но с някои условности. Задължително трябва да се запазят позициите им, тъй като спиците в едно колело са няколко групи, които получават специфична извивка и ако се преизползват на произволно място, това е предпоставка за проблем (късане). Също така у спиците се натрупва умора на материала, като степента зависи от много неща, но най-вече от пробега, товара (теглото ти) и типа (двойно теглени - с изтъняване, или не).

Спиците с изтъняване в средната част имат предимство по отношение на умората заради по-еластичната средна част, което предпазва по-уязвимата част на извивката като поема по-голяма част от циклите на натоварване и освобождаване.

Твоите спици са обикновен модел без изтъняване, ти си доста тежък и за 3 години може да си натрупал доста каране. Предвид че не е сигурно и на какъв механик ще попаднеш, категорично те съветвам да смениш спиците като използваш момента за ъпгрейд и на тях. Твоите спици са в диапазона 0,20-0,50лв зависи от цвета и конкретната оферта. Изтънените спици са в порядъка 0,45-1лв (има и по-скъпи модели разбира се).

По отношение на шината, казаното горе за теглото би било валидно само ако и ти си лек. Също и тюблеса е въпрос дали го искаш. Доколкото разбрах от поста ти, караш велосипеда основно в града за придвижване и разходка, не се състезаваш с него и приоритет е да е здрав. Ако е така, лично аз бих заложил на по-здрава шина, което значи по-тежка.

Например това е около 40лв:
https://www.dtswiss.com/en/products/rim ... duro/533d/

И бюджетен вариант под 30лв:
http://www.mach1.fr/en/rims/neo-50
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот StormRage » Нед Юли 28, 2019 8:48 pm

Здравейте пак и благодаря за отговорите!

Да, marsa правилно се е ориентирал, че ползвам колелото основно да се придвижвам до работа и обратно с някое и друго спорадично каране до някоя близка локация на 50-60км :)

Правилно ли разбирам, че и двамата ме съветвате вместо да опитвам центроване на сегашните капли, да се насоча към нови? Ако да - правилно ли разбирам, че всичко друго освен шините и спиците мога да си го ползвам? Тоест купувам две шини, 64 бройки подходящи спици и плащам на сервиза за труд. Не се налага смяна на хъбове, смяна на спирачните дискове, накладки, вътрешни гуми, външни гуми (понеже подложените шини са по-широки от сегашните явно)? Ако да - супер, мен също ме радва идеята за нещо чисто ново и малко по-качествено, в интерес на истината предложените по-горе шини в момента се продават дори за 32лв парчето в Байкцентър, където впрочем мислех и да оставя колелото си идния петък. Цената ми звучи повече от прекрасно, да не кажа че съм изненадан приятно.

Също така ще помоля за малко по-конкретна насока какви спици да търся (предпочитам да могат да се закупят в България, дори да не е от Байкцентър). Аз до днес мислех тези с тънкото в средата за някакви афиф модели, дето е пестено от материал ( :) ) та очевидно не съм в час какво става, а и нямам идея каква дължина ми трябва. Чувал съм, че дължината на спици не зависела само от диаметъра на шината, а и от други неща, но от които точно... нямам идея

Ако има значение - ето линкче към моята жълта фадрома, само че моята е L размер (на сайта сега не се вижда такъв избор) и 29" гуми :)
StormRage
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 13, 2017 11:29 am

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот fu4ko » Нед Юли 28, 2019 8:57 pm

А защо не и още по бюджетни спици неръждавейка по 0.35ст и шини Кросер по 15лв?Аз съм 102кг и миналата година си наплетох с такива спици и шини капли вибрейк и нямам проблем(каплите си ги правя сам. Наплитане, центроване и изчисляване дължината на спиците с програма на телефона.) . Аз също карам градско. Напоследък от октомври миналата година до сега обикалям града като пощальон и няма ядове.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот Alexi » Нед Юли 28, 2019 9:24 pm

Кросер са ужасни шини - зле заварени ,много тежки ,и не особено здрави - аз лично и да ми ги подаряват няма да ги взема
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот compira » Пон Юли 29, 2019 7:02 am

Много смело съветвате, че спиците могат да се ползват без да знаете каква шина ще си вземе. Когато избере се избере шината тогава се разбира понеже не всички шини са с еднакъв диаметър по линията където лягат ниплите.
По темата иначе: това несвойствено обяснение на механика в този вело сервиз звучи като "никога не стъпвай в този велосервиз" Диска все пак е закрепен за главината, а не за шината!!!
Ако има проблем с диска то го търси в него или в главината (отваряне, почистване, подмяна на съчмите, гресиране и вниматекно сглобяване за да няма луфт и да не е пренатегната)
За изскърцването може да е отговорно в такава ситуация и много хлабави спици. Закарай каплите при някой друг механик да ти ги изправи и стегне хубаво. Това е евтино и не е излишно. В комбинация с профилактирани главини ще почъстваш колелото като ново!
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот StormRage » Пон Юли 29, 2019 8:52 pm

То аз вече съм се настроил сякаш за нови шини и спици, единствено ме притеснява да не се окаже, че освен тях трябва да сменям и други неща и така сметката да набъбне повече от очакваните 100-150лв. За спиците също не видях от тези изтънените на разумни цени... Гледах някакви на 1.60 бройката, но 64 такива за 100+ лева май не ми се купуват. :)
StormRage
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 13, 2017 11:29 am

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот fu4ko » Пон Юли 29, 2019 9:19 pm

compira написа:Много смело съветвате, че спиците могат да се ползват без да знаете каква шина ще си вземе. Когато избере се избере шината тогава се разбира понеже не всички шини са с еднакъв диаметър по линията където лягат ниплите.
По темата иначе: това несвойствено обяснение на механика в този вело сервиз звучи като "никога не стъпвай в този велосервиз" Диска все пак е закрепен за главината, а не за шината!!!
Ако има проблем с диска то го търси в него или в главината (отваряне, почистване, подмяна на съчмите, гресиране и вниматекно сглобяване за да няма луфт и да не е пренатегната)
За изскърцването може да е отговорно в такава ситуация и много хлабави спици. Закарай каплите при някой друг механик да ти ги изправи и стегне хубаво. Това е евтино и не е излишно. В комбинация с профилактирани главини ще почъстваш колелото като ново!

Колегата е прав. Шината няма как да измества диска. Но дали пък за тия 3 години спиците не са се разхлабили и да се получава изместване на шината и скърцане от спиците? Може би трябва само да се натегнат и центрова каплата, ако не са ръждясали ниплите и спиците в резбите.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 299
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот Вилката » Вто Юли 30, 2019 8:47 am

StormRage написа:То аз вече съм се настроил сякаш за нови шини и спици, единствено ме притеснява да не се окаже, че освен тях трябва да сменям и други неща и така сметката да набъбне повече от очакваните 100-150лв. За спиците също не видях от тези изтънените на разумни цени... Гледах някакви на 1.60 бройката, но 64 такива за 100+ лева май не ми се купуват. :)
Хубавите спици са скъпи, аз ги купувам само при промоции, защото при 64 бр. разликата набъбва. Не очаквай, че в бюджет 100-150 лв., ще направиш нещо с каплите, което да подобри осезаемо байка. Най-вероятно и няма да си решиш проблема с металния звук в завой.
По-добре засега сервизирай байка, но в друг сервиз, в който не дават толкова странни обяснения. Няма как каплите да задират в диска.
Може диска да задира в апарата при описаната от теб ситуация, но това няма нищо общо с крива шина - това идва от усукване в цялата система рамка-ос (или вилка-ос ако се слуша отпред). При QR оси 9/10 мм това се случва по-лесно и често. Може да се оправи с по-яко стягане в QR-a и по-прецизно центроване на спирачния апарат.
Може и наистина проблемът да е в каплата, но в хлабави спици, които в завой мърдат една спрямо друга - тогава звукът пак е метален, но не звучи като задиране, а като многобройни пукания.

ПП: Ъпгрейд в каплите е много хубаво нещо, наистина подобрява работата на целия байк, но за да се усети е необходимо да отделиш повече средства. Думата ъпгрейд значи "горно ниво", а със 150 лв. за двете на дали ще смениш нивото.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Криви капли на Pulse SR1

Мнениеот StormRage » Съб Авг 03, 2019 2:05 pm

Оставих колелото днес в друг обект (различен от първия както ме посъветвахте) и май ще се получи нещо по средата. Разбрахме се просто да направят центровка на каплите и предна и задна, но няколко часа по-късно ми се обадиха, че задната шина е спраскана при една от ниплите и всъщност трябва да се смени. Като явно ще преизползват старите спици, не ме и попитаха дали искам нови, предполагам знаят какво правят.

В някакъв момент сигурно ще потърся съвет за избор на хубави капли (по-висок клас), защото имам желание за ъпгрейди и ми се искат доста неща (и педали, и Eagle 1x11 предавки), обаче нямам възможност точно сега. Пък и то с каплите гледам, че има и готови варианти - тоест наплетени, с хъб, болт, главина, май всичко си имат и направо се монтират. Но предполагам, че ще трябва да си пусна по-натам тема за тези неща...
StormRage
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 13, 2017 11:29 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта