
Преди около 3 години пуснах тук тема за избор на велосипед и с ваша помощ избрах Pulse ST1 с L рамка на 29 цола.

Това което в момента ме мъчи е, че в определени случаи (май когато наклоня колелото при завой и не е перпендикулярно на пътя) нещо изскърцва ужасно, все едно метал се трие в метал. В един от велосервизите ми казаха, че каплите ми са криви и от там когато се наклоня задират в диска на дисковата спирачка, което ме вкара в известен размисъл как да постъпя с ремонта. Човекът каза, че "няма нищо фатално, може и шината да е понесла някой и друг удар, но има още живот в нея", но аз май съм типа човек който не вярва твърде много в ремонтите и до колко те стават успешно. Погледнах, че фабричните шини които Пулс ползват за ST1 на 29 цола са WTB SX19 29". Намирам ги в Интернет по 39лв за бройка, което не е твърде висока цена. Ако закупя две нови шини, могат ли поне спиците да се преизползват или ми трябват нови? Колелото не е при мен в момента за да преброя, но 32H на шина предполагам значи, че ще ми трябват 2х32 (общо 64 спици) ако старите не могат да се използват. Фабричните спици са на SAPIM Leader Black - май са около левче бройката, значи ~65 лева за спици и още 80 за самите шини.
Според вас има ли смисъл след 3 години каране да заменя шините с чисто нови или да оставя колелото на сервиз за просто центроване на каплите и да карам така? От една страна чисто нови може би е излишно наливане на пари, от друга - не ми звучи чак толкова скъпо. Притеснявам се, че дори след центровка, шините никога няма да са толкова кръгли колкото са били когато колелото ми е било ново. Другото което си мислех е, че ако избера смяната на шините с нови, може и да ме посъветвате за по-качествени от сегашните "WTB SX19", примерно една идея по-здрави или дори хем малко по-здрави, хем малко по-леки. Аз самият съм сравнително тежък за велосипедист малко под 100 кила, така че би било хубаво шините да са по-здрави, макар че избягвам скачане от бордюри, слизане по стълбички и т.н.

Благодаря предварително!
