Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот Dirty Duck » Съб Дек 07, 2019 5:35 pm

Здравейте, съфорумници! На скоро сервизирах вилката, налято е колкото трябва масло по спецификация (реших да пробвам с 5w на Repsol,понеже чух, че щяла да бъде по-отчетлива, то така и се оказа). Само не намирам периодична таблица през колко време каране се сменя маслото. По-точно бях намерил една, но на нея не пише за кои модели става въпрос. Ще се радвам ако някой сподели през колко време трябва да направя следващата сервизация. Чух, че било през 30 часа, но някак си не ми се вярва, понеже е малко.
Яко се мрънка,че твърдак с 203 ход било боза,ама имам чувството,че народа не схваща,че т'ва се прави от немане на пари,а не щото е много яко...
Dirty Duck
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Чет Май 19, 2016 7:43 am
Местоположение: Триград

Re: Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот КоlЮ » Нед Дек 08, 2019 3:10 am

50 часа при интензивно каране или 100 часа нормално каране , съответно 2 пъти годишно при интензивно и 1 път годишно при нармално каране . Поздрави.
Bin Big Mag , mag mich kein.
Аватар
КоlЮ
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1658
Регистриран на: Пон Дек 25, 2017 3:19 am
Местоположение: с.София

Re: Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот sailman » Нед Дек 08, 2019 11:58 am

КоlЮ написа:50 часа при интензивно каране или 100 часа нормално каране , съответно 2 пъти годишно при интензивно и 1 път годишно при нармално каране . Поздрави.

Не е баш тъй...Това са препоръчителните интервали при обслужване на съвременни вилки със semi bath. При старите Марцокита и прочее вилки с отворена баня, смяната на масло може да е след 150-200 часа (няма универсална рецепта) или иначе казано - веднъж годишно. Според карането и маслото, което се използва.
Да обясня, че хората каращи от скоро не са виждали такива вилки и се забравя: В open bath (отворена баня) се сипва по некъде към половин кило мАсло у двата крака, демек по 160 до 220/50 ml. масло у крак. В сегашните semi bath (дето мазането и отделно от амортизацията) се слагат по 10 ml. за смазване и затова сервизните интервали са такива 50-60-70 часа за смазващото масло. Вилките с отворена баня позволяват по-добро мазане и дълги сервизни интервали, но си имат други недостатъци, дето не им е местото да ги коментираме у тая тема, пък и е дъвкано тва...
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот КоlЮ » Нед Дек 08, 2019 1:22 pm

Това е по ръководство на марцочи за въпросната вилка от 2006 година. Дали е така или не може на се провери на : [email protected] . Другото което е хубаво да съблюдава при вилки с отворена маслена баня е състоянието на семерингите( или дунапренените пръстени при някой производители) и прахоуловителите. Също така е хубаво да се проверява и състоянието на втулките и проверката за оксидация и надиране по вътрешните компоненти на вилката за усилено износване (триене и драскане) .Поздрави.
Bin Big Mag , mag mich kein.
Аватар
КоlЮ
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1658
Регистриран на: Пон Дек 25, 2017 3:19 am
Местоположение: с.София

Re: Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот sailman » Нед Дек 08, 2019 3:47 pm

Колкото до сервизните интервали, може и да го пише в официалното ръководство, ама не ми се вярва да е имало човек тука, дето да си е сменял маслото на Марцокито на педесе часа... И го казвам като човек, дето до миналата година караше еда Z1 ETA от 2007-ми набор. Ботушите имаха следи от камънье и дърве, ама стеншъните и втулките беха като нови. Да не споменавам Шивърите на неколко известни в средите хора, дето са си като непипнати и до днес, а говоря за вилки от 2001-2002 година.
:offtopic: Аз вилка с отворена баня и надраскани стеншъни още не съм виждал, което не може да се каже за semi-тата. Убити фоксове и рокшокове обаче съм видял доволно. Особено карани от келеши или вкарани от вън (основно от Англия - големи са свинЕ там..)
Форумни шамани и теоритици колкото щеш, ама аз говоря от дълъг и личен опит. Както и подпирайки се на опита на много от "старите" карачи и механици.
П.П. Не, че няма примери за "убити" дърти марцокита, ама за да се стигне до там тия вилки какво са видели...
П.П.2 - Дунапренчета под семеринга има само при вилките със смесени системи - отворена баня при системата за амортизация и разделно мазане откъм пружината - основно при въздушните пружини.
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот Dirty Duck » Пон Дек 09, 2019 11:23 pm

КоlЮ написа:Това е по ръководство на марцочи за въпросната вилка от 2006 година. Дали е така или не може на се провери на : [email protected] . Другото което е хубаво да съблюдава при вилки с отворена маслена баня е състоянието на семерингите( или дунапренените пръстени при някой производители) и прахоуловителите. Също така е хубаво да се проверява и състоянието на втулките и проверката за оксидация и надиране по вътрешните компоненти на вилката за усилено износване (триене и драскане) .Поздрави.


Колега, може ли снимка от инфото, понеже не ми го отваря за жалост.
Поздрави!
Яко се мрънка,че твърдак с 203 ход било боза,ама имам чувството,че народа не схваща,че т'ва се прави от немане на пари,а не щото е много яко...
Dirty Duck
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Чет Май 19, 2016 7:43 am
Местоположение: Триград

Re: Marzocchi Bomber 66vf2 2006 часове работа на маслото

Мнениеот Yash » Пон Дек 09, 2019 11:34 pm

Това е имейл адрес.
Аватар
Yash
 
Мнения: 786
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта