Преминаване от 3х9 към 1х

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот DKaraivanov » Съб Авг 28, 2021 9:18 pm

Тръгнах да правя списък с части и вариантът на който се бях спрял с SLX компонентите препоръчани от Bi11y отпада, крайната цена идва на 650-670 лева, което е доста над бюджета(500).

Като вариант според бюджета стигнах до следните компоненти:

1. Дясна команда Shimano XT 12s 8100
2.Венец касета Sunrace MX80 11-50 11 скорости
3. КУРБЕЛИ SHIMANO FC-M5100 DEORE 11S 32T 170MM
4. ДЕРАЙЛЬОР ЗАДЕН SHIMANO RD-M5100 DEORE SGS 11S
5. ВЕРИГА SRAM PC GX EAGLE 12S 126L - тази верига ще е съвместима ли с касетата или по-добре 11 скоростна верига?

Общо взето така тотал излиза около 470 лв. Отворен съм към замени на някои от компонентите от гореизбраните, стига да са съвместими с останалите и да се вписват в посоченият бюджет.
DKaraivanov
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 1:00 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Bi11y » Нед Авг 29, 2021 10:47 am

Вземи си 11 скоростна верига на Шимано - 105/SLX , като 116 звена би трябвало да ти стигнат. Тази верига на СРАМ каква цена е ?

Вземи си курбела СЛХ 12 с плоча СЛХ12 - ще дойде до към 100 лв повече, НО 230 грама по-леко и по-твърд като курбел! Курбел може би най-трудно се сменя - вземи си по-евтина команда Деоре 11/12 и ги дай за курбел отколкото да вземеш нов 855 грамов курбел ...
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот DKaraivanov » Нед Авг 29, 2021 7:22 pm

До колкото виждам като се прибави и плочата и разликата пада на 100 грама, за което не знам дали са оправдани 100 лева разлика, а и като че ли предпочитам по-хубава команда която да може да дропва няколко предавки пред команда Деоре 5100 за да взема курбела...
DKaraivanov
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Юли 21, 2020 1:00 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Bi11y » Нед Авг 29, 2021 7:27 pm

DKaraivanov написа:До колкото виждам като се прибави и плочата и разликата пада на 100 грама, за което не знам дали са оправдани 100 лева разлика, а и като че ли предпочитам по-хубава команда която да може да дропва няколко предавки пред команда Деоре 5100 за да взема курбела...


https://www.youtube.com/watch?v=Q3qX3jWa9_U - в края е теглото.
https://www.youtube.com/watch?v=X8mnymBxwag

Аз не си измислям за теглото ...

Едит: съществуват полочи наполовина по-леки на СЛХ...
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Авг 30, 2021 10:29 am

Задължително 12 ск верига Sram - разликата в превключването и лекотата на настройката е осезаема. В цената няма съществана разлика. Пробвах на моят 11 ск. 11-50 сетъп SHIMANO RD-M5100 DEORE SGS дерейльор и работи по-добре от предният 11 ск. ХТ с екстендер на най-големите венци - особено превключвааето към 50т. Толкова добре е направен, че по-високите им класове обтегачи са само за хора броящи грамове.

Подкрепям Bi11y за по-висок клас курбел - наистина ще усетиш разлика. Хубаво е да измериш какъв chainline има рамката ти, за да се избере правилният модел курбел -> https://www.youtube.com/watch?v=0lN3Zf9gpp8
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот NASIO » Сря Яну 05, 2022 1:02 am

Ще си позволя да задам тук един въпрос, тъй като е свързан с темата и няма смисъл от нова такава. Би ли работил 12 скоростен заден дерайльор (примерно SHIMANO RD-M8100 XT SGS 12S) в система 2х9 с касета 11-42, курбели 22/36 и верига KMC? Причината да обмислям тази (не)възможност е, че сегашният дерайльор е крив (може и от ухото да е, предстои да разбера) и така или иначе искам да премина на 1х12. Проблема е, че нямам готовност да направя тази трансформация веднага и ако наистина се наложи да сменям дерайльора поне да е подходящ за търсената крайна цел(1×12). Нямам представа клетката на дерайльор за 12ск. прекалено тясна ли е за 9 скоростна верига?
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Alexi » Сря Яну 05, 2022 8:47 am

по скоро няма да стане ,но със сигурност работи с 11 скорости - тествано
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот martin.radev » Пет Яну 07, 2022 7:46 am

the_rookie написа:
DKaraivanov написа: Въпрос към ползващите големи и по-тежки касети,имат ли някакви проблеми от инерцията на касетата при висок каданс на малките зъбчатки отзад (падания на веригата)?


Имах със SLX 12sp + Race Face Turbine курбел (и Рейс Фейс плоча 32т + КМЦ Верига) - при 40 + километра и въртене на тежките скорости веригата правеше 'корем' и при въртене назад - се усеща като празен ход преди да задвижи
драйв-трейна. Оправих го с половин оборот натягане на клъча :) - без повече проблеми за 2700 км.

П.С: присъединявам се към Предатор относно 12ск веригите мисля, че 12скоростните са феноменални - тези 2700 ги изкарах с 2 такива вериги (https://www.chainreactioncycles.com/kmc ... prod179530)
въртях ги на 300-400км
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот NASIO » Съб Яну 15, 2022 12:31 am

Още едно питане. Дали са взаимозаменяеми хъбовете на тези две главини FH-MT400-B и FH-MT410-B? Идеята е ясна. Търся най евтин и бърз вариант за преминаване на 1х12 като държа на 10 зъба венец отзад. Та мисълта ми беше ако хъбовете на горепосочените главини са съвместими да заменя само HG хъба на настоящата главина с MS хъб от друга главина за да мога по бързо да задвижа с 12ск. А на по късен етап да сменя цялата капла тъй като, нито главината, нито шината са заслужаващи си, че да се занимавам с пренаплитане а цяла нова и добра капла в момента ще ми дойде в преразход. Също ми е интересно автора на темата до къде го добута с трансформацията, с кои части и какъв е резултата според неговото виждане.
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Bi11y » Нед Яну 16, 2022 10:37 am

https://bike.shimano.com/en-SG/product/ ... 410-B.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 400-B.html

Много различно изглеждат ... Според мен няма да стане. Според мен виж някаква готова капла на MicroSpline в олх или базара .
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот the_rookie » Нед Яну 16, 2022 5:03 pm

NASIO написа:Още едно питане. Дали са взаимозаменяеми хъбовете на тези две главини FH-MT400-B и FH-MT410-B?

:nono: Единия е с чашки и съчми, другия с готови лагери,... пък и липсва пазарна логика, за да са взаимозаменяеми :evil: !
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот NASIO » Пон Яну 17, 2022 11:25 am

И аз предполагах, че няма да се впише в пазарната политика на шимано да имат нещо съвместимо.
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Alexi » Пон Яну 17, 2022 11:47 am

то цяла главина е 55 лв ,не си струва занимавката с хъбовете ( ако изобщо ги има като резервна част ) а ако си намериш главина Новатек 042 ( тя е и по хубава от шимано 410 ) - имам за нея микросплайн хъб чисто нов
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот NASIO » Пон Яну 17, 2022 6:20 pm

Точто защото е евтина си мислех да взема една нова и да прехвърля хъба само, но явно шимано са се погрижили да не стане. Като идеята беше не защото си харесвам сегашната капла, а да отложа във времето ~250-300лв разход за нова капла с тази времянка за 50лв без да се налага пренаплитане. 042 на Новатек ми излиза само вариант 135мм с qr. На мен ми е необходима главина 12х148. Иначе съм ползвал тяхна главина и като за цената и съм доволен. Вероятно бих взел пак тяхна като по бюджетен вариант. Но явно ще трябва да изтърпя да си карам така докато подсигуря цяла нова капла, то ще рече и предната да сменя после... Още няколко месеца живот се очертават за 2х9 :erm:
Go hard or go home...
Аватар
NASIO
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1264
Регистриран на: Пет Май 30, 2014 7:03 am

Re: Преминаване от 3х9 към 1х

Мнениеот Alexi » Пон Яну 17, 2022 6:32 pm

то някаква по елементарна капла не е 300 лв ,много по малко е .. ето една произволна обява :
https://www.olx.bg/d/ad/nova-zadna-kapla-29-microspline-boost-tubeless-12mm-x-148mm-CID618-ID8KeXg.html#86b955b5c8
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта