Noleen NR4 K2 PRO

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Пон Апр 15, 2024 6:11 pm

Привет,

Моля за информация от къде мога да купя rebuild kit за този шок?В краен случай може и само маслени семеринги, ако е възможно ползването на усниверсални такива...
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Вто Апр 16, 2024 10:35 am

https://www.randombikeparts.com/product ... eq=uniform
Това мисля е комплекта, обаче е далеч и трябва да мислиш за доставка с посредник! Евентуално за заместител трябва да се отвори и види точно какво е и какъв размер е!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Сря Апр 17, 2024 8:44 pm

Писах им, благодаря ти!
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Съб Апр 20, 2024 7:41 pm

Привет!Нещата май отиват към разглобяване, измерване и поръчка на семеринг по размер...
Успях да разглобя рамката Marin Team FRS 1996 за да сваля шок-а.Сега обаче има една голяма шайба с прорез, която може да излезе само ако пружината се свие.С какво мога да я свия тази пружина?
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Pr3d4t0R » Съб Апр 20, 2024 8:15 pm

96та :rofl: Заради това не съм чувал за тази марка. Единственият ти шанс е да намериш заместител - преди в хубата имаше доста избор.

Според кристалното ми кълбо шокът е пружинен. В горната си част би трябвало да има шайба, която го натяга - развиваш я нея и така освобождаваш пружината. След това можеш да махнеш долната шайба и да извадиш пружината от шока.

Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4013
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Нед Апр 21, 2024 8:17 am

Понякога се чудя защо разни маняци възстановяват стари автомобили,локомотиви,танкове и всякакви други неща, след като съвремените аналози са много по-съвършенни!? Уточнявам, че твърдо не съм съгласен с последното и мога да дам доста примери за това, но не е целта на темата такава!
Конкретно по казуса- би било добре да видим визуално как седят нещата с някакви снимки.
marin_shock.jpg
marin_shock.jpg (95.85 KiB) Прегледано 2549 пъти

ако не е на резба, а е със зегер- трябва да свиеш пружината с някаква(импровизирана) скоба! Преди всичко обаче, първо измери диаметъра на стержена и провери какви стандартни варианти на уплътнения има за тоя размер (защото ако е екзотичен- нещата може да са сложни). Сигурно ще трябва и подмяна на втулка освен уплътнение, така, че вероятно ще опреш до услугите и на стругар!
Pr3d4t0R написа:96та :rofl: ....Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.

Като потенциален клиент на медицината туй хич не ми звучи добре,... искренно се надявам да не си доктор! :beer:
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 21, 2024 4:15 pm

Pr3d4t0R написа:96та :rofl: Заради това не съм чувал за тази марка. Единственият ти шанс е да намериш заместител - преди в хубата имаше доста избор.

Според кристалното ми кълбо шокът е пружинен. В горната си част би трябвало да има шайба, която го натяга - развиваш я нея и така освобождаваш пружината. След това можеш да махнеш долната шайба и да извадиш пружината от шока.

Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.

:rofl: Момче, написнаото по-горе не е за хвалба, все едно да не си чувал за Scott.Да кажем, че съм ненормален и ми харесват vintage байковете.Предишният ми проект беше Scott team racing CST от 1994 :eyebrow: Бас ловя, че нямаш идея какво е CrMo и връзката му с mtb :peace: но не това е целта на темата...

the_rookie написа:Понякога се чудя защо разни маняци възстановяват стари автомобили,локомотиви,танкове и всякакви други неща, след като съвремените аналози са много по-съвършенни!? Уточнявам, че твърдо не съм съгласен с последното и мога да дам доста примери за това, но не е целта на темата такава!
Конкретно по казуса- би било добре да видим визуално как седят нещата с някакви снимки.
marin_shock.jpg

ако не е на резба, а е със зегер- трябва да свиеш пружината с някаква(импровизирана) скоба! Преди всичко обаче, първо измери диаметъра на стержена и провери какви стандартни варианти на уплътнения има за тоя размер (защото ако е екзотичен- нещата може да са сложни). Сигурно ще трябва и подмяна на втулка освен уплътнение, така, че вероятно ще опреш до услугите и на стругар!
Pr3d4t0R написа:96та :rofl: ....Иначе вложените усилия, време и материали не мисля, че си струват за нещо на почти 30 години.

Като потенциален клиент на медицината туй хич не ми звучи добре,... искренно се надявам да не си доктор! :beer:

Шока е точно като от снимката и оста е 8мм, стругаря не е проблем.Развил съм голямата шайба и пружината е свободна но накрая за да излезе другата шайба с прореза, не и достига 1см.Явно ще мисля нещо с две планки и два дълги болта...Просто попитах ако има нещо лесно за което не знам и не се сещам да ползвам.
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Нед Апр 21, 2024 5:41 pm

MaxMeyer написа:Просто попитах ако има нещо лесно за което не знам и не се сещам да ползвам.

При монтиран шок: прекарваш предварително тел (или нещо здраво и удобно) през витките, свиваш окачването с някой тежък помощик и ги връзваш така,че пружината да остане свита. Различни маншети,о-пръстени и семеринги има на https://satelit-nikis.bg/. Линка който ти бях пратил беше за 10мм стержен! Качи някоя снимка да видим как е направено уплътняването. Мисля, че нещата могат да се получат.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Sprinter » Нед Апр 21, 2024 7:05 pm

MaxMeyer написа:Момче, написнаото по-горе не е за хвалба, все едно да не си чувал за Scott.Да кажем, че съм ненормален и ми харесват vintage байковете.Предишният ми проект беше Scott team racing CST от 1994 :eyebrow: Бас ловя, че нямаш идея какво е CrMo и връзката му с mtb :peace: но не това е целта на темата...

Силно се надявам, че не става въпрос за това колело Изображение
и че след ремонта то ще остане да виси на някоя стена (защото там му е мястото), а не да се озове в ръцете на някое превъзбудено хлапе, което ще вярва, че има “даунхил класика”, която по нищо не отстъпва на модерните “маркетинг копия” ;)

Иначе, може би ще е най-лесно ако им пишеш и да ти пратят ребилд кит https://www.noleenj6.com/mountain-bike-seal-kit
Sprinter
 
Мнения: 167
Рейтинг: 1682
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 21, 2024 8:04 pm

Велосипеда, който възстановявам е такъв.Правя го за себе си.Общо взето ще е на 90% като оригинала, малките разлити ще са: кормило с извивки(без рога)-вместо право, v-brake XT - вместо "кантар" и друга седалка.За вилката още не съм решил дали ще е такава или RockShox Judy.
Писах на https://www.noleenj6.com/mountain-bike-seal-kit но не пращат до България, уж имали в ebay но не ги намирам там.
Изображение
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 21, 2024 8:37 pm

the_rookie написа:
MaxMeyer написа:Просто попитах ако има нещо лесно за което не знам и не се сещам да ползвам.

При монтиран шок: прекарваш предварително тел (или нещо здраво и удобно) през витките, свиваш окачването с някой тежък помощик и ги връзваш така,че пружината да остане свита. Различни маншети,о-пръстени и семеринги има на https://satelit-nikis.bg/. Линка който ти бях пратил беше за 10мм стержен! Качи някоя снимка да видим как е направено уплътняването. Мисля, че нещата могат да се получат.

Компресирах пружината като натегнат голямата гайка на ръка с една кърпа, затегнах няколко дебели "свински опашки" и станаха нещата. :clap: Обаче семеринга ми се струва някакъв много малък, снимка 3.На снимка 5 се вижда нещо средно между разложена гума и масло, лепкаво е.Отделното резервоарче не трябва ли да се свързано с цилиндъра на шока от където извадих буталото и да пуска масло ?Натисках му капачката но не пусна масло, има налягане и я връзща обратно към зегерката.Има и някаква врътка-бутон, сигурно е за настройка някаква.
IMG_20240421_202217_edit_786294993629.jpg
1
(465.23 KiB) 73 пъти
IMG_20240421_202313_edit_737821758220.jpg
2
(150.51 KiB) 70 пъти
IMG_20240421_202409_edit_676975213958.jpg
3
(223.07 KiB) 57 пъти
IMG_20240421_202346_edit_706583599370.jpg
5
(205.8 KiB) 55 пъти
IMG_20240421_202355_edit_692103146769.jpg
6
(209.27 KiB) 54 пъти
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот the_rookie » Нед Апр 21, 2024 11:20 pm

Това на снимка три е прахозашитен чистач и може би е отделен елемент. Метала (шайбата) около него ми изглежда различен. На снимка две се вижда зегер който фиксира метална шайба и под нея би трябвало да е уплътнението (от него май е кашата) и втулката-водач.Стержена ако е наранен или корозирал, уплътнението пак ще изтърва! Масло не излиза защото е изтекло и в страничната камера няма такова. пък може и канала да е запушен, или врътката да има някакъв проблем. Всичко трябва да се разглоби, добре да се почисти и огледа! Въздушната камера под плаващото бутало с какво е запушена (трябва да се изпусне за да се разглоби , а после да се напомпи отново)
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Апр 22, 2024 8:46 am

MaxMeyer написа:Бас ловя, че нямаш идея какво е CrMo и връзката му с mtb :peace: но не това е целта на темата...


Два CrMo твърдака съм карал преди да мина на байкове с окачване след 2015-та. Щом ти носи удоволствие - успех!

the_rookie написа:Понякога се чудя защо разни маняци възстановяват стари автомобили,локомотиви,танкове и всякакви други неща, след като съвремените аналози са много по-съвършенни!? Уточнявам, че твърдо не съм съгласен с последното и мога да дам доста примери за това, но не е целта на темата такава!


При автомобобилите е доста спорно дали новите са по-съвършенни, особено сравнени с модели от началото на 90те. МТБ байковете направиха най-големият си прогрес след 2015 - преди това бяха твърде малки и с често с кофти ъгли. Разбирам удоволствието да възстановиш нещо наистина старо, но в контекста на планинско колоездене такъв велосипед е много много далеч от добър.

Уплътнения би трябвало тук да успеят да му намерят -> https://www.hubata-seals.com/bg/
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4013
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Нед Апр 28, 2024 10:25 am

Успях да разглобя и почистя...Някой идиот беше сложил някаква гума вместо семеринг и тя се беше разложила.
Размера ми се струва шантав.Дупката за оста е 8мм, външният е 11,5мм а височината е 5,7мм
Все още не разбирам приложението на резервоарчето, отворих го и вътре няма нищо освен бутало под налягане на въздух или някакъв газ.Накрайник за помпене няма... :dontknow:
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Пон Апр 29, 2024 7:37 pm

Привет!Мерките в поста по-горе са грешни ест...Не е 11,5 а 15,5 уж, очевидно не догледах като хората.Взех семеринг с размери 16мм външен, 8мм вътрешен и 5,5мм височина.Направо си заспа като го притиснах малко.Имаха и прахоуловител та всичко ще стане супер.
Четох в Google какво е IFP и разбрах, че има плаващо бутало в резервоарчето и би трябвало при силна компресия на шока, в задната част на плаващото бутало да нахлува масло, което после да се връща към основният цилиндър.Сега остана въпроса как се създава налягане в този резервоар.На външната тапа след отвиване на едно болтче има една странна мека гума, мина ми през акъла да се бодне с някаква DIY игла и да го напомпя с помпата за вилки...Ако така се прави, защо по дяволите просто на мястото на болтчето няма един винтил за помпене като на гума!? :dontknow: Тая мека гума хич не ми вдъхва доверие.
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Чет Май 02, 2024 7:34 pm

Явно си пиша сам, но поне да завърша.Семеринга е сменен както и прахоуловителя.Всичко беше разглобено и почистено със спрей обезмаслител за спирачки на автомобили.След като извадих тапата и плаващото бутало, напълних малкият резервоар с масло 5w за вилки, с натискане на буталото избутах маслото да мине в основният цилиндър на шок-а.Допълних го до горе и напъхах оста с буталото и тапата.Заиграх се с една игла за топки и една медицинска, с поялника и малко лепило си направих игла за шок-а, напомпах около 150psi.Мисля, че всичко се получи отлично. :D
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Boyan1984 » Пет Май 03, 2024 8:34 am

Жалко, че не си се сетил да направиш и снимки/видео на процеса. Иначе поздравления за свършената работа.
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот MaxMeyer » Вто Юли 02, 2024 7:40 pm

Реставрацията на велосипеда завърши! :D
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Прикачени файлове
IMGP5124.JPG
(73.15 KiB) 118 пъти
12.JPG
(44.54 KiB) 118 пъти
10.JPG
(67.4 KiB) 115 пъти
11.JPG
(58.09 KiB) 117 пъти
06.JPG
(124.47 KiB) 114 пъти
02.JPG
(123.55 KiB) 116 пъти
01.JPG
(102.98 KiB) 111 пъти
MaxMeyer
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Сеп 30, 2017 9:21 pm

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот Kkrase » Вто Юли 02, 2024 8:53 pm

Браво, е това е бегачка :)
Аватар
Kkrase
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1449
Регистриран на: Пон Мар 08, 2021 11:45 am

Re: Noleen NR4 K2 PRO

Мнениеот evilzet » Вто Юли 02, 2024 9:55 pm

Класика, всичко барнато :agree:
evilzet
 
Мнения: 1517
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта