Сервиз с опит с AXS в София?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Чет Юли 11, 2024 11:15 am

Здравейте,
имам проблем с AXS дерайльора - на 11та (42t) скорост веригата докосва 12ти венец (52t) и пристъргва, ако го наглася през microshift-а да не стърже, пък започва да прескача и не иска да превключи от 1ва на 2ра (от 10t на 12t). Смяната нагоре надолу по останалите скорости е безпроблемна. Мисля, че отскоро се появи това, преди не съм го забелязвал, със сигурност като го монтирах не го правеше.

Знам, че първата работа е да се провери ухото, но понеже така или иначе нямах резервно, направо си взех ново, да имам 2. С новото ухо е същата работа. Няма удари, падания и т.н.
Та, търся сервиз, който има опит (слагали са, настройвали са и т.н. AXS-и), защото на няколкото места, в които питах, даже не се сещаха и за тулчето с което се центрира дерайльора... Не искам някой (освен мен :D ) да се учи на моето колело и за това реших да питам, ако се сещате за такова място в София.
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Bi11y » Чет Юли 11, 2024 3:06 pm

BAZE днес имаше пост във фейса - Specialized с AXS . Според мен се обади и ги питай .
Bi11y
 
Мнения: 1619
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Alexi » Чет Юли 11, 2024 3:47 pm

провери да не ти е крива касетата и да има биене по аксиала ако с просто око има такова то дерайльора няма да се настрои на 100% защото всичко е доста прецизно при този групсет и ще трябва да търпиш стърженето
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6575
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот pascoff » Чет Юли 11, 2024 3:54 pm

Гледах в тубата подобен проблем и човека просто си изпили с пила 52-ката за да не стърже. Знам, че това е леко абсурден съвет, но това в случай, че не намериш друго решение. Просто виж колко и къде точно опира.
Днес времето ще бъде преобладаващо над пространството.
Аватар
pascoff
 
Мнения: 873
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 25, 2002 10:56 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Чет Юли 11, 2024 4:04 pm

Благодаря!
Утре ще ходя до Baze да го видят и те.
Видимо нищо не е криво, може ли само 52-ката да е изкривена?

На другите венци няма паразитни шумове, превключването (ако изключим от 1 на 2) също е гладко в двете посоки.

pascoff написа:Гледах в тубата подобен проблем и човека просто си изпили с пила 52-ката за да не стърже. Знам, че това е леко абсурден съвет, но това в случай, че не намериш друго решение. Просто виж колко и къде точно опира.

Може ли линк, че ми стана интересно :bigeyes:
Иначе и аз изгледах (пак) всичките видеа на SRAM, в едно не тяхно, един показваше как се монтира и настройва системата и имаше същия проблем, ама не показва как го е решил :D
https://youtu.be/Gaa_whvNlQM?t=335 ей тук започва да се бъзика с microshift-a - при мен е същото - на първа прескача, като го оправиш, стърже в 12-та...
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Alexi » Чет Юли 11, 2024 5:27 pm

използваш ли инструмента на Срам за настройка на отстоянието на дерайльора от касетата ? за разлика от Шимано тука настройка "на око" е почти невъзможна
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6575
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Чет Юли 11, 2024 5:54 pm

Alexi написа:използваш ли инструмента на Срам за настройка на отстоянието на дерайльора от касетата ? за разлика от Шимано тука настройка "на око" е почти невъзможна

Разбира се, също така изпускам налягането от шока и натискам седалката, така че да съм в "нормално" положение при настройката ...
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот the_rookie » Чет Юли 11, 2024 9:47 pm

Колко е ползван до забелязването (появяването) на проблема? Нов ли е бил при монтажа?
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Съб Юли 13, 2024 11:21 am

Така, бях в Бейз. Имаше лека кривина на 52т, леко побутнаха ухото, малко си поиграха с винтовете. В общи линии от всичко по малко, но нищо от изброените не беше фрапиращо зле. Накрая го настроихме да сменя от първа на 2ра, но на 11та си остана малко пристъргване. Казвам “При”стъргване защото не е по целия венец, сега го карам и от време на време ту се появява, ту изчезва. Заключението беше - “То си е така” :D Даже гледахме и на тяхно колело с AXS , но ХХ1 - и там има паразитни шумове.
Явно няма пълно щастие, ще си го карам така… :beer:

the_rookie написа:Колко е ползван до забелязването (появяването) на проблема? Нов ли е бил при монтажа?

Нов комплект - дерайльор, верига и касета. Сега е на около 500 км. Има минимална вероятност и от преди да е било така и понеже рядко карам на малките, просто да съм го настроил за големите и сега, понеже няколко пъти карам градско да съм го усетил.
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Alexi » Съб Юли 13, 2024 2:45 pm

да групсета е много прецизен и не обича криви касети ,криви уши ,хъбове с офсет различен от стандартния ( от главина до главина може да има 3-4мм разлика ) но веднъж настроен работи много добре
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6575
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Съб Юли 13, 2024 4:05 pm

Alexi написа:да групсета е много прецизен и не обича криви касети ,криви уши ,хъбове с офсет различен от стандартния ( от главина до главина може да има 3-4мм разлика ) но веднъж настроен работи много добре

Да, предполагам, че и това им е била идеята на СРАМ с UDH - да си гарантират възможно най-еднакви отстояния на дерайльор и касета…
Честно казано, не знам как може да се изкриви касета, може и в главината да е проблема, да съм изкривил леко оста, въпреки че чак такова блъскане не помня да съм правил…
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот the_rookie » Съб Юли 13, 2024 5:14 pm

Неприятна ситуация- даваш пари за нещо ново и дразнеща дреболия ти помрачава кефа! Поне при мен би било така, затова ще се опитам да бъда полезен с малко разсъждения на глас (посветени на съфорумеца Lucky Loser).
Както вече писаха колегите, системата изисква прецизна настройка и акуратност заради мехатрония модул. Това от своя страна изисква точно позициониране при различните позиции (сили на опън) на веригата, и е функция както на здравината на материалите, така и на липсата на хлабини в ставите на паралелограма, B-Knuckle, P-Knuckle и задвижването. Ако сте забелязали продават се ремонтни комлекти от втулки и болтове точно вероятно поради тази причина. Ако в P-Knuckle има някакъв по-голям луфт, то при разгънат дерайльор (големите вътрешни зъбни колела) стремежа на горната (водеща) ролка е да отиде навътре и веригата да опира както е в случая. В конкретния случай според мен има и лека кривина (винаги има някакво сумарно биене хъб+касета) и хлабина в P-Knuckle като натрупванията водят до описания проблем (другите хлабини също не са за подценяване!) . Кривините в касетата, сравнително лесно биха могли да се "хванат" с някакво замерване (с шублер да речем), но при дерайльора "маскиращия" ефект на пружините прави трудно усещането на луфтовете без разглобяване. Имал съм проблем от подобно естество с обикновен дерайльор точно поради тая причина, така че допускам и тук да е нещо подобно, а както написа Sprinter и колелото от сервиза има подобен шум!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот the_rookie » Съб Юли 13, 2024 7:35 pm

Дължината на чейнстея също би могла да оказва някакво влияние. При по-къс такъв, ъгъла между веригата и централната равнина на зъбното колело е по-голям. Ако се разгледа внимателно точната причина (или комплекс от такива) трябва да може да се открие. Не мисля че системата е проектирана и трябва да работи с такива компромиси от страна на потребителя!
Sprinter, ако не си опитал вече, на твое място бих импровизирал внимателно с лека промяна на настройката на винт В и компенсация с microshift ако се налага! Мисля, че изместването на равновесието между пружините би могло да повлия и на стъпките при превключване.
Последна промяна the_rookie на Съб Юли 13, 2024 8:17 pm, променена общо 1 път
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Bi11y » Съб Юли 13, 2024 7:38 pm

the_rookie написа:Неприятна ситуация- даваш пари за нещо ново и дразнеща дреболия ти помрачава кефа!


За тези пари човек очаква да е перфектно ...
Bi11y
 
Мнения: 1619
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Bi11y » Съб Юли 13, 2024 7:42 pm

Sprinter написа:Накрая го настроихме да сменя от първа на 2ра, но на 11та си остана малко пристъргване. Казвам “При”стъргване защото не е по целия венец, сега го карам и от време на време ту се появява, ту изчезва. Заключението беше - “То си е така” :D


Пробвай да развиеш касетата и да я монтираш на 180 градуса спрямо текущата позиция на монтаж - XD мисля ,че позволява произволно монтиране спрямо шлиците.. Маркирай текущата позиция на "стържене" и виж дали ще има промяна - дали ще стърже на същото място.
Bi11y
 
Мнения: 1619
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Съб Юли 13, 2024 8:45 pm

Е, дразнещо е, безспорно :)
Днес цял ден съм нагоре-надолу и докато си въртиш лежерно нагоре, стърженето най-хубаво се усеща. Добре че и задния диск се включи по едно време, та да не мисля само за дерайльора :D
Четох за проблеми с една втулка на AXS-a, която изпада (буквално) и води до проблем с превключването, но това са го решили фабрично с добавянето на винт, който да я държи в следващи версии - моята си е с винт.
Също така, забелязах, че извън двете крайни (1 и 12) положения, целия паралелограм има лек свободен ход може би около 1мм, в посока към малките, като на практика, към големите го бута пружината, но все едно има 2 позволени от мехатрониката позиции.
Това цялото, че и с повече детайли - стойности на microshift-a при различните ситуации(стърже/не превключва), какво съм сменил, настроил и т.н. го писах и на SRAM съпорта, оттам ми отговориха, че било нормално да има лек ход (не е луфт, щото реално пружината си го държи в една позиция) и да си проверя ухото и настройките на b-болта. За мен важно е да разбера, дали е гаранционен проблем - да им го връщам докато е време или аз нещо съм омазал - да знам, та да се поправя :)
Другата седмица ще сваля каплата за да проверя затягането на касетата и както казва Bi11y ще я завъртя на 180 градуса за теста.
Edit: @theRookie b-болта го бях настроил по ръководство - с тулчето им и спаднат шок, натиснат до саг позицията. Micro shift - а също го настроих с апп-а. Човека в Бейз също го донастройва, заедно с L и H позициите.
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот the_rookie » Пон Юли 29, 2024 9:35 am

Sprinter, има ли някакво разплитане на случая, разбра ли се точната причина?
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Сервиз с опит с AXS в София?

Мнениеот Sprinter » Пон Юли 29, 2024 9:06 pm

the_rookie написа:Sprinter, има ли някакво разплитане на случая, разбра ли се точната причина?

Миналата седмица свалих касетата и храповика, почистих и намазах обилно с грес (надявайки се малко да заглуша цъкането на кученцата, но уви :D ) и монтирах всичко обратно. Забравих за съвета на Bi11y да отбележа къде стърже и да завъртя касетата :smash: , но на плота нямаше забележими кривини. После я стегнах до колкото може (усеща се като стигне до края на резбата), а не с динамометричния ключ и в момента не стърже на 11 и превключва от 1 без проблем. Може би, основния проблем е бил от недостатъчно стегната касета изначално :dontknow:
Междувременно си хванах един клон, та сега ще трябва да центровам каплата :D
Sprinter
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1742
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта