Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот alexmitev » Съб Май 31, 2025 8:55 pm

Здравейте,
и двете ми колела - планинско и шосейно - са с 11ск. касети SunRarce 11-46T и най-малкият венец 11Т започва да прескача доста бързо и вече "малко" се стресирам като включа на най-малкия венец, защото никога не знам дали няма да прескочи...

В случая става въпрос за шосейното колело. След около 1400км с нова верига и нова касета, всичко беше все още наред, но леко затегнах оста, понеже имаше малък луфт и след това венецът започна да прескача - не знам каква беше връзката?
Сложих нов венец 11Т Shimano, смених и веригата, понеже беше за смяна, но за моя най-голяма изненада, новият венец прескача с новата верига... Пробвах и с нова верига Sram, пак същата работа... Смених и водещата ролка на дерайльора (с тази от планинския велосипед - не нова, но работеща там), както и прегледах жилото на командата, но пак няма промяна...
Имате ли някакви идеи, защото аз наистина се ичерпвам от идеи? Изкривено рамо на дерайльора възможно ли е да създава такива проблеми?

P.S. Сетъпът на шосейното колело е "леко" нестандартен, защото беше с главина с вградени скорости, сътветно сложих ново задно колело и дерайльор със стандартно удължаващо ухо и това работеше доста добре доскоро. Смятам, че въпросното ухо не е изкривено, защото велосипедът не е падал, но откривам лек луфт в ухото на самия дерайльор.
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот evilzet » Съб Май 31, 2025 9:18 pm

Да не си се престарал с натягането на болтчето за крайното положение на обтегача.
evilzet
 
Мнения: 1586
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот alexmitev » Съб Май 31, 2025 9:21 pm

Регулирах го няколко пъти, по едно време го бях отпуснал прекалено, но в момента поне визаулно, веригата е вертикална между венеца 11Т и водещата ролка.
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот ЕДИН ЗАВЕТ » Нед Юни 01, 2025 8:48 am

Веригата - как е съединена - с бърза връзка, или пин ? Ако е второто , най - вероятно съответното звено е затегнато повече от нормалното. Открий го и го разхлаби. Успех! :wavey:
ЕДИН ЗАВЕТ
 
Мнения: 191
Рейтинг: 1163
Регистриран на: Пон Окт 07, 2019 2:04 am

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот Bi11y » Нед Юни 01, 2025 7:53 pm

alexmitev написа:Регулирах го няколко пъти, по едно време го бях отпуснал прекалено, но в момента поне визаулно, веригата е вертикална между венеца 11Т и водещата ролка.


Качи снимка когато е на 11Т дерейльора в каква позиция е .

Ако за 1400 км си износил 11Т и верига , то ти е необходима по-голяма плоча .
Bi11y
 
Мнения: 1619
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот alexmitev » Вто Юни 03, 2025 6:50 pm

Bi11y написа:Качи снимка когато е на 11Т дерейльора в каква позиция е .


В позиция 11Т, обтяжната ролка е по-навътре от водещата. Една над друга са чак когато съм на най-големия венец (46Т). Днес отново на 46Т дерайльорът опираше в спиците, та се наложи да изкривя малко рамото му навън, вече няколко пъти ми се налага да го правя. Забелязах също, че когато съм на предпоследния венец, веригата се опира в най-големия и се опитва да се качи на него. Също ако заключа дерайльора (позиция на заключването ON), качването на скорости става много трудно, почти невъзможно. Май не е много наред този дерайльор?

IMG_20250603_155703.jpg
IMG_20250603_155703.jpg (113.81 KiB) Прегледано 425 пъти



IMG_20250603_161846.jpg
IMG_20250603_161846.jpg (177.55 KiB) Прегледано 426 пъти


Bi11y написа:Ако за 1400 км си износил 11Т и верига , то ти е необходима по-голяма плоча .


Оптред съм с 32Т, и наистина доста време карам на 11Т, но ако сложа по-голяма плоча, първо стъпките между скоростите стават по-големи и второ не ми стига 46Т за баири по 12-15%.
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот Bi11y » Вто Юни 03, 2025 10:06 pm

https://www.sicklines.com/2011/04/14/20 ... omponents/

Някак ъгъла на дерейльора спрямо рамката ми се вижда неправилен - не мога да кажа дали не е от снимката . Новите генерации седят различно , но те са Shadow RD+ технология .11 скорости също седи различно като позиция и веригата когат ообикаля 11Т - един вид 2-те части на веригата стават почти успоредни ...
Bi11y
 
Мнения: 1619
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот Alexi » Сря Юни 04, 2025 6:47 am

на този тип рамка на QR предвидена за сингъл спийд с монтирано външно универсално ухо ( един от най евтините варианти ,вече античен ) няма как да получиш прецизна смяна на 11 скорости ,такива рамки имаше на велосипеди 3х6 примерно .. в случая дерайльора ти ми се вижда монтиран много назад ( отделно е много навън понеже ухото не е вградено в дропаута ами е долепено ) ,самото ухо има ли изобщо ограничител или го слагаш "на око" ? и как така леко го огъна дерайльора ,той не е направен да си го огъваш на ръка веднъж огънеш ли нещо обикновено се налага да се смени
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6575
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот alexmitev » Сря Юни 04, 2025 5:42 pm

ЕДИН ЗАВЕТ написа:Веригата - как е съединена - с бърза връзка, или пин ? Ако е второто , най - вероятно съответното звено е затегнато повече от нормалното. Открий го и го разхлаби. Успех! :wavey:


Не съм предполагал, че това може да е решението, но се сетих, че съм съеднил веригата с Wippermann Connex с цел по-лесното ѝ разглобяване за почистване. Взех 10-скоростен вместо 11-скоростен, защото е на половината цена и реших, че не е проблем. Сега го махнах и сложих Quick Link-а, който идва оргинално с веригата Shimano и вече не прескача, не е за вярване... Явно трябва да спра да ползвам звеното на Wippermann, на планиското също съм с такова и също имам проблеми с малкия венец...

11SPEEDLINK_1500x-4219186078.jpg
11SPEEDLINK_1500x-4219186078.jpg (13.02 KiB) Прегледано 298 пъти
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот alexmitev » Сря Юни 04, 2025 5:54 pm

P.S. В тази тема сега видях, че линкът на Wipperman имал посока и при грешно монтиране симптомите са точно като моите... Явно при последното демонтиране на веригата съм го сложил грешно, ще пробвам пак с него в правилната посока :)
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот alexmitev » Сря Юни 04, 2025 5:59 pm

Alexi написа:в случая дерайльора ти ми се вижда монтиран много назад

Съгласен съм, това налага използването на верига със 120 звена, която е доста по-скъпа и трудно се намира...

Alexi написа: отделно е много навън понеже ухото не е вградено в дропаута ами е долепено ) ,самото ухо има ли изобщо ограничител или го слагаш "на око" ?

Има ограничител на ухото, да. Дерайльорът наистина е монтиран по-навън, но все пак успява да хване най-големия венец.

Alexi написа:и как така леко го огъна дерайльора ,той не е направен да си го огъваш на ръка веднъж огънеш ли нещо обикновено се налага да се смени

Това ми го показаха в един вело-сервиз :D Вярно, че беше за по-нисък клас дерайльор.

Alexi написа:външно универсално ухо ( един от най евтините варианти ,вече античен )

Добре, има ли по-качествено ухо, което да мога да сложа? Аз не държа да е най-евтиното, просто не намерих друго.
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Прескачане на 11Т с нова верига и нов венец

Мнениеот the_rookie » Вто Юни 10, 2025 2:54 am

alexmitev, имам такава верига някъде, но така си седи в опаковката- не съм я ползвал! Проблема според мен, не е от посоката (по спомен, няма значение как е поставен), а от това, че зъбното колело е много "плитко" и ролките при линка (които е леко уширен заради разглобяването) не лягат точно в падините между зъбите. Самият профил на зъба също е различен (утънен) заради малкия диаметър. Ако искаш да ползваш такава (оригиналната на Wipperman ) връзка трябва да я пилиш, което е крайно нежелателно! При мен (с две плочи), на 11-ти зъб трансмисията си работи по-шумно (но не прескача) и с шиманската верига, точно заради "плиткостта" на зъбното колело и утънения зъб.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта