Изкривено ухо на заден дерайльор – как да процедирам?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Изкривено ухо на заден дерайльор – как да процедирам?

Мнениеот ekzidua » Сря Юни 11, 2025 7:49 am

Здравейте,
Имам велосипед CROSS Fusion Pro 29 и се сблъсквам с повтарящ се проблем, свързан с ухото на задния дерайльор.

Миналия месец го оставих в сервиз (стоя 3 дни), тъй като при превключване на най-големите венци (най-лесните предавки) се чуваше ясно "тракане" или "хрупане" от веригата. Механикът изправи ухото с инструмент за изправяне на дерайльор ухо, и шумовете изчезнаха – поне временно.

Днес обаче проблемът се появи отново. Предполагам, че ухото отново се е изкривило, най-вероятно при контакт със стойката, на която оставям велосипеда, или когато го оставям хоризонтално на стена.

Скоростите се превключват нормално, без прескачане или затруднение, но шумовете се появяват само при най-големите зъбни колела (ниски предавки). Не ми се ходи всеки път до сервиза само за това.

Въпросите ми са:

Има ли смисъл да си купя инструмент за изправяне на ухото и да го правя сам?

Има ли някакви по-устойчиви уши за дерайльор за този модел (CROSS Fusion Pro 29)?

Как да избягвам това изкривяване?

Допустимо ли е леко изкривено ухо, ако скоростите се превключват нормално, а проблемът е само шум?

Ще се радвам на съвети от хора с подобен опит.
2025-06-08 12.38.46.jpg
(204.11 KiB) 79 пъти

2025-06-08 12.38.39.jpg
(197.1 KiB) 64 пъти

2025-06-08 12.36.24.jpg
(331.28 KiB) 57 пъти

2025-06-08 12.36.15.jpg
(293.19 KiB) 53 пъти

2025-06-08 12.36.10.jpg
(337.3 KiB) 55 пъти

2025-04-09 10.31.42.jpg
(305.25 KiB) 51 пъти

2025-04-09 10.31.25.jpg
(265.84 KiB) 60 пъти
ekzidua
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Юли 23, 2014 2:03 pm

Re: Изкривено ухо на заден дерайльор – как да процедирам?

Мнениеот evilzet » Сря Юни 11, 2025 8:24 pm

B-tensiona как е?
И малко не разбрах как го оставяш хоризонтално на стена, освен ако не говориш за някое друго измерение.
evilzet
 
Мнения: 1591
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Изкривено ухо на заден дерайльор – как да процедирам?

Мнениеот ekzidua » Чет Юни 12, 2025 1:43 pm

evilzet написа:B-tensiona как е?
И малко не разбрах как го оставяш хоризонтално на стена, освен ако не говориш за някое друго измерение.


Имах предвид, че понякога го подпирам на стена и неволно дерайльорът може да опре в нея.
B-tension болтът (B-screw) беше регулиран отлично от механик преди месец.
ekzidua
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Юли 23, 2014 2:03 pm

Re: Изкривено ухо на заден дерайльор – как да процедирам?

Мнениеот evilzet » Чет Юни 12, 2025 8:33 pm

Кой каза, че е отлично ;) ?
Щото ако си ти, няма да има нужда от механик, ако е той - умре циганката...
evilzet
 
Мнения: 1591
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Изкривено ухо на заден дерайльор – как да процедирам?

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Юли 14, 2025 3:26 pm

Има ли смисъл да си купя инструмент за изправяне на ухото и да го правя сам?

Да, много бързо и лесно се изправя. Ако го правиш сам отнема доста повече време, проба грешка и повече "стрес" за самото ухо.

Има ли някакви по-устойчиви уши за дерайльор за този модел (CROSS Fusion Pro 29)?

Нямам идея. Имай предвид, че едно ухо веднъж изкривено и изправено става значителн по-лесно да се изкриви отново.

Как да избягвам това изкривяване?

Не удряй ухото и/или дерейльора :)

Допустимо ли е леко изкривено ухо, ако скоростите се превключват нормално, а проблемът е само шум?

Да, няма проблем да се кара с леко изкривено, като се нагласи да превключва добре, но не трябва да има шум след като си превключил. Обикновенно трябва да се направи компромис с някоя предавка и да се преглътне, че на нея няма да работи точно и тя да се прескача - карал съм така, ама само докато си чакам новото ухо, че е дразнещо :)

Нещо което можеш да провериш -> как превключват скоростите зависи и колко е затегната задната ос. Ако разстоянието между двете рамене на рамката, където ляга главината е различно (даже и малко) води до разстройване на обтегача. Също болтовете за настройка на обтегача могат да се разхлабят и от каране - с B-tension-a не съм имал такъв проблем, но за High позицията ми се е случвало. Най-добре да се научиш сам как да настойваш скоростите - не е сложно, има доста клпчета в тубата - примерно https://www.youtube.com/watch?v=HKp23H_v6gs
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4046
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта