KAK CE SGOBQVA!!!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

KAK CE SGOBQVA!!!

Мнениеот biker-kj » Съб Дек 10, 2005 12:46 pm

Interesuva me kak se slaga 20mm os.osven tova znam 4e ni trqbvat podxodq6ta glavina(http://e-shop.screambikes.tobulgaria.in ... cts_id=240)i vilka primerno:PIKE.A NA TATAK.:dunno::dunno::dunno:


Темата е преместена от Harka
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Съб Дек 10, 2005 12:50 pm

Научете се да пишете, бе! Ми сигурно оста се пъха в главината. Самото име го подсказва.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот biker-kj » Съб Дек 10, 2005 1:22 pm

I kvo kato se paxne bez lageri bez ni6to li se tarkalq gumata.
PS.I dei se zaqjda ne znam kvo da pravq.
Аватар
biker-kj
 
Мнения: 791
Рейтинг: 1941
Регистриран на: Пет Окт 28, 2005 8:21 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Съб Дек 10, 2005 1:29 pm

Ами сваляш оста от "пайка" и слагаш шината наплетена с 20 ос и намушкваш оста през вилката и главината и после стягаш болтове и QR-u / ос и готово !
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот Admin » Съб Дек 10, 2005 1:32 pm

Зависи от оста.
Класическият дизайн е ос, която пронизва главината и се стяга към ушите на вилката с болтове. Процедурата е следната: мушваш предното колело между краката на вилката; нанизваш оста; обикновено в единия си край оста е с легло за шестогран, а в другия край има една капачка, пак с такова легло - с помощта на два шестограна капачката се притяга към оста, притискайки ушите на вилката към накрайниците на главината и по този начин се уплътнява и луфта (образно казано) между лагерите и оста; като направиш това, следва да затегнеш болтовете, които стягат оста към ушите на вилката.
Ако ще ти е по-лесно, представи си, че механизмът е много сходен на този при стержен и чашки без резба. 20мм ос е като стержена; капачката на оста е като капачката на чашките, с която се обира луфта; а болтовете при ушите на вилката са като болтовете на лапата. Разбира се, сравнението е много грубо, но принципът е сходен.
При Pike е по-особено, защото оста е с резба в единия си край. Тя се завива там докрай, с което ушите на вилката се уплътняват към главината, след което се затяга ексцентрика, а той раздува оста в двата края и я уплътнява към ушите.
Разбира се, има и други видове, но едва ли има смисъл да ги засягам в момента.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Съб Дек 10, 2005 8:47 pm

20мм-вата ос не е нищо повече от един 20мм QR, който обаче всеки път се маха от главината, защото краката са затворени отвсякъде и 20мм QR трябва да се промушва през краката и оста на главината.
Оста на главината е тази, която се върти в лагерите. Няма никаква разлика, освен махането на 20mm QR при монтаж/демонтаж.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта