от Admin » Съб Дек 10, 2005 1:32 pm
Зависи от оста.
Класическият дизайн е ос, която пронизва главината и се стяга към ушите на вилката с болтове. Процедурата е следната: мушваш предното колело между краката на вилката; нанизваш оста; обикновено в единия си край оста е с легло за шестогран, а в другия край има една капачка, пак с такова легло - с помощта на два шестограна капачката се притяга към оста, притискайки ушите на вилката към накрайниците на главината и по този начин се уплътнява и луфта (образно казано) между лагерите и оста; като направиш това, следва да затегнеш болтовете, които стягат оста към ушите на вилката.
Ако ще ти е по-лесно, представи си, че механизмът е много сходен на този при стержен и чашки без резба. 20мм ос е като стержена; капачката на оста е като капачката на чашките, с която се обира луфта; а болтовете при ушите на вилката са като болтовете на лапата. Разбира се, сравнението е много грубо, но принципът е сходен.
При Pike е по-особено, защото оста е с резба в единия си край. Тя се завива там докрай, с което ушите на вилката се уплътняват към главината, след което се затяга ексцентрика, а той раздува оста в двата края и я уплътнява към ушите.
Разбира се, има и други видове, но едва ли има смисъл да ги засягам в момента.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.