Тунинг XC-Pro-NS НЕЩО НЕ СТАВА !!!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 6:23 pm

За да няма неясноти -
http://dot.com.ph/uncle/racetech.html

ясно и точно описание.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 7:20 pm

Ето още едно, което на мен ми се стори дори още по-ясно, като има обяснение и за т.нар. shim stack, използван от мното производители.
http://www.sportrider.com/tech/146_9408_tech/

След прочетеното, доколкто разбирам, под spike се има предвид общото явление "блокаж на вилката в дадена част от хода по време на сгъване", дължащ се на недостатъчно добра система от клапани. Може причината да е в клапана за компресията, а може и в клапана за рибаунда.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот pes » Чет Яну 26, 2006 7:26 pm

[quote="Admin"]

. Може причината да е в клапана за компресията, а може и в клапана за рибаунда.
[/quote]
Когато имах и разглобявах подобна про-НС/дръжки е про/ установих че проблема именно в клапаните единсвения вариант е да се отвият малко болтовете, което е доста трудно имайки предвид че няма как да се хванат /освен ако не си прецакаш шиша/ и да се сложи друга пружина защото фабричната превръща вилката в твъдак!
Повечето от това, което знаем за човека, се дължи на изследванията на сладкия грах и един вид винени мушици.
pes
 
Мнения: 264
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 05, 2005 1:15 pm
Местоположение: Bahamas

Мнениеот Alserton » Пет Яну 27, 2006 9:40 am

Значи за семерингите пак да питам... Развивам двете болтчета махам шиша с маслото и после тубусите пак не излизат ... Кво да прая ? Чуквах и оп двете болтчета...
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот Bodom » Пет Яну 27, 2006 10:11 am

Alserton, като започнеш от напълно сглобено състояние на вилката, обръщаш я наобратно (откъм ботушите), развиваш и двата болта и ги махаш. След това през дупките на болтовете трябва да виждаш резбата на шишовете (и съответно и самите шишове). След това хващаш с две ръце ботушите и дърпаш внимателно. Ако всичко е наред ботушите ще тръгнат да излизат, а шишовете ще потънат надолу и няма да ги виждаш вече. Ако не ще - значи някой (или и двата) шиша са запекли в ботушите. При това положение навиваш пак болтовете (без да ги стягаш), развиваш един-два оборота и с шестогран в болта удряш с нещо отгоре по шестограна. Ако трябва развиваш още малко и пак. Това го правиш докато и двата шиша не потънат леко надолу в ботушите и не успееш с лекота да издърпаш ботушите. Ако си успял да извадиш шиша с маслото - значи другият ти пречи. А ти защо не се увери, че и двата шиша са се освободили от ботушите и да ги свалиш (ботушите) преди да вадиш шиша с маслото ?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Пет Яну 27, 2006 10:28 am

първо внимателно ,махни пружинките от семерингите- внимавай да не ги растегнеш,и после разглабай
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Alserton » Пет Яну 27, 2006 7:24 pm

Значи ето какво става... Махам шиша на маслото двете болтчета и двете пружини. Като по гледна в тубуса на голямата пружина се вижда долу дупката на винтчето ... означав ли тва че няма шиш ?
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот Alserton » Съб Яну 28, 2006 2:19 pm

- Ето че най-сетне успях. Грес-Шиша се е бил спекъл и сега излезе. Извадих двата тубуса от ботушите. Във бптушите имаше тонове грес-помия :splat:
Много си играх със разни пръчки парцали и душове ала бала сега ботушите светнаха. Какво количество грес трябва да сложа сега ? Просто забелязах че имаше адски много като отворих ботушите... А също така за какво е тази мак дупчица , която е от задната страна на арката ?

- Продължавам с почистването. След като блъснах всички туниги мисля да потърся пружина от PIKE , ще сложа грес British Petroleum и масло 2.5W най-вероятно Motorex... Проблема сега е колко точно грес да сложа и колко би могло да струва една пружина от Pike ?

- А имаше и един тунинг за изкривяване на шайбата на шиша с маслото. Само че така и не разбрах коя шайба. Там има една дебела с четири отвора под нея неква тънка , под нея кривата пружинна шайба и под нея една дебела , която много трудно се криви... Коя от всички трябва да огъна ?
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот bikerider » Съб Яну 28, 2006 4:22 pm

[quote="Admin"]

Ето още едно, което на мен ми се стори дори още по-ясно, като има обяснение и за т.нар. shim stack, използван от мното производители.
http://www.sportrider.com/tech/146_9408_tech/
[/quote]


...tradeoff... tradeoff... tradeoff...

искам си Стратос патронааааааааа :bawling:
Майки на сапун :qright:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Съб Яну 28, 2006 4:24 pm

[quote="Alserton"]

- Ето че най-сетне успях. Грес-Шиша се е бил спекъл и сега излезе. Извадих двата тубуса от ботушите. Във бптушите имаше тонове грес-помия :splat:
Много си играх със разни пръчки парцали и душове ала бала сега ботушите светнаха. Какво количество грес трябва да сложа сега ? Просто забелязах че имаше адски много като отворих ботушите... А също така за какво е тази мак дупчица , която е от задната страна на арката ?

- Продължавам с почистването. След като блъснах всички туниги мисля да потърся пружина от PIKE , ще сложа грес British Petroleum и масло 2.5W най-вероятно Motorex... Проблема сега е колко точно грес да сложа и колко би могло да струва една пружина от Pike ?

- А имаше и един тунинг за изкривяване на шайбата на шиша с маслото. Само че така и не разбрах коя шайба. Там има една дебела с четири отвора под нея неква тънка , под нея кривата пружинна шайба и под нея една дебела , която много трудно се криви... Коя от всички трябва да огъна ?
[/quote]


Като те гледам искаш да си купуваш нова вилка... :banghead:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Alserton » Съб Яну 28, 2006 9:37 pm

Хахахаха... нещо такова ...
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот axelmax » Съб Яну 28, 2006 10:47 pm

[quote="bikerider"]

[quote="Admin"]

Ето още едно, което на мен ми се стори дори още по-ясно, като има обяснение и за т.нар. shim stack, използван от мното производители.
http://www.sportrider.com/tech/146_9408_tech/
[/quote]


...tradeoff... tradeoff... tradeoff...

искам си Стратос патронааааааааа :bawling:
Майки на сапун :qright:
[/quote]


ама да не си го пора4ал ве4е?:agree:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта