Може ли да се завари това?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Може ли да се завари това?

Мнениеот LJS » Сря Окт 18, 2006 4:01 pm

Здравейте,
Днес комбинацията от легнал полицай и МНОГО талант доведе до следното:
http://www.turbinitronen.com/gallery/ma ... temId=3038
http://www.turbinitronen.com/gallery/ma ... temId=3045

Та питането ми е може ли (има ли смисъл) да се заварява?
Благодаря предварително:)
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот КънчоДамянов » Сря Окт 18, 2006 4:03 pm

"Таланта" определено е бил в много повече от необходимото. :)
КънчоДамянов
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 8:07 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Окт 18, 2006 4:08 pm

уффф... тва сигурно е боляло.

може да се завари, разбира се.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот LJS » Сря Окт 18, 2006 4:14 pm

Талантлив съм си:) Немога да праяв "олита" но се напъвам... По пътя към бачкането ми има много приятен легнал полицай, с който се упражнявам всеки ден.. Дори не успях да падна, само чух ипращяване, видях каква е щетата, но съм го закарал до нас на собствен ход (после видях че е било на чист късмет)
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот F1-MAN » Сря Окт 18, 2006 5:13 pm

Ако това е станало само от легнали полицаи..... ти ставаш ли от седалката, когато се спускаш?
Съмняваме един легнал полицай да е довел до това, както и да си минал през него, или е дефект в рамката или си тормозил колелото много, просто той я е довършил. Гаранция?
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GNK » Сря Окт 18, 2006 7:57 pm

опс много лошо!!!
Не разбирам много ама не трябва ли да има подсилка на седалковата тръба? Там до скобата на седалката, както е при АМ и ФР например?!:dunno:
С П А Р Т А А А А А Изображение
Аватар
GNK
 
Мнения: 300
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юни 11, 2006 5:20 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ilinkolov » Сря Окт 18, 2006 9:15 pm

[quote="GNK"]

опс много лошо!!!
Не разбирам много ама не трябва ли да има подсилка на седалковата тръба? Там до скобата на седалката, както е при АМ и ФР например?!:dunno:
[/quote]


Не трябва, защото това е XC2...
от всичко по нещо и от нищо достатъчно
Аватар
ilinkolov
 
Мнения: 252
Рейтинг: 1251
Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 11:10 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот nikitzo » Чет Окт 19, 2006 8:12 am

Да ги ЕВА и скапаните рамки!
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LJS » Чет Окт 19, 2006 10:12 am

Колелцето не е тормозено твърде много. Никога не съм се приземявал от повече от 30 см, просто щот немога:)) Преди няколко седмици някак си успях да сгъна седалакта и леко да кривна колчето.. незнам може би съм кофти юзър. Не е имало припуквания от рамката или нещо такова. Аз съм около 80 кила - мисля че са му точни.. Иначе колелото няма гаранция и е копувано на старо.
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот did » Чет Окт 19, 2006 11:58 am

[quote="LJS"]

Колелцето не е тормозено твърде много. Никога не съм се приземявал от повече от 30 см, просто щот немога:))[/quote]

Това колело е за XC.

Според определението, дадено в сайта на RAM Bikes, XC не включва НИКАКВИ скокове - нито от 20, нито от 30 сантиметра.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот CECO » Чет Окт 19, 2006 1:04 pm

Така скъсана рамка или по-точно на това място неможе да се получи без здравата помощ на някое здраво дупе!Казвам здраво а не едро да не се обиди някой !
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LJS » Чет Окт 19, 2006 2:45 pm

[quote="did"]

[quote="LJS"]

Колелцето не е тормозено твърде много. Никога не съм се приземявал от повече от 30 см, просто щот немога:))[/quote]

Това колело е за XC.

Според определението, дадено в сайта на RAM Bikes, XC не включва НИКАКВИ скокове - нито от 20, нито от 30 сантиметра.
[/quote]

То пак споерд същото определение, RAM XC2 става и за AM.. но си признавам че "подходящите попивки" не съм ги усвоил.
btw. много си бях доволен от колецето и не обвинявам RAM за каквото и да е
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот CECO » Чет Окт 19, 2006 3:22 pm

Ако искаш да го завариш и то качествено ще се опитам да ти дам някалко съвета!
По опасното скъсване е това до "шока" за това място е необходимо да се разрежи рамката на цяло.След което се заравняват двата лома(краища на тръбата). Предварително вземи точни размери на седалковата тръба за да не се окажи накрая че велосипеда ти е по-висок и челния ъгъл е по-голям!
Сваляш точнен размер на вътрешния диаметър на въпросната тръба. Правиш втулка не по дебела от 2мм с външен диаметър равен на вътрешния на седалковата тръба.Тази втулка да е дълга 35-40мм накрая е прорязваш по държина и я вкарваш в седалковата тръба като трябва да влиза еднакво в горната и долната час на седалковата тръба.
Тази втулка се явява подсилка а прореза по дължина е да позволи на втулката да се разшири при заварката!
Стигнахме до заварката тук ти трябва добър майстор с който ние в Пловдив разполагаме дано и вие.
При изравняването на седалковата тръба се е отнел материал.Когато си събрал вече рамката с прорязаната втулка и е готова за заварка заварячния шев трябва да обхване и трите елемента (двата края ня седалковата тръба и втулката) ето тук влиза в роля прореза на втулката самата втулка се "разтваря" от температурата и прилепва плътно и "гъвкаво" по седалковата тръба.
Айде дано ме разбра ако си ще ти обясня как става и с другата скъсана връска:thumbu:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Чет Окт 19, 2006 3:30 pm

само един въпрос: каква част от колчето за седалката е вътре в тръбата?
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот CECO » Чет Окт 19, 2006 3:39 pm

Много адикватен въпрос бях сигорен че някой ще ко зададе нали 75,99 процента са спускачи!
Достатачна час от колчето ще влези.Имай в предвид че ако завари дирекно тръбата без втулка деформацията ще е достатачна за де непозволи колчето да е подмине:beer:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 19, 2006 3:41 pm

[quote="CECO"]

... да се разрежи...
... за да не се окажи...
... ще влези...
... долната час...
... скъсана връска...
... адикватен въпрос...
... ние в Пловдив...
[/quote]


:usclap::usclap::usclap:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот CECO » Чет Окт 19, 2006 3:49 pm

:I:bigeyes::beer:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Окт 19, 2006 3:52 pm

:beer:
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот LJS » Чет Окт 19, 2006 4:06 pm

[quote="CECO"]

Имай в предвид че ако завари дирекно тръбата без втулка деформацията ще е достатачна за де непозволи колчето да е подмине:beer:
[/quote]


Седалковата тръба е леко сгъната и колчето неможе да я подмине дори и без заваряването. Обмислях варянта в който се изрязва част от седалковата тръба и се заварява нещо отгоре - било тръба с по-голям диаметър, било планки м/у седалковата и горната... Обаче твойта идея ми звучи доста по-проста и надеждна :)
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот CECO » Чет Окт 19, 2006 4:24 pm

Горната връзка ще гледам да тия разгледам утре сори:bigeyes:
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Чет Окт 19, 2006 4:52 pm

не не, на мени друг ми беши вапроса
приди да са счупи до каде и влизал колеца в рамата
за тия другити работи ни сам толкоз адикватен
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот LJS » Чет Окт 19, 2006 10:48 pm

[quote="MAN6"]

не не, на мени друг ми беши вапроса
приди да са счупи до каде и влизал колеца в рамата
за тия другити работи ни сам толкоз адикватен
[/quote]

Та, както казах, колчето беше вече леко изкривено и влизаше горе долу до мястото което сега е счупено. Когато видях кривината, прегледах и рамката, но не видях да има щета по нея - беше си права, поне колкото може да се види на око.
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот F1-MAN » Пет Окт 20, 2006 8:21 am

Миля че MAN6 искаше да разбере на колко см от рамката е стърчал върхът на колчето, т.е. да не е било твърде дълго или твърде извадено.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот LJS » Пет Окт 20, 2006 8:37 am

[quote="F1-MAN"]

Миля че MAN6 искаше да разбере на колко см от рамката е стърчал върхът на колчето, т.е. да не е било твърде дълго или твърде извадено.
[/quote]

Значи колчето си има ограничителна линия и съм го държал така, че линията да е на сантиметър в седалковата тръба
LJS
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 18, 2006 2:39 pm

Мнениеот CECO » Пет Окт 20, 2006 8:48 am

F1-MAN - Няма значение коко стърчи кола стига да с влязъл до мин.означение от производителя.
Самия производителя на рамки който в случая е доволно добър се сообразява с този стандарт(този стандарт се определя от диаметъра и дължината на самия кол) този минимум са онези чертички на колчето!!!
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот CECO » Пет Окт 20, 2006 1:04 pm

Само за инфо.Тази минимална дълбочина е:
Според БДС(ISO 8098) L=2*d
Според DIN(79100/2000) L=2.5*d
Според NFR(30-020) L=2*d
L(мм)- минимална дълбочина
d(мм)- външен диаметър на колчето
Аватар
CECO
 
Мнения: 327
Рейтинг: 1962
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 10:48 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот axelmax » Съб Окт 21, 2006 11:58 am

Тази рамка е заминала,ето до къде води ниското тегло или...........,трябва да се понапанем повече в физиката ни,а не да разчитаме на по леки колеала и по прецизни механизми.

Абе разглезили сме се като цяло тва ми беше мисълта;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта