"Запечатване" на чело...

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

"Запечатване" на чело...

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 12:12 pm

Здравейте.
Наскоро ми се случи да карам в мокро и много кално време. За втори път ми се случва да карам в такова време, откакто съм с нова вилка, и в двата пъти резултата след това бе аналогичен. Но да започна малко по-отдалеч.
Вилката е RockShox Pike 426 Air U-Turn, рамката - Scott YZ 3, чашките - Cane Creek S2, a лапата - Truvativ XR. Между лапата и чашките имам 2 спейсъра.
След обилно мокрене на компонентите по време на каране, БЕЗ да им се извърши профилактика (т.е. разглабяне на цялата комбинация, подсушаване и обилно гресиране), само след сушене на топличко до радиатора, при последвало разглабяне се забелязва ръжда както по лагерите на чашките, така и по самият стержен на вилката.
Вилката е със стоманен стержен, който отдолу е "затапен" със метална тапа, в която е пробита дупка и нарязана резба. За мен това е нещо ново, така, че ако си има техническо название, извинете ме, че не го използвам. Много наподобява долната тапа на headlock. На снимчицата е оградена в червено кръгче.
Изображение
Същността на въпроса е, че искам да избегна сервизирането на всички компоненти при челото след всяко по-обилно мокрене.
Това, което аз опитах, е чрез добре познатите неопренови ленти, предназначени точно за това, но резултата бе меко казано незадоволителен. Лентата се плъзгаше нагоре по чашките към челото по направление на сините стрелки, и макар, че на горният край на челото чашката бе добре запечатана от лентата, петната от ръжда по лагерите и стержена ги имаше.
Има ли някакъв начин да предотвратя навлизането на вода там, било то покрай спейсърите, лапата и тапата й (ако може да влезе изобщо вода оттам), било откъм долната страна на челото (звеното, оградено на снимката в зелено).
Дали да прибегна към саморъчна шев и кройка на неопренови ленти с "подобрена" форма, които да обхващат чашките по-качествено, или да използвам headlock, какъвто съвет получих наскоро? Или има и някакъв друг начин? Разбира се, винаги може да остане и доброто старо разглабяне и профилактика след всяко каране...
Ще ви бъда благодарен ако можете да ми помогнете! :bawling: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот RAM-FR » Нед Дек 16, 2007 12:50 pm

a що просто не ги наблъскаш хубаво с грес ? Пази от водата + няма как да се измие от карането в мокро.

П.п. а за ръждата по стержена ...... пречи ли ти на нещо? Нее... Караи тогава
Аватар
RAM-FR
 
Мнения: 3516
Рейтинг: 1958
Регистриран на: Чет Дек 29, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 12:52 pm

Това и направих, в момента с грес с висок вискозитет (малко на лепило мяза, но май е поради ниските температури...) е обилно намазано де що има в челото. Но това е временно решение, надявам се някой да предложи по-добро. Иначе в крайна сметка ще си остана с периодично прилагане на горното :popcorn: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот V8 » Нед Дек 16, 2007 12:55 pm

Хардтейла ми (DBR) е с чашки Tioga, не си спомням модела но между долната чашка и леглото на лагера има един голям гумен опръстен, на който идеята му е точно тая - да уплътни под лагера и да спира вода кал и гняс да се не качват нагоре. Горната чашка и лагер такъв уплътнител нямаха, но пък Race Face комплекта който веднъж докопах си го имаше, и съответно сега си карам с Тиогата долу и РейсФейс-а горе, стержена следи от ръжда няма. Долния отвор на стержена между краката на вилката (баси как перверзно звучи) е затворен с някаква черна гумена тапа (спомени конкретни нямам, но подозренията ми са за нещо водопроводно), а горе капачката за preload на лагерите явно си уплътнява достатъчно добре.

Теб това как ти помага - може би е добра идея да си премериш хлабината между чашките и короната на вилката, и да се разходиш до някоя железария за подходящ гумен опръстен? Ако не използваш head-lock система мисля че може да запечаташ отвора с резбата с подходяща тапа, а горе край лапата да сложиш пак някакъв опръстен? Бих ти щракнал няколко снимки на моите уплътнения за да добиеш по-добра идея, ама точно сега байковете са на има-няма 1500 мили оттук...
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 1:34 pm

В комплекта на моите чашки иам такъв пръстен за долната, като е посочено обаче, да не се поставя точно за S2 модела, ами при някакъв друг беше, не си спомням кой точно, модел на Cane Creek. При опита да го поставя нищо не излезе от цялата операция, прекалено е дебел самият пръстен. Горната чашка има такъв пръстен, но той май не помага особено, макар, че е много плътен и стяга стержена идеално... :bawling: Ще опитам все пак съветите ти, напролет, когато въведа велосипеда в експлоатация :) :agree: И смятам да използвам headlock, но това не зависи само от мен :agree:
Последна промяна Sp3c7r3 на Нед Дек 16, 2007 2:14 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Дек 16, 2007 1:44 pm

Та значи , ръждата е от стержена . Тръгва от горния му край и се стича на доло като излиза там където си намери място . ЗАПОМНЕТЕ : глупава вода няма , тя винаги се движи надоло . Знаете от какво се получава ръждата . Тя е резултат на корозията на някой метали при третиране с вода . Още повече че сега улиците са със доста сол по тях , което е благоприятно за корозията . Та на въпроса , аз също го имам този проблем и си мисля че най добрия вариянт е да се свали вилката и да се боядиса стержена със някаква устойчива боя . Разбира се само външната му страна . Трябва да се изпече самата боя или там каквото е покритието . Резултата може да се постигне и със обдухване с пистолет с горещ въздух . След като се запечата от външната страна , запушваме стержена от доло и го напълваме със някакво много гъсто масло . Нека да постои 15 мин и го изливаме . След тези гимнастики би трябвало да няма повече гадна ръжда . Лично не съм го правил но разсъждавайки не намирам друго решение на проблема .
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 1:56 pm

@Silvestroff Gabrovo - не знам доколко ще е удачно това решение. Може би ако някой сподели впечатления, макар, че аз самият не мисля, че това ще е приложимо в моя случай... :confused: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот V8 » Нед Дек 16, 2007 2:25 pm

Всъщност може и да свърши работа, ама трябва да използваш подходяща боя - един приятел си опръска предното окачване на пикапа с т.нар. epoxy-primer и вече две години няма следа от ръжда, а не е като машинката да не вижда сол и гадости. Също така има една химия, POR15, с нея тука пръскаме рамите на МПС-тата, тя като изсъхне става като пластмасово препазно покритие, не знам дали можеш да я намериш из вашите магазини обаче. А тоя номер с маслото е за да може малка част от него да полепне по вътрешните стени на стержена и да образува тънък предпазен слой, в твоя случай като затвориш тапата отдолу и лапата с капачката отгоре би трябвало да свърши добра работа.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 2:29 pm

Да, това е удачно решение за стержена, особено ако боята е специална и тънък слой, това ми е ясно, но все още остават лагерите на чашките на дневен ред. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот V8 » Нед Дек 16, 2007 2:48 pm

Хм, може би не съм те разбрал правилно, ама ръждата и по сепараторите на лагерите ли избива? Или само по долния ръб на коничните легла по които сачмите се търкалят? Честно казано никога не съм имал подобен проблем, стержен ми е ръждясвал, ама лагери никога - каква грес използваш за смазването им? Аз лично предпочитам синтетичната Valvoline за автомобилни лагери, едно че е правена да не й пука от нищо и като карам не се измива или разтича, и друго че заради колите винаги имам поне една кутия от нея. Като смазвам лагерите винаги тъпча по отделно чашките, сепараторите на лагерите, и коничните легла, така като се сглоби всичко половината грес се изцвърква навън и си иска забърсване, но пък това което остане вътре се набутва във всяка възможна празнина и на практика елиминира възможността за контакт на метала с вода/кал.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 3:15 pm

Ръждата избива на петна по отбелязаната с жълти стрелки част на лагера.
Изображение
Греста, с която смазвах, както и с която смазвам, мога да опиша само по вискозитет и цвят, модела не ми е познат, нито характеристиките, тъй като начините и за набавяне съвсем не са от тези, дето облагодетелстват пазарната икономика :D . Предишните пъти смазвах с много тънък слой грес, средно рядка, зеленикава, а сега, при зазимяването на велосипеда и след последното мокро каране - по описаният от теб начин със грес по-висок вискозитет, кафява някаква... :D
Последна промяна Sp3c7r3 на Нед Дек 16, 2007 3:29 pm, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот V8 » Нед Дек 16, 2007 3:28 pm

Ама че съм идиот и аз, съвсем изключих че S2 ползва капсуловани лагери - и ти разправям за сепаратори и сачми, и ти сигурно се чудиш какво и колко съм пил снощи :rofl:

Иначе "зимната" ти грес ми звучи точно като стандартна машинна грес, която би трябвало да спира ръждата от лагерите... Но на твое място аз не бих се притеснявал много за повърхностна ръжда там, работните часи на лагерите са скрити под тия кафявите (при S2 де) семеринги, където би трябвало да има и доста от заводската грес. Това отвън е козметично, фукнционално не се бърка на лагера, но ако те дразни остържи ръждата и наблъскай чашката с грес, после сложи лагера и пак тъпчи грес, като сглобиш всичко избърши излишъка който е изскочил - това би трябвало да осигури достатъчно грес между лагера и чашката за да не може водата да се намести там.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 3:33 pm

Ами това е заключението, до което стигнах и аз, след съветите които получих. Грес му е майката, пък и headlock като добавя, ще се получи едно доста прилично запечатване, което съчетано със стабилно съхнене след мокро каране, ще осигури спокойствието ми :). И въпреки това чакам още препоръки, де да знам, може да има някоя древна хитрина за моят проблем :rofl: :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот V8 » Нед Дек 16, 2007 3:52 pm

Ааа, древна хитрина има, още местните (тексаски) индианци са я открили - текила й викат, ама не се използва баш за течно смазване на лагерите... ужким ;)
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот Silvestroff Gabrovo » Нед Дек 16, 2007 4:56 pm

Преди време като си купих трек-а , го разглобих веднага (разбира се ,втора ръка е все пак ) чашките бяха напълнени с някъква бяла грес която се дърпаше като добре раздъвкана качествена дъвка . Разпъваше се лепнеше а като си стиснеш пръстите и ги разтъркаш разбираш за какво става дума . Не знам каква беше тази грес но такова нещо не съм виждал . Много трудно се измих след това . Сега обилно тъпча с motorex , не е лоша но не е онова чудо бялото .
Silvestroff Gabrovo
 
Мнения: 1275
Рейтинг: 1768
Регистриран на: Нед Май 13, 2007 3:51 pm

Мнениеот did » Нед Дек 16, 2007 6:41 pm

Sp3c7r3, притесняваш се повече, отколкото трябва. Стерженът на Pike си е достатъчно защитен отвътре, че да не ръждясва при нормална експлоатация. Хубава тефлонова грес ти решава проблемите с чашките. Всичко друго е манекенстване и кланяне на идола, наречен "колело".
Последна промяна did на Нед Дек 16, 2007 7:18 pm, променена общо 1 път
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Ozzie » Нед Дек 16, 2007 6:48 pm

did написа:Sp3c7r3, притесняваш се повече, отколкото трябва. Стерженът на Pike си е достатъчно защитен отвътре, че да не ръждясва при нормална експлоатация. Гъста тефлонова грес ти решава проблемите с чашките. Всичко друго е манекенстване и кланяне на идола, наречен "колело".

И аз това му разправям.
Скоро очаквам да почне да кара със стетоскоп и да слухти за всякакви звуци.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот did » Нед Дек 16, 2007 6:55 pm

Ozzie написа:Скоро очаквам да почне да кара със стетоскоп и да слухти за всякакви звуци.

Наистина си е за притеснение. Аз още като видях това и се зачудих дали вече нещата не са излезли извън контрол, сега и идеи да си пази чашките с неопренчета и да си боядисва стержена... Нещата не отиват на добре...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Sp3c7r3 » Нед Дек 16, 2007 7:03 pm

:offtopic: Изродииииииии :) :rofl: :bowdown: :bowdown: :bowdown: Какво лошо има колелцето да върви като швейцарски часовник значи?! :D :D :D :beer:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот PtD » Нед Дек 16, 2007 7:13 pm

Sp3c7r3 написа:Какво лошо има колелцето да върви като швейцарски часовник значи?!


Проблемът е, че никакво количество миене и поддръжка няма да успеят да го докарат да върви като швейцарски часовник, а именно да го навиеш за 1 минута, а след това 24 часа да се движи самичко ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта