Наскоро ми се случи да карам в мокро и много кално време. За втори път ми се случва да карам в такова време, откакто съм с нова вилка, и в двата пъти резултата след това бе аналогичен. Но да започна малко по-отдалеч.
Вилката е RockShox Pike 426 Air U-Turn, рамката - Scott YZ 3, чашките - Cane Creek S2, a лапата - Truvativ XR. Между лапата и чашките имам 2 спейсъра.
След обилно мокрене на компонентите по време на каране, БЕЗ да им се извърши профилактика (т.е. разглабяне на цялата комбинация, подсушаване и обилно гресиране), само след сушене на топличко до радиатора, при последвало разглабяне се забелязва ръжда както по лагерите на чашките, така и по самият стержен на вилката.
Вилката е със стоманен стержен, който отдолу е "затапен" със метална тапа, в която е пробита дупка и нарязана резба. За мен това е нещо ново, така, че ако си има техническо название, извинете ме, че не го използвам. Много наподобява долната тапа на headlock. На снимчицата е оградена в червено кръгче.

Същността на въпроса е, че искам да избегна сервизирането на всички компоненти при челото след всяко по-обилно мокрене.
Това, което аз опитах, е чрез добре познатите неопренови ленти, предназначени точно за това, но резултата бе меко казано незадоволителен. Лентата се плъзгаше нагоре по чашките към челото по направление на сините стрелки, и макар, че на горният край на челото чашката бе добре запечатана от лентата, петната от ръжда по лагерите и стержена ги имаше.
Има ли някакъв начин да предотвратя навлизането на вода там, било то покрай спейсърите, лапата и тапата й (ако може да влезе изобщо вода оттам), било откъм долната страна на челото (звеното, оградено на снимката в зелено).
Дали да прибегна към саморъчна шев и кройка на неопренови ленти с "подобрена" форма, които да обхващат чашките по-качествено, или да използвам headlock, какъвто съвет получих наскоро? Или има и някакъв друг начин? Разбира се, винаги може да остане и доброто старо разглабяне и профилактика след всяко каране...
Ще ви бъда благодарен ако можете да ми помогнете!

