Голяма поразия, спирачки ZZYZX.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Голяма поразия, спирачки ZZYZX.

Мнениеот bojidar » Съб Дек 15, 2007 11:39 am

Проблемът ми е следният: колчето, което влиза в рамката на V-breaka ZZYZX, ми се откъсна, но не мога да разбера дали, като ги свалях или по време на каране при по-зверско натискане на спирачката, по- възможен е първия вариант, карани са най-много 150-160км., моделът е ZZYZX MTI0, а рамката ми е Ram HT 2, задния се счупи, моля някой ако има идея как да го оправя и без вариант с нови, въпреки че това май е най-възможния, ако някой по-разбиращ иска снимки с чел добра идя за поправка пращам, колчети е отделен модул и можее да се замести с нящо, но не занам как да ги разглобя, защото май са капсуловани, само дясната челюст се счупи.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот chiMol » Съб Дек 15, 2007 11:49 am

Постни тук снимките защото лйчно не схавах рогцата на рамката ли са проблема или нещо в спирачката ;)
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот bojidar » Съб Дек 15, 2007 3:30 pm

Не знам как да сложа снимки в темата, проблемът е следният: когато поставиш челюста на рамката влиза в рогцето и до рогцето има три дупки, в тези дупки влиза едно колче ( в една от трите дупки ) и точно то ми се откъсна.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот jivkonik » Съб Дек 15, 2007 3:36 pm

bojidar написа:Не знам как да сложа снимки в темата, проблемът е следният: когато поставиш челюста на рамката влиза в рогцето и до рогцето има три дупки, в тези дупки влиза едно колче ( в една от трите дупки ) и точно то ми се откъсна.

Това "колче" е извития край на пружинката на спирачката (ако се закача директно тя, както е на по-ефтините спирачки). Сложи снимки на мястото да видим за какво иде реч.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот Isidor » Съб Дек 15, 2007 3:40 pm

:offtopic: Качи снимки на компа си и влез в picvalley.com и си ги качи в сайта им. После потърси URL адрес на снимките, copy и paste в темата да ги видим ;) :offtopic:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот URNEST » Съб Дек 15, 2007 4:01 pm

Преди време имах проблем с откъснато същото колче, само че на Avid SD7.При мен обаче колчето не беше края на пружината, а си имаше собствена дупчица, в която се пъха.Реших проблема като го набих яко обратно и сложих малко секундно лепило.За сега проблеми няма.:)
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот bojidar » Съб Дек 15, 2007 5:24 pm

Това е еквивалент на: Shimano DEORE LX, не съм сигурен, но мога да кажа, че в един немски форум втора ръка комплекта се продава за 49 евро и естествено колче то е отделно не е пружината, то за това се откъсна : http://www.picvalley.net/v.php?p=u/213/53165_087.JPG , благодаря за съвета за снимките.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот Yavkata » Съб Дек 15, 2007 5:35 pm

На мен ми се струва поправимо. Съвета на Ърнест е добър. има и вариянт за леко обаботване на гнездото му с финна бургиика капване с лепилце и набиване на друго подобно парче, защото това ми изглежда изкривено. Успех! ...Но все пак имаи предвид, че става въпрос за спирачка.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Съб Дек 15, 2007 6:08 pm

Искате да ми кажете, че с лепило се опитвате да постигнете по-голяма здравина на място, на което един неразглобяем детайл се е разделил на две части? И какъв ще е ефектът, ако/когато въздействията, оказващи същите влияния, довели до счупването на първоначалния елемент, преодолеят "здравината" на лепилото? Добре, че поне спирачката е задна... да не стане гаф.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот URNEST » Съб Дек 15, 2007 8:22 pm

В моя случай въпросното колче имаше нещо като ръбче, което се заклинва, за да не се вади.Въпреки всичко то се извади.Почистих хубаво вътре, сложих лепило и го набих яко.От поне година никакви проблеми.
В случая мисля, че колчето е отишло.Май се е счупило, а не просто извадило.Както казаха вариант е да си разпробиеш дупката и да набиеш нещо подобно, което да свърши същата работа. :agree:
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот chiMol » Съб Дек 15, 2007 11:23 pm

Счупена пружина не се лепи БЕЗУМНО Е смени пружината с друга ... огледаи понякога пасват от по ефтини спирачки

УСПЕХ
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот URNEST » Съб Дек 15, 2007 11:42 pm

Аз пак(отново) ще кажа, че при по-скъпите модели спирачки въпросното колче не е част от пружината.Пружината е затворена и тя никъде не се показва, като отделно има въпросното "колче", което е същото като края на пружината при евтините спирачки.Вече споменах, когато се извади при мен как го поправих.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот V8 » Нед Дек 16, 2007 1:14 pm

Моето решение изисква кадърен стругар:

1. монтираш спирачката, мериш разстоянието между фланеца на боса на рамката с трите отвора в които въпросното "колче" влиза и плоската повърхност на частта от спирачката в която колчето е заклинено.

2. разпробиваш остатъка от колчето в спирачката, все едно че ще го подменяш с ново, мериш диаметъра на дупката която остава след операцията

3. мериш диаметъра на трите отвора в боса на рамката.

4. отиваш при стругар и го караш да ти врътне едно щифтче с три диаметъра - в единия край го правиш да влиза що-годе плътно в трите отвора на боса на рамката, в другия почти да се заклини в частта на спирачката която разпроби по-рано, по средата оставяш периферия която по диаметър е по-голяма и от двата края, обаче на дебелина е равна на оная хлабина което измери в най-началото.

Идеята е да сложиш новото колче на мястоно на старото в спирачката, и като монтираш спирачката периферията да бъде притисната в сандвич между спирачката и боса на рамката - така хем няма да се бориш с разглобяване на самата спирачка, хем колчетно не може да изпадне само, важното е като вадиш спирачката следващия път да внимаваш да не го изгубиш някъде (макар че ако всичко се направи като свят то ще си остане заклинено в спирачката на мястото на старото). А, и си регулирай спирачките като свят, ако обичаш пружините по-натегнати не насилвай тия на спирачните рамена, ами си сложи допълнителна горе между тях (около жилото) - усещянето горе в лостчето е същото, накладките си разделят както трябва, и нищо не се пренатяга и троши.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот bojidar » Чет Дек 20, 2007 12:09 pm

Устройството на спичачките в колчето, е като на SRAM 9.0, но ще опитам по вашите съвети да го оправя, въпреки че ми се струва малко невъзможно да се оправи.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот V8 » Пет Дек 21, 2007 2:00 pm

Съжалявам, отдавна зарязах V-brake типа спирачки в полза на дискове, и търсенето в нета на картинка на Sram 9.0 която да показва задната им част беше изключително безрезултатно... Но ако конструкцията им е нещо подобно на LX и XT на Shimano моя ремонт е приложим... Както казах още в началото обаче ти трябва някой който знае как да работи с фрезата/струга - ако нямаш такъв човек по-добре спестявай за нова спирачка.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот ddevil » Пет Дек 21, 2007 2:57 pm

Имай в предвид, че изработването на този, сравнително, малък детайл, при тукашните "майстори" надали ще оправдае целта ти. Ако нямаш връзки и/или не си страшно симпатичен на стругаря - цената най-вероятно няма да ти хареса, на фона на един нов комплект в-брейкове да речем. Поразпитай колко ще ти вземат - ако сметнеш, че те устройва-действай. Ако ли не - огледай се сега покрай празниците за някоя нова спирачка :)

Ако все пак си харесваш в-брейковете - решението, което ти е дал V8 е най-удачно според мен.
If the milk turns out to be sour, i ain't the kind of pussy to drink it
Продавам: Рамка Giant Faith + Fox DHX5.0 + още доста части или цяло колело
Аватар
ddevil
 
Мнения: 1176
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 10:42 pm
Местоположение: Entropy

Мнениеот bojidar » Пет Дек 21, 2007 4:46 pm

Почти са оправени, само им трябва леко изпиляване , почти не си личи, че колчето не е оригиналното и мисля, че стана по-здраво от преди или поне на мен така ми изглежда, а по въпроса за нови тези са по сегашния курс на еврото 86 лв. втора ръка и ми се струва, че по-добро е Shimano DEORE XT, а за дискови спирачки: на мнение съм, че на този етап не са ми необходими, в посока нагоре, пък и мисля, че истински дискови спирачки са на цена в порядъка на 300 - 400 - 500 лв. за брой., а не както правят някой за 100 лв. една хидравлика Deore и си мислят, че кара истинска хидравлична спирачка, там с модолациите и другите им работи и друго: по-добре скъп V- break, от колкото евтина хидравлична дискова спирачка, а за механична воабще да не става дума или в краен случей хидравличен V- break.
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот bojidar » Нед Дек 23, 2007 9:43 pm

Всичко приключи благополучно, сега спирачката си е на мястото и си работи, както преди или иначе казано перфектно, благодаря на всички, които дадоха своето мнение.
Последна промяна bojidar на Нед Дек 23, 2007 9:44 pm, променена общо 1 път
bojidar
 
Мнения: 266
Рейтинг: 988
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2005 2:21 pm

Мнениеот M1010X » Нед Дек 23, 2007 10:46 pm

Можеш да сложиш една-две снимки тук (на които да се вижда решението), за да свърши работа и на някой друг при подобен проблем, а да не се стига до лепене :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта