Губят ми се предавка-две....

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Губят ми се предавка-две....

Мнениеот Dino » Пон Мар 17, 2008 5:40 pm

Значи отзад съм с касета 8 плочи= 11-32зъба.
Заден дерайльор,верига,плочи ,главина са нови и от добър клас . Направих всички регулировки "по устав" от сайта.Получи се следното:
-когато е във въздуха колелото ,всички предавки са Ок,но като се кача.../95кг/
и на малък и на среден венец отпред,като свалям отзад/2,3,4,5/-добре,но от 6-та ми бяга на 7-ма, а на 8-ма или не ще или включва след доста време!???На голям венец отпред не съм включвал,тук теренът не позволява,но другите два ги изреждам постоянно...Не ми се пускаше тема във форума,но в моят град няма механик... :hbang2: :banghead:
Ако ще помогне за ориентацияИзображениеснимка на колелото ....
Dino
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Чет Яну 24, 2008 4:30 pm
Местоположение: Рила планина

Мнениеот xoxityy » Пон Мар 17, 2008 8:47 pm

ем пич сменяи скоростите така ако искаш 6 та да речем отпред скагаш на 2 рия венец и от зад на 3 тия така се сменя най одачно понеже като отпред си на 1 вия и от зад на 6-7-8 веригата се изкривява до такава степен, че неможе да стои постояно на скорост
xoxityy
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Дек 02, 2007 11:03 pm

Мнениеот hitar_potter » Пон Мар 17, 2008 8:55 pm

xoxityy написа:ем пич сменяи скоростите така ако искаш 6 та да речем отпред скагаш на 2 рия венец и от зад на 3 тия така се сменя най одачно понеже като отпред си на 1 вия и от зад на 6-7-8 веригата се изкривява до такава степен, че неможе да стои постояно на скорост
А ти се научи да пишеш на български

По темата-виж дали болта, с който се настройва най-долната позиция на дерейльора не е навит повече от колкото трябва, и друго - пробвай така да подпреш колелото, че да е д гумите надолу докато настройваш скоростите :agree:
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот Antares » Вто Мар 18, 2008 8:22 am

За да отива от 6 направо на 7, тоест от по-голям слиза директно на по-малък венец - това означава, че жилото не е достатъчно опънато. Ако имаш врътка на командите - поиграй си с нея, най-добре в движение - като развиваш - това обтяга жилото. Ако не - на самия обтегач би трябвало да има такава врътка. Освен това - за по-фина настройка на скоростите е добре колелото да е изправено, а не обърнато върху кормило/седалка. Има разлика в положението на обтегача, забелязал съм го от личен опит.
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот marsa » Вто Мар 18, 2008 9:20 am

A дерайльора ти случайно да е за 6 скорости, вместо за 8? Модел?
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот Reactor » Вто Мар 18, 2008 9:22 am

Погледни си дерайльора от към задната страна на колелото и виж да не е крив.
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот Dino » Вто Мар 18, 2008 12:52 pm

Ок!Благодаря, другари!
Значи настройката съм я правил в правилно положение на колелото.Преди съм пробвал /с други велосипеди /по гръб
,но установих,че когато е с 18 скорости-няма проблем,каквото и да е положението на колелото -ги настройваш и край.Дори си купих книжката за велосипедите,но в моя случай ми хареса мнението да опъвам жилото в движение от ръкохватката.
Дерайльор/Acera/,верига,команди/Alivio/,жила,задна гума, капла и главина+плочи, всичко е ново и купувано за 8 -ца касета...
Въпросът ми сега основно е :
- трябва ли по принцип да включва всяка предавка при всякаква комбинация отпред срещу отзад и то примерно за едно или две завъртания на педалите?
Другото като съвети ще пробвам- и при резултат -ще докладвам във форума.
Dino
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Чет Яну 24, 2008 4:30 pm
Местоположение: Рила планина

Мнениеот Reactor » Вто Мар 18, 2008 1:23 pm

трябва ли по принцип да включва всяка предавка при всякаква комбинация отпред срещу отзад и то примерно за едно или две завъртания на педалите?

Да,не би трябвало да имаш проблеми.Отделен е въпроса,че някои комбинации са безсмислени и не се препоръчва използването им като най голям венец отпред и най голям венец отзад.Или най малък отпред и най малък отзад.Сещаш се,че тогава веригата е в позиция по диагонала спрямо венците и се износва,натоварва и т.н.
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3594
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот Dino » Нед Мар 30, 2008 4:10 pm

С натягане на жилото не става.Стигнах дотам,че изгубих 1-ва скорост и върнах нещата в първоначално положение.
Може би като се поизносят верига,зъбни и т.н.
Dino
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Чет Яну 24, 2008 4:30 pm
Местоположение: Рила планина

Мнениеот Dino » Пон Мар 31, 2008 11:59 am

Dino написа:С натягане на жилото не става.Стигнах дотам,че изгубих 1-ва скорост и върнах нещата в първоначално положение.

Но като го разхлабих-СТАНА!Перфектно си включва сега,като на истинско колело.Ето-докладвах-става с разхлабване от командата по време на движение!
Dino
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Чет Яну 24, 2008 4:30 pm
Местоположение: Рила планина


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта