Tektro IO - дискови проблеми

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот bikerider » Нед Апр 13, 2008 7:07 am

bad_boy_vr написа:Ами мерси за съветите проверих за луфт,но няма
проверх оста,но е стегната какво да правя сега ? МОЛЯ ВИ помогнете :)


Ако наистина не е от главината/QR-а иди да ти проверят плетката и/или да ти затегнат спиците.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот dichodichev3 » Пон Апр 14, 2008 1:42 pm

sdelan v NRB написа:значи вече една седмица откакто съм с тази спирачка и наблюденията ми са, че спира, но сякаш има много голям спирачен път, незнам дали така трябва да е ...

Само да не е в умопотресаващи метри сприрачния път,иначе няма как да се избегне :D
Аватар
dichodichev3
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1157
Регистриран на: Пет Сеп 28, 2007 6:51 pm
Местоположение: Пловдив,BG

Tektro IO

Мнениеот bad_boy_vr » Сря Юни 18, 2008 9:30 pm

Незнам какво става какво ли не стягах дори и главината но пак все си трие :crap: Сега главният ми проблем е ,че не си обяснявам защо трие при наклон :V: :(!: :(!: :(!: :(!:
Не е важно дали говорят зад гърба ти,важно е когато се обърнеш всички да мълчът !
bad_boy_vr
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 6:24 pm

Tektro IO

Мнениеот bad_boy_vr » Сря Юни 18, 2008 9:32 pm

Моля ви помагайте , че тази спирачка ме предизвикна да се върна към старото V-brake че :V:
Не е важно дали говорят зад гърба ти,важно е когато се обърнеш всички да мълчът !
bad_boy_vr
 
Мнения: 7
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Апр 05, 2008 6:24 pm

Re: Tektro IO

Мнениеот did » Сря Юни 18, 2008 9:44 pm

bad_boy_vr написа:Моля ви помагайте , че тази спирачка ме предизвикна да се върна към старото V-brake че :V:
:agree:

това е решението!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Pirate » Чет Юни 19, 2008 12:53 am

Ако под "разцентроване" се разбира леко подкривяване на диска то и моята АВИД ББ7 предна 185 мм го прави този номер - на едно здраво спиране леко се разкривява диска и почва да звънка в неподвижната накладка, на следващото здраво спиране се изправя и така. 160 мм - тровия диск не прави такива неща.
-

Абсолютно същия проблем има и при мен. Спирачкате на една седмица нова BB7 със 185мм ротор. Имам леко биене на диска в рамките на 0.5мм, което го има още от самото начало и е много дразнещоV трябва ли да се опитам да го изправя? Сега ако оставя неподвижната накладка да не се допира до диска ми е много влошено спирането, т.е. трябва много да дърпам лостчето. Ако я преместя с едно цъкване на врътката така че да почне да допира от време на време диска се оправя, но ми се струва, че след 1 ден яко каране вече се износва леко неподвижната накладка и пак имам същия проблем. Ако знаех, че със 160мм-ия диск няма такъв проблем нямаше да си взема по-големия от лакомия, ама това си енормално качество хаха. по тази логика правилно ли да разбирам, че тези със 203мм ротор на BB7 спирачка страдат най-много?

Изобщо в какви граници е нормално да има биене на 185мм диск и над каква стойност на биенето е за изправяне?

Аз карам с алуминиево лостче Logan за в-брейк. Проблема с него ми е, че по-прнцип го настройвам да е леко прибрано, защото ми са къси пръстите, но тогава не мога да го дръпна достатъчно, за да спира. Ще има ли качествена промяна ако си взема лостче Avid FR5 или SD7 за управление на BB7цата?
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Чет Юни 19, 2008 12:28 pm

Леко биене на диска, дори и чисто нов, не е рядкост и колкото по-голям е, толкова по-голяма вероятност има да не е идеално прав или пък да се изкриви по-бързо в сравнение със 160мм.
И все пак аз говоря за съвсем малки отклонения, обикновено само в една малка част от оборота, които при каране най-често се чуват като звън и то не винаги. Досега не съм имал проблеми с износване на накладки заради подобно нещо, а пък с шумът се свиква (а и не е бил постоянен).
Така, както си описал нещата, не вярвам да успееш да го изправиш, т.е. не виждам смисъл да опитваш на този етап.

Що се отнася до втория ти въпрос, да, смятам че лостчета SD7 биха решили проблема ти, защото в едното си крайно положение ходът им е сравнително малък.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот JediAndrey » Вто Юли 01, 2008 8:24 pm

Мда, чувстам ви вече кръвни братя по нещастие ;) Аз също имам ТЕ и точно след два дена спирачката се прецаква. Всеки ден с шестограм в ръчичка и търпение :popcorn: Аз почнах да променям мястото на самата машинка. Така ми е по-удобно. След това нагласям подвижната накладка. В повечето случаи продължава да опира съвсем леко. Съвет - по-добре свиквайте с търкането, защото когато се отхлаби, спирачката спира зле. Днес щях да се убия заради това и задната ми гума е на осмичка :eyebrow:
JediAndrey
 
Мнения: 14
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 6:56 pm

Мнениеот Isidor » Сря Юли 02, 2008 1:38 am

Ето Ви два варианта, които най-вероятно ги знаете до болка, но все пак да Ви напомня, че май никой не ги спомена:
Вариант 1: Вземете по-добре една отвертка и го изправете този ротор.... лично аз съм песимистично настроен и смятам, че диска може да се изправи перфектно, но внимавайте да не го прецакате повече ;) .
Вариант 2: Не е задължително да имате луфт, за да Ви стърже, може и вилката Ви да се суче малко. При мен проблема не е с вилката, а със задния триъгълник, но съм свикнал (ram ht.2).
:dunno:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA

Мнениеот bikerider » Сря Юли 02, 2008 7:10 am

Изобщо в какви граници е нормално да има биене на 185мм диск и над каква стойност на биенето е за изправяне?

Ами виж, всеки еднометален ротор след прегряване се стреми да се изкриви, заради силите, които възникват при разширението на метала от загряването. След време ротора дори не лежи в една равнина, оттам и "биенето". На практика (според мен) разумно е да се предприемат действия, когато ротора бие прекалено, т.е. не можеш да центроваш хубаво спирачката. В тоя ред на мисли може би една добра допустима стойност на биене е колкото разстоянието между накладките при отпуснат лост, но това опира вече до лична преценка. Искам да кажа, че e важно отклонението по периферията спрямо средата на апарата/накладките, размера на ротора може да се пренебрегне.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот sdelan v NRB » Вто Юли 22, 2008 12:12 pm

след като вече мина година от първият ми пост по темата, ето и наученото от мен:

- Спирачката е средна работа, като се разработи си спира (е може една идея по-бързо да спира, но не е страшно) обаче наистина се разцентрова на гъз. Пример: стягам се за родопене, правя последни приготовления- притягам статичната накладка да е по-близо до диска, и отпускам подвижната. така се получи, че диска бе по-близо до статичната и по-далеч от подвижната. Ок обаче свалям каплата за да натоваря велото в колата при което когато отново я сглобих (каплата) диска беше по-близо до подвижната и по далеч от статката (!)

- По-горе споменатият начин, а именно отдалечаване чрез шестограма на статичната от диска (когато жули) иприближаването на подвижната чрез издърпване на жилото (имам предвид издърпване на жилото там където е захваната накладката за него, а не от командите) е най-удачният начин за реглиране на тази "приказка" :popcorn:
Човек и добре да кара се пребива!
Аватар
sdelan v NRB
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Май 07, 2007 11:16 am
Местоположение: hralupa-3 MTZ

Мнениеот taurus13 » Вто Юли 22, 2008 8:17 pm

Имам две колела с дискове 180 мм и при двете се случва да опира по малко предния или задния диск, но често това се самонамества след време. Дори новите дискове имат минимални биения, пък и луфта между накладките и диска е толкова малък че дори минимални отклонения ще причинят леко търкане. Но това не променя работата на спирачката, пък и на пресечен терен никога не ги чувам. За връщане към v-brake и дума не може да става. Между другото предната спирачка на експерта ми е именно tektro auriga и странно, че с нея нямам никакви проблеми. Та незнам защо така със вашите онтарио става.
Ако каплата не е добре натегната, при завой диска застъргва леко.
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Мнениеот bodo » Вто Юли 22, 2008 8:49 pm

taurus13 написа:Имам две колела с дискове 180 мм и при двете се случва да опира по малко предния или задния диск, но често това се самонамества след време. Дори новите дискове имат минимални биения, пък и луфта между накладките и диска е толкова малък че дори минимални отклонения ще причинят леко търкане. Но това не променя работата на спирачката, пък и на пресечен терен никога не ги чувам. За връщане към v-brake и дума не може да става. Между другото предната спирачка на експерта ми е именно tektro auriga и странно, че с нея нямам никакви проблеми. Та незнам защо така със вашите онтарио става.
Ако каплата не е добре натегната, при завой диска застъргва леко.
техните спирачки са механични (TekTro IO / Avid bb7) , а твоята е хидравлична TekTro Auriga, освен това диска ти е с различна форма която освобождава напреженията при нагряване и е от различен материал.
Аватар
bodo
 
Мнения: 311
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Яну 20, 2005 1:49 pm

Мнениеот sdelan v NRB » Сря Юли 23, 2008 11:33 am

освен това винаги сме изправени пред дилемата "шумно но спиращо или тихо и с дъъълъг спирачен път по време на който можеш да направиш кратка почивка за кафе!"
Човек и добре да кара се пребива!
Аватар
sdelan v NRB
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Май 07, 2007 11:16 am
Местоположение: hralupa-3 MTZ

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта