проблем с В-брейк спирачки шимано

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

проблем с В-брейк спирачки шимано

Мнениеот SavageBS » Чет Авг 28, 2008 6:50 am

проблем със шимано аливио м 431 http://www.eshop-gorgona.com/catalog/pr ... ts_id=1028

Значи уж хубави спирачки, закарах го на майстор да ги монтира като хората обаче когато взех да карам и през малките дупки се чува ужасно дрънчене и познайте скапаните спирачки имат луфт на втулката към 1мм и 2те предна и задна .захванати са добре но луфта е в самата спирачка.
Не очаквах от спирачки за толкова пари такава излагация, възможно ли е да са дефектни или фалшиви,старата задна спирачка спираше по същия начин отпред бях с кофти дискова и сега спира по добре но пък такъв луфт.....
SavageBS
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 7:30 am

Мнениеот skiman » Чет Авг 28, 2008 7:57 am

Нищо им няма. Този луфт е нормален за този модел спирачки. Ако искаш да не ти трака, свали ги и сложи малко грес на пивотите и ги монтирай отново.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот WesTBounD » Чет Авг 28, 2008 8:47 am

skiman написа:Нищо им няма. Този луфт е нормален за този модел спирачки. Ако искаш да не ти трака, свали ги и сложи малко грес на пивотите и ги монтирай отново.

+ Брейк Бъстър За намаляне на луфта ;)
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот SavageBS » Чет Авг 28, 2008 8:52 am

май нещо не ме разбрахте , рогчето влиза в дупката на спирачката и е натегнато не е от това, имам 2 бустера и на двете спирачки гадината хлопа от самата втулка

едно момче като ги вида вика хаха на шимано боклуците май шиманоски лайна няма да вземам повече
SavageBS
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 7:30 am

Мнениеот Alpina » Чет Авг 28, 2008 9:10 am

Аз такъв проблем с тази спирачка не съм имал, доста доволен останах от нея а и я препоръчвам.

Защо не пробваш сам да си ги монтираш :dunno:

Не е никаква хамалогия, а настройката е супер интуитивна :agree:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Мнениеот skiman » Чет Авг 28, 2008 9:12 am

SavageBS написа:май нещо не ме разбрахте ,

Много добре те разбираме. Ама ти май не четеш, какво ти се предлага и какво ти се отговаря. :dunno:
Спирачките са си екстра.
Аватар
skiman
 
Мнения: 1482
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Дек 31, 2004 9:12 am
Местоположение: София

Мнениеот SavageBS » Чет Авг 28, 2008 9:12 am

щя я сваля да я снимам но спирачката не се клати поради неправилен монтаж а поради калпавата си конструкция ще се обадя и в магазина
SavageBS
 
Мнения: 36
Рейтинг: 1094
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 7:30 am

Мнениеот Pirate » Чет Авг 28, 2008 9:16 am

Виждал съм такива спирачки, но без подобен проблем. Малко възможно е /не не изключено/ да са ти износени пивотите на които влизат рамената на спирачките. Казвам малко възможно, защото пивотите са стоманени, а в отвора на рамото на спирачката има месингова втулка, която се износва. Огледай пивотите за сенки и износвания и ги премери с точен шублер. След това помоли в магазина да ит премерят с този шублер едни нови пивоти, защото те са сменяеми и виж дали има разлика. Премери с шублер и диаметъра на отвора на втулката на рамената на спирачките и ни кажи с колко е разликата. При монтажа на рамената и при периодичната им профилактика винаги се почистват пивотите и се смазват с малко грес.

Като хванеш шублера може да сравниш отвора на новите ти В брейконе с тозци на старите и а кажеш има ли разлика.

Не бързай да обвиняваш сирачките, не вярвам проблема да е в тях. Пишеш, че си стегнал здраво болтовете на пивотите - те се стягат съвсем леко колкото да държат конструкцията, а не се натягат!
Аватар
Pirate
 
Мнения: 244
Рейтинг: 1777
Регистриран на: Сря Авг 01, 2007 9:36 pm
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Чет Авг 28, 2008 12:36 pm

нормално е тези спирачки да имат известен луфт. Моите имат такъв и спират. Важното е да спират :) По-горе ти казаха как да се отървеш от неприятните звуци ;)
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Авг 28, 2008 1:22 pm

Луфта обикновено е между втулката на спирачното рамо (която се надява върху монтажното "рогче" на рамката или вилката) и самото спирачно рамо и е фабрично заложен ми се струва! За няколко годишния период в който съм ползвал V-Break на Шимано (първаночнално цитирания модел, после модел XT) не съм забелязал този луфт да се увеличи, или да води до някакви проблеми. Според мен е оставен за да гарантира хлабината на тази сглобка (рамо-втулка) и от там безпроблемното връщане на рамото в отворено положение от пружинката му. Ако нямаше там този луфт след време и запрашаване на мястото би се появило "запичане" и трудно връщане на рамото от силата на пружинката. :dunno:

Веднъж на няколко месеца аз лично пръсках спрей от рода на WD-40 на мястото и с няколко раздвижвания на рамото с ръка си гарантирах, че няма голямо триене с втулката и то се връща нормално от силата на пружинката.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта