Блокирал rebound на вилка Marzocchi

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Блокирал rebound на вилка Marzocchi

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Сеп 09, 2008 5:57 pm

Днес случайно установих, че rebound врътката на вилката се е спекла (обичайно се върти съвсем леко с два пръста). Клещи не смея да прилагам, та затова питам какво да правя.

Вилката е Marzocchi MX PRO ETA, карана е 9 месеца.
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот MAN6 » Вто Сеп 09, 2008 10:30 pm

имах подобен проблем с моята 888 RCV '07 ... беше блокирал рибаунда в затоврено положение и не мърдаше на никъде. решението- разкостване на целия крак, старателно измиване и отстраняване на стружки и боклуци и така... :)

но няма гаранция че и при теб е от това... може да е по-сериозно (някакво счупване и т.н.) :)

във всички случаи трябва да се отвори и да се види :) (най-добре някой дето знае какво прави ;) )

успех :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Сеп 09, 2008 11:30 pm

Ох :crap:

Надявах да има някакъв лесен пениз за оправяне на врътката. Нещо от рода на "Ъъъ, Владо, просто направи еди к-во си... и ша съ оправи". Все пак съм си взел колелото за каране, не да стои по сервизи :irked:

Толкова ли не могат да направят една велосипедна вилка, която да може да се кара без сервиз 100 хил. км? По времето когато си купих колелото поръчах да ми сложат нови амортисьори на колата. Комплекта предни и задни струваха ~ 400 евро, дават им ресурс 100 - 150 хил. км. Как така една проста велосипедна вилка, струваща колкото два амортисьора на кола, да не може да изкара повече от някакви си 5хил. км без да се разкоства, да се сменят масла и т.н. Има нещо гнило тук!!! :popcorn:

ПС: това за стружките в новите цокита го чух още от други места, просто не мога да повярвам, че в една "маркова" вилка могат да плуват такива артефакти :bigeyes:
Последна промяна vladimir.dzhuvinov на Вто Сеп 09, 2008 11:44 pm, променена общо 1 път
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот MAN6 » Вто Сеп 09, 2008 11:44 pm

мерси за минуса. дайте ми още един поне :agree:

p.s.: за артефактите- нормално е :) не случайо производителите на "маркови" вилки дават т.нар. "user manual" и т.н., в който обикновенно е упоменато да се смени "фабричното" масло след еди колко си време каране... ;) така че няма да се шашкаш. ако вилката ти е с гаранция- има гаранционен сервиз. ако няма- ще прежалиш 20-ина лева и после пак ще си правиш кефа :) който май не се измерва с пари :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 12, 2008 6:40 pm

@vladimir.dzhuvinov: сравнението с автомобилните амортисьори е леко неуместно. Те са за шосе. Твоя не е. Те са тежки. Твоя не е.

vladimir.dzhuvinov написа:ПС: това за стружките в новите цокита го чух още от други места, просто не мога да повярвам, че в една "маркова" вилка могат да плуват такива артефакти :bigeyes:


Ами всичко зависи от допуска. Втулките затова се "разработват", защото имат в малко повечко триеща повърхност (като дебелина) и трябва да улегнат фино по тръбите, за да се образува тънкия маслен филм. Оттам и "стружките". Ако мислиш, че такива неща не се образуват в капсулованите авто-амортисьори, според мен се лъжеш.

И да не стават грешки, същото бих казал и за RockShox и за която и да е друга подобна фирма.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот MAN6 » Пет Сеп 12, 2008 8:28 pm

бих казал, че стружките не идват от втулките, а от триенето на шишовете в заобикалящите ги елементи.. тъй като те са Халуминиеви, пък самите втулки са с тефлоново покритие все пак :)

както и да е. по-добре вилката да иде за преглед/профилактика докато не се е предобрила допълнително :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот V8 » Вто Сеп 16, 2008 10:46 am

Манш, бе по моите наблюдения и втулките и шишовете могат да пуснат стружки, демек и ти и Марто сте прави :agree: Как да е де, това е малко странична дискусия вече...
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Вто Сеп 16, 2008 7:38 pm

Онзи ден се отбих до магазина. Свалиха капачката на врътката, малко бззт - бззт с инбуса, и ура, готово :)

Диагнозата: врътката се е спекла, защото не съм я връткал достатъчно често (и може би защото съм я паркирал в края). Обещах, че поне веднъж в месеца ще я развъртам и си тръгнах супер доволен. Все пак се оказа работа за 5 минути :D

@bikerider: ще ми се да мисля, че приликите м/у вело- и авто-амортисьора са повече, и следователно че можем да очакваме повече от нашите вело вилки.

Преди малко накарах google да ми върне страница за ключовите думи "weight car damper". Ето една такава - реклама на някакъв амортисьор с пружина за спортно каране. Теглото? Хм, ~1.5кг. Ход? ~10см. Кажи - речи колко на моята вилка. Цените? 1000 - 2500лв - също сравними с по-класните DH вилки :popcorn:

Дали MTB амортисьорите виждат повече зор от тези на колите? От гледна точка на природните елементи - вода, кал, пясък, луга - защо не? Колкото до дупките по пътищата - най-злокобното ми продънване на вилката съм го изпитал не в гората, а на спускане по шосе. Беше само едно мигновено "дуф-дуф", ала после страшна горяща изтръпваща болка в пръстите и китките, която още си спомням чудесно :crazy2:

Също така се сещам, че окачената маса на колата е в пъти повече от тази на едно колело... ;)

Затова съвсем резонно си мечтая един ден да има класни вилки, които да са 100'000km мейнтенънс фрии :D

Пък дори и да струват малко повече ;)
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 16, 2008 8:20 pm

Да разбирам, че офтопика вече е позволен в темата, така ли? :)

vladimir.dzhuvinov написа:Дали MTB амортисьорите виждат повече зор от тези на колите?

Виждат ами. С колата скачаш ли? :)
На колата си имаш ли реглажи? :)
Сравнението вилка - шок като тегло дали е коректно (включваш стержени, ботуши И карантиите в другия крак :))

vladimir.dzhuvinov написа:Също така се сещам, че окачената маса на колата е в пъти повече от тази на едно колело... ;)

Само дето с кола не скачаш, съответно не се развиват такива динамични налягания. Може и да греша де, не съм смятал прецизно.

vladimir.dzhuvinov написа:Затова съвсем резонно си мечтая един ден да има класни вилки, които да са 100'000km мейнтенънс фрии :D

Пък дори и да струват малко повече ;)


Няма да е малко, а ще е в пъти според мен. И освен това ще го предлагат ужасно малко фирми, защото мнозинството залагат на масови продукти тип "use by".
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта