Скърцане на диск при страничен наклон?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Скърцане на диск при страничен наклон?

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 11:21 am

Привет! Търсих в ЧЗВ но не видях точно за този въпрос отговор.. Та отскоро съм с тройни сокчета отпред :) и всичко е точно, но когато взимам завой с наклон на колелото се чува скърцане откъм предния диск. Какво значи това? Нещо не е затегнато (гледах QR-а и си е ок)? Трудно може да е от луфта на вилката (има лек луфт който пише, че е нарочно в книжката), защото той е между тръбите и ботушите...
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот outfaced » Пон Сеп 29, 2008 11:55 am

за колко голям диск става дума и за каква ос :dunno:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 12:01 pm

160 диск, стандартната ос на формулската главина.. и става дума за каране по улицата с 20км.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 12:11 pm

Виж дали са добре натегнати спиците (по-скоро иди в сервиз да го преценят). По темата е писано, поне такива са ми спомените... мисля, че bikerider беше обобщил веднъж възможните причини за леко звънтене от диска, така че потърси негови постове по темата.
Като цяло може да си се окаже съвсем нормално, макар че така както го описваш, може би има нещо някъде да се донатегне.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Пон Сеп 29, 2008 12:37 pm

Admin написа:Виж дали са добре натегнати спиците (по-скоро иди в сервиз да го преценят). По темата е писано, поне такива са ми спомените... мисля, че bikerider беше обобщил веднъж възможните причини за леко звънтене от диска, така че потърси негови постове по темата.
Като цяло може да си се окаже съвсем нормално, макар че така както го описваш, може би има нещо някъде да се донатегне.


Точно пък спиците нямат НИКАКВО отношение към проблема :)

Нещо има незатегнато около главината, а щом става при толкова малка скорост и малък диск, вероятно главината е разлуфтена.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 1:03 pm

@andr
Ето я въпросната тема, май е едно към едно с твоите терзания :)
http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=40253

@did
Аз не съм 100% убеден, че по-хлабави спици не биха оказали влияние в подобна насока. Знам, че най-логично е това, което ти казваш, така че може и да греша. Ако е така, поднасям извиненията си на аудиторията :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 1:13 pm

Admin, мерси, май си е нормално това.

Иначе като откача предното колело QR лостчето има около 1мм луфт дори и затегнато. Това нормално ли е за главина на 250км? И самото търкало си е доволно криво (фабрично си дойде така), та едно стягане на спиците няма да попречи.

Освен това има ли наистина значение от коя страна е лостчето на QR-а? Да го преместя ли от обратната на диска страна?
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 2:01 pm

andr написа:Иначе като откача предното колело QR лостчето има около 1мм луфт дори и затегнато.


Това не го разбрах съвсем... как ще е затегнат QR-а, когато е свалено колелото?

Иначе е добре да го преместиш от другата страна. Аз съм го карал по невнимание и от страната на диска, не съм имал проблеми, но и не съм карал с калпави QR лостчета... За повече спокойствие го обърни, става за по-малко от минута :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 3:15 pm

Провери дали главината ти няма луфт, ако има трябва да се отстрани. При всички главини, където има дискова спирачка, QRa трябва да е натегнат с 1 идеа повече. Настройваш спирачката отново АКО е нужно и не би трябвало да имаш повече проблеми с търкането, особено с диск 160мм.
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 3:26 pm

Добре, но как точно се гледа за луфт?
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 3:51 pm

andr написа:Добре, но как точно се гледа за луфт?

Като махнеш каплата от вилката и разклатиш оста на страни ще разбереш дали има луфт. Ако не осетиш нищо нередно и оста си се върти без никакви проблеми (затягане), значи главината ти е наред (не във всички случаи, но да приемем, че е). Слагаш отново каплата на мястото й и затягаш както казах повечко QRa.
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 3:56 pm

Да, това имах впредвид преди - има доста приличен луфт като се разклати оста. Май е за смяна главината, макар че е притеснително толкова бързо да отиде.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот did » Пон Сеп 29, 2008 4:46 pm

andr написа:Да, това имах впредвид преди - има доста приличен луфт като се разклати оста. Май е за смяна главината, макар че е притеснително толкова бързо да отиде.


главините с луфт не се сменят, а им се прави профилактика.

всъщност, профилактиката се прави ПРЕДИ да се появи луфт.

@Admin:

Би ли ми обяснил, как може наплетка, вид спици, крива капла и т.н. да окажат влияние на триенето на диска в накладките? :popcorn:
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 4:53 pm

Както казах, логиката сочи, че най-вероятно греша. Затова бих ти обяснил какво имам предвид, но не тук :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Пон Сеп 29, 2008 4:55 pm

Admin написа:Както казах, логиката сочи, че най-вероятно греша. Затова бих ти обяснил какво имам предвид, но не тук :)


ще ти напомня.

а сега получаваш минус!
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Admin » Пон Сеп 29, 2008 4:57 pm

Благодаря! :D
Таман да ида спокойно да вечерям ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16378
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 5:15 pm

did написа:@Admin:

Би ли ми обяснил, как може ... крива капла ... да окажат влияние на триенето на диска в накладките? :popcorn:


Aко ротора е с достатъчно голям диаметър, неравномерния опън върху фланеца дава отклонение и в ротора (все пак силата на опъна се разлага радиално и аксиално). Поне такъв е моя опит - след достатъчно мощно издънване на каплата диска започва да бие в накладките...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Пон Сеп 29, 2008 6:52 pm

bikerider написа:Aко ротора е с достатъчно голям диаметър, неравномерния опън върху фланеца дава отклонение и в ротора (все пак силата на опъна се разлага радиално и аксиално). Поне такъв е моя опит - след достатъчно мощно издънване на каплата диска започва да бие в накладките...


Тва при CL няма как да стане. Дори и при IS мнооого трудно мога да си го представя, освен ако главината не е от кашкавал...

Вчера Bikezilla кара сума ти време с 30 спици, които останаха от 36 след късането на 4 при счупване на едно ухо и още две - при счупване на следващото ухо. Каплата беше бая крива, едвам я навря в рамката с малка гума. От скъсаните спици 4 бяха една до друга, от една и съща страна на каплата. Другите две бяха и те до тях... И след всичко това, проблем със спирачките не е имал.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот PtD » Пон Сеп 29, 2008 8:02 pm

Пример за неслучването на нещо не може да бъде доказателство за закономерността да не се случва ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот individual » Пон Сеп 29, 2008 8:17 pm

did написа:
bikerider написа:Aко ротора е с достатъчно голям диаметър, неравномерния опън върху фланеца дава отклонение и в ротора (все пак силата на опъна се разлага радиално и аксиално). Поне такъв е моя опит - след достатъчно мощно издънване на каплата диска започва да бие в накладките...


Тва при CL няма как да стане. Дори и при IS мнооого трудно мога да си го представя, освен ако главината не е от кашкавал...

Вчера Bikezilla кара сума ти време с 30 спици, които останаха от 36 след късането на 4 при счупване на едно ухо и още две - при счупване на следващото ухо. Каплата беше бая крива, едвам я навря в рамката с малка гума. От скъсаните спици 4 бяха една до друга, от една и съща страна на каплата. Другите две бяха и те до тях... И след всичко това, проблем със спирачките не е имал.

Ами много ясно, какво общо да имат спиците със спирачката?! Фланеца си е фланец, болтовете/CLа са си болтове/CL! По-скоро фланеца ще се скърши, ама това да се отрази на ротора :crap:
Казах ти аз ANDR, че или имаш луфта, или е НЕнатегнат QRа (автомата).
Аватар
individual
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 1:51 pm
Местоположение: Варна / Търговище Skype:individual_g

Мнениеот NovemberCharlie » Пон Сеп 29, 2008 9:10 pm

did написа:Вчера Bikezilla кара сума ти време с 30 спици, които останаха от 36 след късането на 4 при счупване на едно ухо и още две - при счупване на следващото ухо. Каплата беше бая крива, едвам я навря в рамката с малка гума. От скъсаните спици 4 бяха една до друга, от една и съща страна на каплата. Другите две бяха и те до тях... И след всичко това, проблем със спирачките не е имал.
:offtopic: Хммм, тва звучи като за "Mythbusters" :) :offtopic:
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 9:28 pm

Ехаа каква дискусия стана. Затегнах главината, вече няма луфт в оста и не свирят спирачките. Мерси за съветите и наздраве!
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот vpravov » Пон Сеп 29, 2008 9:52 pm

andr написа:Ехаа каква дискусия стана. Затегнах главината, вече няма луфт в оста и не свирят спирачките. Мерси за съветите и наздраве!


Наздраве :beer: .... Батка, съдейки по горните ти постове останах с впечатление, че не си много на ясно с устройството на главините. Съвета ми е да минеш през някой велосервиз поне да се консултираш. Гайка, контра-гайка, конуси и тн.(току виж и набити лагери)... ако тези понятия не са ти известни, моля те поговори с някой и схвани принципа за регулиране на главината. Рискът да ти създаде допълнителни (немалки) проблеми, ако не е затегната правилно главината е голям.
Ако бъркам в преценката си .... :beer: наздраве и с кеф да си я караш :beer:
Последна промяна vpravov на Пон Сеп 29, 2008 9:54 pm, променена общо 1 път
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот andr » Пон Сеп 29, 2008 9:54 pm

Хаха, уча се още и за това скокнах до близката Веломания да се погрижат.
andr
 
Мнения: 159
Рейтинг: 1395
Регистриран на: Сря Авг 06, 2008 4:41 am

Мнениеот vpravov » Пон Сеп 29, 2008 9:57 pm

andr написа:Хаха, уча се още и за това скокнах до близката Веломания да се погрижат.


:agree: Правилно си постъпил.... трупай опит и в бъдеще и ти ще помагаш :agree: :beer:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 29, 2008 10:41 pm

:offtopic:
@did: Понеже не беше уточнено за коя система става дума, а и както си разбрал и сам - говоря за IS.

did написа:И след всичко това, проблем със спирачките не е имал.


Не съм говорил за проблем - казвах, че започва да звънти диска в накладките. Нали за това питаше? Това ако е проблем, здраве му кажи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта