Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот marsa » Чет Апр 09, 2009 8:31 am

Понеже не съм карал такава главина от детските си години и съответно не съм запознат с устройството и ме интересува:

Може ли да се премахне от нея само контра механизма?
Ще наруши ли това по някакъв начин работата и?
Свободното движение ще бъде ли ок, и ще може ли венчето да се превърта назад?

Бих потърсил инфо в интернет, но нямам представа каква дума за ползва като наименование на Английски, а на Български - йок!

Другата манупулация с пренаплитане с нова главина е малко по- трудоемка, така че всеки съвет е от полза!
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот vpravov » Чет Апр 09, 2009 8:48 am

Доколкото си спомням какво представляваха главините с контра, напълно достатъчно е само да демонтираш лоста на контрата, който се фиксира за рамката и да го замениш (ако е необходимо) с шайба и ще постигнеш желания ефект. Хубаво е обаче да се изкаже и още някой. Аз също не съм пипал такава главина от юношеските си години (края 80-те) и не си спомням добре устройството им.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот Admin » Чет Апр 09, 2009 8:50 am

На английски можеш да потърсиш за Coaster Brake.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот kr!sk0 » Чет Апр 09, 2009 8:59 am

Доколкото знам и съм виждал(на балканчe) може да се премахне контрата и да се върти венеца назад,но никога не съм си играл да правя такива експерименти.
kr!sk0
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1188
Регистриран на: Вто Ное 11, 2008 7:01 pm

Re: Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот Voiso » Чет Апр 09, 2009 9:27 am

Зависи от контрата .Аз поне съм се сблъсквал с два вида. Даже ги пазя по мазето някъде при желание ще ти направя снимки .Ако искаш просто да ти превътра назад откачаш лоста както те посъветваха ,ано не всяка друга манипулация няма сисъл 1 кило тежи ебати ...
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Re: Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот marsa » Чет Апр 09, 2009 9:30 am

Благодаря, мисля че видях варианта. Ако се махне само лоста май има опасност от произволно блокиране в движение, но има какво да се махне от вътрешността. Евентуално ще пиша с резултат евентуално снимка - току виж на някого му се наложила същата манипулация.

П-с: Coaster Brake съм го срещал, не знам как не се сетих :agree:
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Главина с контра - може ли да се махне контрата?

Мнениеот V8 » Чет Апр 09, 2009 10:01 am

Voiso написа:Зависи от контрата .Аз поне съм се сблъсквал с два вида. Даже ги пазя по мазето някъде при желание ще ти направя снимки .Ако искаш просто да ти превътра назад откачаш лоста както те посъветваха ,ано не всяка друга манипулация няма сисъл 1 кило тежи ебати ...

Да, има два вида контри:

1) Шимано използва механизъм от типа барабанна спирачка, в смисъл има две стоманени "накладки" вътре които се изместват навън спрямо оста на въртене на колелото и закопчават в стпманения барабан вътре в главината. За разлика от автомобилите обаче това не става чрез лостове, а чрез един конус с дву- или три-канална резба който при завъртане на задния венец наобратно се измества в посока на наклаките почва да ги раздалечава. След отваряне на главината и изваждане на накладките и конуса рзултата е главина със свободен венец.

2) K&M (или нещо от тоя сорт) използва механизъм от типа многодисков съединител, има 18 шайби вътре от които 9 са стоманени са фиксирани с жлебове към оста на задното колело (неподвижни са, не се въртят) и 9 са месингови и са фиксирани с жлебове към тялото на главината (въртят се заедно с колелото). При завъртане на задния венец наобратно една втулка с дву- или три-канална резба (като конуса ма Шимано, само дето не е конус а цилиндър) се премества и започва да натиска върху шайбите и да ги притиска една към друга - триенето между стоманените и месонговите шайби поражда спирачния момент на задното колело на байка. За да се неутрализира спирачката е необходимо само да се премахне тази притискателна втулка, шайбите може да си стоят в главината.
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта


cron