Marzocchi EXR pro air

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Marzocchi EXR pro air

Мнениеот geshabeli » Вто Май 12, 2009 6:35 pm

Пичове, имама такава вилка - Marzocchi EXR pro air
Възможно ли е да има счупени пружини за ребаунда?
Въобще, какво е устройството на тази вилка?
Нищо не разбирам от вилки!
Аватар
geshabeli
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 12:18 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот TeDo_BaPHa » Вто Май 12, 2009 7:05 pm

Надявам се да ти помогне :) ;)
Прикачени файлове
MXR_AIR.pdf
Marzocchi EXR pro air
(733.1 KiB) 117 пъти
ХОРА, ИЗПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА, ТЯ Е НАПРАВЕНА ЗА ДА ВИ УЛЕСНИ!!!
Cipokrila Zizibaga написа:p.s. Ако сте неосъзнат пубер на не повече от 14 и половина , или ми предлагате бартери за всякакъв вид бяла или черна техника, други предмети или човешки органи, моля не ме търсете.
Аватар
TeDo_BaPHa
 
Мнения: 2509
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 13, 2007 9:31 pm
Местоположение: Варна

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот GECKO » Вто Май 12, 2009 9:16 pm

Негативната пружина може да се счупи по същия начин по който се чупят и позитивните (основните) и всяка друга пружина. Вилката си е на годинки и не е невъзможно да дадат фира. Причина може да е много силно разпъване - например ако не е имало достатъчно хидравлично съпротивление/Rebound и вилката се е разпъвала на пружина. Ако има такова нещо ще си чувал удар при рязко разгъване (например при вдигане за бордюр) Друг начин е при падане да си ударил колелото отдолу нагоре със сила (на разгъване), но предвид пластмасовите шишове (Pumping Rod) във въпросната вилка по-скоро те да се предадат преди пружината
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот geshabeli » Вто Май 12, 2009 9:18 pm

MXR Air същата ли е? Ако е така, наистина има две пружинки...?
В упътването на моята няма показано как се разглобява.
Да, удар си се чуваше, но предната ми вилка си беше пружинна и там пак си се чуваше, не ми е правило впечатление.
Аватар
geshabeli
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 12:18 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот MAN6 » Вто Май 12, 2009 9:49 pm

geshabeli написа:Пичове, имама такава вилка - Marzocchi EXR pro air
Възможно ли е да има счупени пружини за ребаунда?
Въобще, какво е устройството на тази вилка?
Нищо не разбирам от вилки!



в крайна сметка, какво точно те притеснява, че не е много ясно от написаното :)

ако само за пружуните за негативния ход питаш- да, възможно е да се счупят, но едва ли :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот geshabeli » Вто Май 12, 2009 10:09 pm

Интересуваше ме устройството на тази вилка, и дали може да се счупят тези пружини. Аз си мислех че пружини въобще тук няма..
Ситуацията е малко сложна, не ми се обяснява, но това е основният въпрос. Знам че не е много логично защо точно това питам.
В момента си го представям като тези помпите от едно време за колело - имаха една пружинка. Между дръжката, и тялото.
Е, тази пружинка не съм видял човек да може да я счупи, колкото и да се напъва! Разбира се тези трябва да са от по-ячките, и е възможно, с мнооого силен удар.
Аватар
geshabeli
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 12:18 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот Stuny » Сря Май 13, 2009 6:33 am

Аз се сещам за една такава вилка със счупена негативна пружина, т.е освен че е теоретично възможно , се и случва.
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Re: Marzocchi EXR pro air

Мнениеот veskoz » Сря Май 13, 2009 11:44 am

Имам същата вилка. Преди 5 дни смених маслото и намерихме едната пружина строшена. Махнахме я и я затворихме защото нямах под ръка. На работното си място имам такива ако ти трябват ще ти дам мисля Ф22-23 и дължината беше около 1,5-2 cm, но дължината не е от такова значение дори за 5 mm. Причината да не я слагам още е че мисля да слагам пружина от Simpson и тогава. Па и тогава ако не става вилка от това направо я изхвърлям.
Бамамаму нон-стоп с помпа да житкам. Няма настройка на ход, ребаунд. Верно че като асемблирах моя байк бе доста скъпа 300 лв - '04-'05 :crazy:

На питането - да чупят се защото ако искаш да "заключиш" вилката единствения ти вариант е да и праснеш 1,8 - 2 bar и токава като върне се чува зверски удър :agree:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта