окачване на вилката

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Пон Май 11, 2009 9:19 pm

здравейте - миналата година по това време се реших да си зема колело с което да се движа от нас към работата и обратно - и когато ми остане време да карам към някаква посока :) на разходка .
колелото си е масово предлагано около 200 лв.
понеже премислих след кратко каране - казах си че ще го тунинговам :)
какво направих :
сложих му метални калници - ако започне да вали да не се нацапам
1: смених му челюсните накладки с подобни ( 15 лв. ) само гумичките - не им помня марката ама работят супер
първоначално само отзаде и като натискам спирачка усещам че колелото спира на място А тялото ми се мести напреде :) - карах цяло лято и есен - и после в гаража - тази година си взех още един комплект който монтирах отзаде - а старите смених отпреде
преродих се :) сега колелцето при нормално каране спира супер само с предна спирачка - и не ме обръща , а със старите можеше да ме обърне
2: смених му централният аморт. който фабрично беше 650 lbs - с пружина 750 lbs
смяната също даде добри резултати , ама ми вдигна малко рамата - и така се принудих да си помпя гумите на 4 атмосфери :) ама пак са леко меки като седна - понеже с тази която беше сглобен при минаване на неравност - пружината се свива нацяло
скоро ще му монтирам и супер осветление - home made :) което ще ми даде перфектна визия на пътя когато карам нощем

сега иде ред на нов тунинг по тва колелце - и по-точно на предното окачване на вилката
понеже то е най-обикновенна вилка с пружина - не функционира добре -
усещането от каране по неравностите по черните пътеки около тротоарите :) е изтръпване на ръцете
ще съм благодарен ако някой ми сподели как мога да променя вилката с минимални средства че да е по-чувствителна и да реагира при неравнистите - демек да има по-мек ход

нали сме в криза и се стремим да правим някой неща колкото може с по-малко средства .
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот ICEonFIRE » Пон Май 11, 2009 9:54 pm

Пич имам вилка за 210 лв. и на мен също ми изтръпват ръцете :agree: погледни седалката как ти е гледай да не е много над кормилото :beer:
"If you are going through hell, keep going"-Winston Churchill
"Dancing: the vertical expression of a horizontal desire"-George Bernard Shaw
"Having sex is like playing bridge. If you don't have a good partner, you'd better have a good hand"-Woody Allen
Аватар
ICEonFIRE
 
Мнения: 336
Рейтинг: 1111
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 10:06 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Пон Май 11, 2009 10:40 pm

ами за изтръпването - го споделих как е при мене - понеже вилката ми прави много малък ход - както и да е. То вие го знаете .
Относно височината - седалката ми е на по-високо от кормилото - понеже така ми е най-лесно въртенето на педалите ( иначе много лесно се измарям ) - в долно положение на педала - кракът ми е изпънат , и ако трябва да спирам на място слизам пред седалката - над самата рама.
Ако ще ми се облекчи карането - дали да вдигам по някакъв начин кормилото ?
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот hitar_potter » Пон Май 11, 2009 11:09 pm

Знаеш ли, може би ще е по-добре да си смениш рамката с такава без заден амортисьор. Ще спечелиш по-малко тегло и по-безпроблемен байк. Също така, ще можеш да имаш по-голям избор от вилки (предполагам, че сегашната ти рамка е с normalsize чело. Това няма да излезе точно евтино, но предполагам, че ще можеш да намериш рамка Drag One за 50-60лв 2ра ръка. Ако не искаш да сменяш рамката, какво да ти кажа.. Май няма много какво да направиш. Най-добрата вилка за normalsize чело е SR Suntour XCM, която общо взето не е нищо особено. А и геометрията на байка ще ти отиде на кино.
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Re: окачване на вилката

Мнениеот pe60t0 » Пон Май 11, 2009 11:10 pm

oversize или normalsize ти е рамката ? Прочети форума има много писано за различни вилки за различни цени.
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Пон Май 11, 2009 11:21 pm

http://www.balkan.bg/Reactor2008/index. ... g=1&cat=29

ако номера със смяна на пружина не стане - няма да я пипам -понеже сега заплащането е ниско - и е трудно , а имам много други неща за вършене.
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот Quasar » Пон Май 11, 2009 11:28 pm

Въх стомана...стомаха ми се обърна...хич не ти е добре усещам :)
Иначе за вилката...ако можеш да я отвориш и да я поизчистиш малко ще звземе да движи малко по човешки и да обира повече...ама от зуум не очаквай много
Другия вариант е Suntour XCT не съм сигрен за цената ама са 50-70лв и пак по ще я бива от тая (не че е нещо особено де)
Аватар
Quasar
 
Мнения: 294
Рейтинг: 1305
Регистриран на: Сря Сеп 10, 2008 2:24 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Вто Май 12, 2009 6:36 am

а какво имат другите вилки в тях че са по-добре от тоя zoom :)
ако някой е отварял вилка да сподели.
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот sTeFcHo » Вто Май 12, 2009 9:18 am

Аз съм с вилка SR Suntour XCM , и от 1 година си я карам само преди една седмица я дадох на профилактика да я смажат и почистят и е само 95 лв!!! Според мен тази ти е перфектна :agree: :agree: :agree:
sTeFcHo
 
Мнения: 68
Рейтинг: 985
Регистриран на: Нед Апр 12, 2009 4:33 pm
Местоположение: пловдив

Re: окачване на вилката

Мнениеот nikolce » Вто Май 12, 2009 11:13 am

MadBoy79 написа:а какво имат другите вилки в тях че са по-добре от тоя zoom :)
ако някой е отварял вилка да сподели.


Евтините вилки, всичките са само с пружини вътре (най-често срещани Suntour XCM/XCR, RST Gila T5, RS Dart1). И всичките работят една идея по-добре от ZOOM-а. Нагоре вече, се срещат, пружина в единият ботуш, маслен патрон/маслена баня в другият. Комбинация пневматика (въздух демек) / пружина. Комбинация въздух/масло. Другата разлика е че имат настройки, като, твърдост, заключване на хода на вилката (Lock Out), настройка скороста на върщане на вилката в началното и състояние (Rebound)....и много други (общо взето тези са най-често срещаните).

Както виждаш, има си вилки и ВИЛКИ.

В твоя случай, най-добре си направи една профилактика на вилката. Няма смисъл да се набутваш за нова, и то на чело 1" . И да вземеш нова вилка, не очаквай чудеса от нея...I've been there, done it.
Така че най-добре си постегни тази вилка. А междувременно, събирай парички за ново алуминиево, без заден "амортисьор" , колело.

Успех :agree: .

П.П. Ако не си мързелив, и отделиш 2-3 часа дневно четене из форума, много от нещата ще ти се изяснат, и ще стигнеш до нашите изводи :dontknow: .

sTeFcHo написа:Аз съм с вилка SR Suntour XCM , и от 1 година си я карам само преди една седмица я дадох на профилактика да я смажат и почистят и е само 95 лв!!! Според мен тази ти е перфектна :agree: :agree: :agree:


Стефчо, какво означава перфектна бе човече. Със същата вилка съм, ела да видиш какъв луфт имам за 400км градско, повтарям градско каране. Вилката никога не е виждала планина даже! Аз съм 80кг, човека даже, не го знаем с какви "параметри" е. За 95лв. си взима чист XCR. Там вече не знам, не съм имал такъв, няма и да имам :nono: .
Аватар
nikolce
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1358
Регистриран на: Чет Мар 26, 2009 8:10 am

Re: окачване на вилката

Мнениеот NightmareHS » Вто Май 12, 2009 7:10 pm

XCM-а е супер ама не е за много тежички хора бих казал,ако си над 65-70 килца и XCR-a ще се разхлопа на 400км. :smash: Пък и разликата между двете вилки не се опира на здравината.От личен опит смятам така.И аз го съветвам да си намери някой нормал сайз XCM :agree: :agree:
Nightmare's dream come true...!..!
Аватар
NightmareHS
 
Мнения: 48
Рейтинг: 1142
Регистриран на: Нед Апр 05, 2009 4:28 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Чет Май 14, 2009 5:38 pm

днеска без да искам узнах че едната от двете гайки с които се захваша вилката към рамата е разхлабена ( тази която е за гайчен ключ )
та стегнах я :)
също така намерих малко машинно масло за смазване на шевна машина и капнах между двете тръби , както и на вътрешната тръба - наистина помогна :) и сега е по-добре.
тия дни ще потърся по магазините дълъг шестограм с който да мога да си направя профилактика .
искам да попитам нещо друго - на тия вилки с която съм - в горната част има някакъв гумен тампон - който явно смекчава връщането на вилката в първоначалното си положение - АКО го сменя с пружина ?
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот M1010X » Чет Май 14, 2009 5:49 pm

Пробвай да сипеш друго масло, не за шевни машини, т.к. то е доста фино и течливо и ефектът ще отпадне за нула време. Сипи нормално старо масло за кола (10w40 или подобно) и от време на време сипвай пак :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: окачване на вилката

Мнениеот nikolce » Чет Май 14, 2009 6:00 pm

MadBoy79 написа:днеска без да искам узнах че едната от двете гайки с които се захваша вилката към рамата е разхлабена ( тази която е за гайчен ключ )
та стегнах я :).


Внимавай със стягането, да не си я престегнал. Кормилото трябва да се движи съвсем лекичко, без усилия. Естествено без луфт.

MadBoy79 написа:искам да попитам нещо друго - на тия вилки с която съм - в горната част има някакъв гумен тампон - който явно смекчава връщането на вилката в първоначалното си положение - АКО го сменя с пружина ?


За кой тампон говориш? Да не е маншона? Я го снимай ако можеш.
Под маншона (би трябвало) има гумени уплътнения, демек прахоуловители. Едва ли има нещо по тази вилка която да смекчава върщането и. И да има по скоро ще е вътре, и няма как да го видиш.
Аватар
nikolce
 
Мнения: 121
Рейтинг: 1358
Регистриран на: Чет Мар 26, 2009 8:10 am

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Чет Май 14, 2009 6:43 pm

относно гайката - преди да я стегна горната за която говорих - имаше вилката луфт - след като стегнах и двете гайки луфта спря и се върти нормлано.

относно тампона - демпфер или както му е името се намира между двете тръби и в готният край се държи от някаква метална скоба за да не излиза.Нямам фотоапарат за да я снимам , но след като си намеря подходящ шестограм и я разкатая вилката за да я изчистя и смажа с някаква специална грес - ще споделя някакво мнение за промяна - дали ще стане :)

много ми се искаше всичко на тоя свят да е лесно :) ама без парички е много трудно
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот Ozzie » Чет Май 14, 2009 8:57 pm

MadBoy79 написа:...ама без парички е много трудно...


скив сега... разбирам, че сме в криза, но горното звучи някак несериозно от човек на 30 години...
:wavey:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Чет Май 14, 2009 9:43 pm

как ти се вижда заплата от 300 лв. - пари за зъби над 1000 лв. понеже много бяха за правене - от стари неграмотни зъболекари.A и трябва да се яде - както и сметки да се плащат .няма смисъл да пиша нещата които са . ПОнеже от който град съм заплатите са в този диапазон не повече от 400 лв.
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот MadBoy79 » Пет Май 15, 2009 1:51 pm

здравейте отновно :) пиша едно питане за един продукт
попаднах в един от магазините за подръжка на колелета на следната смазка
WELDTITE BIKE GREASE WITH TEFLON - ЗЕЛЕНА туба 150 мл. червена на цвят - според продавача е много добра .водят я за универсална - може всяка подвижна част която се нуждае от смазване да я използвам.Предпочитам аз да си сваля детайлите - да ги почистя от мазнотиите и боклуците които съм ги насъбрал :) и да ги смажа - да не търся услугите на друг .Принципно - аз като си взех колелото видях че нищо не беше настроено - обтегача слизаше прекалено и веригата падаше , както и спирачките не бяха нагласени и балансирани- Но сам съм си го постегнал и си го карам вече доста време.

та питането ми е - дали това е вярно - за да знам дали си струват 11 лв. покупка ?
http://www.bikegoo.co.uk/product.php/44/weldtite_bike_grease_with_teflon___150ml
MadBoy79
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Пон Май 11, 2009 9:01 pm

Re: окачване на вилката

Мнениеот Ozzie » Пет Май 15, 2009 8:01 pm

М1010Х вече ти каза какво да правиш за вилката-
Сипи нормално старо масло за кола (10w40 или подобно) и от време на време сипвай пак :)

Бих добавил и редовно почистване. Това е единственото което можеш да направиш, за да може "вилката" ти да се движи долу- горе нормално. Но пак ще ти изтръпват китките. Просто е неизбежно за тези модели.
Колкото до Уелдтайта- 'секви такива мини- разфасовки на такива цени, имайки предвид колелото за мен са ненужни разходи.
Ако все пак си решил да го глезиш, твоя воля.
И най- обикновена грес (К2 и К3 май бяха), ще ти свърши работа.
От някой автосервиз може и на аванта да вземеш, стига да подходиш правилно или ако имаш познати. Не ти трябва повече от бебешко бурканче. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: окачване на вилката

Мнениеот M1010X » Съб Май 16, 2009 8:39 am

Ozzie написа:Не ти трябва повече от бебешко бурканче. :)

И то ще ти стигне за следващите поне 10 години :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта