Новак с мерак :)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Новак с мерак :)

Мнениеот Marianski » Чет Май 13, 2010 7:09 pm

Здравейте от скоро се зарибих на тема моунтайн байк.Та имам няколко въпроса.В момента имам колело от нисък клас Ultra Explorer с рамка 26'.Колелото е с пълно окачване и до сега не ме е изоставяло.Скоростите са Шимано незнам модела ,но са 24 скорости който си работят доста добре и бих казал че са по-хубави от тези на Драг фрееборн.Та въпроса ми е има ли някакъв смисъл да се надгражда тази рамка.Знам че тежи много,същност тежи 2-пъти колкото фрееборн и знам че няма да издържи на сериозно каране,но като за по леко каране.Аз живея в Русе и тука си имаме (как се наричаше,мисля че алпинариум) на който ходя ,но вилката ми е страшно твърда.Не мога да се "отлепя" с нея.Също така ако има някой от Русе който изправя капли понеже минах доста бясно през един бордюр и спуках 2 вътрешни гуми и укривих задната капла (надявам се само тя).Принципно ме интересува дали може да се направи вилката по мека и от къде да намеря такъв дълъг шестограм ми е въпроса по-точно.Благодаря предварително и се извинявам за леко обърканата тема :D
Аватар
Marianski
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 4:29 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот kvv » Чет Май 13, 2010 7:18 pm

Няма смисъл да надграждаш това колело, по- добро се ориентирай към нещо по-качествено, дотогава се въздържай от скокове и подобни изпълнения, също така по-добре не бърникай по вилката да не вземе да се разпадне. Има доста информация във форума чети и ще влезеш в час.
I live for this s...
Аватар
kvv
 
Мнения: 75
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Пет Авг 07, 2009 8:59 pm
Местоположение: София

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Чет Май 13, 2010 11:33 pm

Това колело Ултра по добре недей го зори в гората да не се разпадне :) Ако искаш да караш в гората или стила който си си харесал по-добре да сабереш някой лев да вземеш друго колело , с ултрата само в града можеш според мен :) :beer:
Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот kapitanblood » Пет Май 14, 2010 10:06 am

Здравей,новак с мерак,твоито колело не е направено за планини и гори,за парка и придвижване става,няма да се разпадне както колегата е написал ама,имай едно ум(даже 2),няма смисъл да наливаш пари в него,моя съвет е да си събереш пари за ново,смени си калодките поне с някакви по хубави,иначе оригиналните са отврат,малкия имаше Драг Вирус което е почти същото като твоето,много тежко,и с най нисък клас части.
Успех за избора на ново колелце :agree: :peace:
ИзображениеDЪrty Muddy
Аватар
kapitanblood
 
Мнения: 1953
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Сря Юли 29, 2009 4:09 pm
Местоположение: София-център

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот Marianski » Пет Май 14, 2010 10:18 am

Благодаря ви за съветите.И забравих да кажа че съм с дискови спирачки :rofl: .Като цяло си държат долу-горе добре накладките им.Спрял съм се на Драг Ф4м .А искам да попитам аз един приятел с Драг фрееборн дали си струва да се прави пък то.И като цяло искам мнение за вътрешните гуми на Мишелин защото няма да ми е такъв проблем да дам 9 лв за качествени гуми отколкото 3 за буклуци.(Питам понеже и двете ми вътрешни се спукаха)
Аватар
Marianski
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 4:29 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот Marianski » Пет Май 14, 2010 10:21 am

Marianski написа:Благодаря ви за съветите.И забравих да кажа че съм с дискови спирачки :rofl: .Като цяло си държат долу-горе добре накладките им.Спрял съм се на Драг Ф4м .А искам да попитам аз един приятел с Драг фрееборн дали си струва да се прави пък то.И като цяло искам мнение за вътрешните гуми на Мишелин защото няма да ми е такъв проблем да дам 9 лв за качествени гуми отколкото 3 за буклуци.(Питам понеже и двете ми вътрешни се спукаха)


П.П Като цяло ми е смешно понеже не мога да проумея как за толкова пари са го наблъскали с толкова работи.Не се сещам точно ,но колелото не струваше повече от 300 лв

П.С Грешка че цитирах
Аватар
Marianski
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 4:29 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Пет Май 14, 2010 10:42 am

Marianski написа:
Marianski написа:Благодаря ви за съветите.И забравих да кажа че съм с дискови спирачки :rofl: .Като цяло си държат долу-горе добре накладките им.Спрял съм се на Драг Ф4м .А искам да попитам аз един приятел с Драг фрееборн дали си струва да се прави пък то.И като цяло искам мнение за вътрешните гуми на Мишелин защото няма да ми е такъв проблем да дам 9 лв за качествени гуми отколкото 3 за буклуци.(Питам понеже и двете ми вътрешни се спукаха)


П.П Като цяло ми е смешно понеже не мога да проумея как за толкова пари са го наблъскали с толкова работи.Не се сещам точно ,но колелото не струваше повече от 300 лв

П.С Грешка че цитирах


Сложили са му доста нисък клас части явно :) Ти към какъв стил си се насочил да караш ? :)
Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот Marianski » Пет Май 14, 2010 10:50 am

Ами мисля не съм сигурен точно за класа ,но каране из гори планини.Аз още няма как да ходя из планите де понеже съм си в Дунавската равнина ,но искам ако някой може да ми каже как да си умекотя вилката понеже в момента е в състояние на твърда вилка.Аз съм си на 14 год и майка ми е малко в момент на страх за мене така че няма как да изляза извън града.Искам нещо да го подобря.Отзад шока е регулерум и в момента е на най-хоризонтално положение.Да го сложа ли по вертикално?!
Аватар
Marianski
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 4:29 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Пет Май 14, 2010 10:57 am

Аз моята вилка я смазах със спирачна течност :D Сега си работи добре въпреки че и тя е от нисък клас , но е доста по-добре от преди.(Не те съветвам да си смазваш вилката с спирачна течност ,мисля че си има специални масла за това). :)
Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Пет Май 14, 2010 10:59 am

Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот blizzard » Пет Май 14, 2010 4:41 pm

ivanski написа:Аз моята вилка я смазах със спирачна течност :D Сега си работи добре въпреки че и тя е от нисък клас , но е доста по-добре от преди.(Не те съветвам да си смазваш вилката с спирачна течност ,мисля че си има специални масла за това). :)



Лелеее...
Човече, по-добре се въздържай да пишеш по теми за ремонт на велосипеди..
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Пет Май 14, 2010 6:37 pm

blizzard написа:
ivanski написа:Аз моята вилка я смазах със спирачна течност :D Сега си работи добре въпреки че и тя е от нисък клас , но е доста по-добре от преди.(Не те съветвам да си смазваш вилката с спирачна течност ,мисля че си има специални масла за това). :)



Лелеее...
Човече, по-добре се въздържай да пишеш по теми за ремонт на велосипеди..


Не съм писал че е правилно , казах какво аз съм направил и писах на автора че не го съветвам да го прави! :)
Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Пет Май 14, 2010 7:17 pm

ivanski написа:Аз моята вилка я смазах със спирачна течност :D Сега си работи добре въпреки че и тя е от нисък клас , но е по-добре от преди.(Не те съветвам да си смазваш вилката с спирачна течност ,мисля че си има специални масла за това). :)
Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот grebo » Съб Май 15, 2010 10:57 am

ами според мене, мини на твърда рамка, - алуминиева, с ушички за дискова, също и вилката смени с нещо с поне 80-100 мм ход, а старото си го остави за донор. Така по-лесно ще катериш бордюрите - като карах преди 20-те кила железо - да се убия не можех да вдигна задната гума, а сега спокойно прескачам ями, шахти, спящи полицаи.. без никакво съприкосновение, и това не е само от килата ами и заради липсата на заден амортисьор. Задното окачване е проблем при дълги преходи - при въртене демпферния елемент "обира" доста от мощността на краката ти и направо може да ти вземе здравето, единстеното предимство е при спускане, но трябва шока да е хубав, иначе ефекта е отрицателен спрямо твърдата рамка - обикновено скапаните шокове имат много по-голяма сила на пружинния ресор отколкото са стойностите на динамичните сили на демпфера - т.е. пружината може и да те "поеме", ама въпроса е да не те изхвърли много бързо в обратна посока - в това се състои "стабилността". ;)
Относно гумите - предполагам си с размер 1.95 - 2.00 - гледай налягането в тях да не е по-малко от 2.5 бара на предната и 3.2-задната иначе ще има много често прищипвания - наскоро изчислявах какво натоварване е необходимо на 2-ка гума за т.нар "снейк-байт" от равна повърхност - ами с налягане 3.5 бара се получава нещо от сорта на 450 кг - е да - с бордюр ще да е доста по-малко, предполагам около 150-200кг но те са лесно достижими ако го посрещнеш с висока скорост.
Я уже не волк. Я аморал, алкоголик, курильщик и педофил. Ну заец, ну Pussy Riot!
grebo
 
Мнения: 249
Рейтинг: 1275
Регистриран на: Нед Сеп 14, 2008 2:54 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот blizzard » Съб Май 15, 2010 7:33 pm

ivanski написа:Не съм писал че е правилно , казах какво аз съм направил и писах на автора че не го съветвам да го прави! :)



Предполагам, че се сещаш, че като кажеш, че един метод върши работа, е доста вероятно той да се изпробва и от други. Независимо, че си пляснал един disclaimer, че не съветветваш хората да повтарят.
И като бонус получаваш съвет:
Най добре колкото можеш по скоро разглоби вилката, изчисти я старателно например с изопропилов алкохол, разкарай всичката спирачна течност дето си я намазал, смажи с нещо, което поне не е толкова агресивен химикал колкото DOT. Ако щеш дори машинното масло е много по-добър вариант.
А вилката ти е почнала да работи по-добре вероятно защото DOT-а е разтворил някакви клеясали мръсотии по вилката ти и я е изчистил, но като страничен ефект можеш да получиш прецакани уплътнения и евентуално разлуфтване.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот ivanski » Съб Май 15, 2010 10:04 pm

blizzard написа:
ivanski написа:Не съм писал че е правилно , казах какво аз съм направил и писах на автора че не го съветвам да го прави! :)



Предполагам, че се сещаш, че като кажеш, че един метод върши работа, е доста вероятно той да се изпробва и от други. Независимо, че си пляснал един disclaimer, че не съветветваш хората да повтарят.
И като бонус получаваш съвет:
Най добре колкото можеш по скоро разглоби вилката, изчисти я старателно например с изопропилов алкохол, разкарай всичката спирачна течност дето си я намазал, смажи с нещо, което поне не е толкова агресивен химикал колкото DOT. Ако щеш дори машинното масло е много по-добър вариант.
А вилката ти е почнала да работи по-добре вероятно защото DOT-а е разтворил някакви клеясали мръсотии по вилката ти и я е изчистил, но като страничен ефект можеш да получиш прецакани уплътнения и евентуално разлуфтване.


Прав си , не трябваше да пиша за смазването със спирачната течност! :)
:offtopic: Разлуфтването си го има, но може да е защото понякога употребявам вилката неправилно.
Благодаря за съвета за почистването. :)
Аватар
ivanski
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Вто Фев 02, 2010 4:15 pm
Местоположение: Варна

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот zafirovp » Съб Май 15, 2010 10:25 pm

Това с шестограма не върши работа. От там може да разглобиш вилката ,а не да променяш натройки по компресията. Вилката вероятно ти е ZOOM. Те са само за градско каране. Едно колело от рода на Climber би ти свършило чудесна работа, пък и не е много скъпо (ниска окомплетовка е 550 лв). Проблема на твоето колело е, че е вероятно с Normalsize чело (тръбата където влиза вилката). Този размер не позволява подмяна със сносна вилка, понеже стержена (''тръбата'' на вилката) няма да влезе. При Climber-a този проблем го няма. Той може да се надгражда с вилка от всякакъв клас до 130мм (има и такива, където си слагат по 203 мм). Успех :beer:

PS: Сега се сетих, че в пазара има поне 20 обяви за Climber или Blockhead. Може и там да провериш.
Търся Marzocchi Roco на части.
Аватар
zafirovp
 
Мнения: 1086
Рейтинг: 1297
Регистриран на: Съб Май 16, 2009 10:00 pm
Местоположение: София

Re: Новак с мерак :)

Мнениеот Antediluvian » Нед Май 16, 2010 1:42 am

grebo написа:Относно гумите - предполагам си с размер 1.95 - 2.00 - гледай налягането в тях да не е по-малко от 2.5 бара на предната и 3.2-задната


Какви са тия готови рецепти ?

1. Знаеш ли теглото на колоездача?
2. Знаеш ли типа на гумите ?
3. Размера на гумите съвсем не е единственото нещо, което определя колко лесно се прищипва гумата

подобен съвет можеш да дадеш на човек, който тежи например 60кг, кара с 450 гр. гуми размер 1.9-2.0, не на всеки

най-вероятно стените на неговите гуми са бая твърди.
"Never underestimate the power of stupid things in large numbers!"
Аватар
Antediluvian
 
Мнения: 412
Рейтинг: 1761
Регистриран на: Пон Мар 03, 2008 2:54 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта