TekTro IO disk rotor 180 mm

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот zovirax » Съб Окт 17, 2009 6:51 pm

Става въпрос за стандартната предна дискова спирачка на Онтерио ТЕ.Нормално ли е като се натиска спирачката лявата накладка да претиска диска към дясната и диска леко ,но видимо да се измества на дясно,при което по някога се чува и гадно скърцане?
Аватар
zovirax
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Сеп 16, 2009 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот crossenduro2 » Съб Окт 17, 2009 7:36 pm

Не!!! С течение на времето диска се искривява и тогава става лошо. Настрой си спирачния апарат ,ако не можеш сам отиди на сервиз , но не го отлагай. :nono:
Изображение
crossenduro2
 
Мнения: 884
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 9:15 pm
Местоположение: Добрич

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот Sp0nG » Нед Окт 18, 2009 10:56 am

Да!!! Напълно е нормално, дясната накладка е статична! Просто настрой спирачката така, че диска да е максимално близо до вътрешната накладка (без да опира), така че изкривяването да е минимално. Поиграй си с врътката, дето движи вътрешната накладка до постигане на желания ефект. :nuts:
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот crossenduro2 » Нед Окт 18, 2009 11:20 am

Sp0nG написа:Да!!! Напълно е нормално, дясната накладка е статична! Просто настрой спирачката така, че диска да е максимално близо до вътрешната накладка (без да опира), така че изкривяването да е минимално. Поиграй си с врътката, дето движи вътрешната накладка до постигане на желания ефект. :nuts:

Да! И после ще пише ,ами не съм удрял диска ама е крив. :nono: :nono:
Изображение
crossenduro2
 
Мнения: 884
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 9:15 pm
Местоположение: Добрич

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот Sp0nG » Нед Окт 18, 2009 2:13 pm

Ти имаш ли въобще идея за каква спирачка говори човека? И изобщо наясно ли си как функционират механичните дискови спирачки? Потърси из форума.
Аватар
Sp0nG
 
Мнения: 896
Рейтинг: 1912
Регистриран на: Пон Фев 23, 2004 6:40 pm
Местоположение: София, България

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот ico 1 » Нед Окт 18, 2009 3:13 pm

@ crossenduro2, кажи какво предлагаш и кое от мнението на Sp0nG не е вярно.
@ zovirax, отиди в сервиза да ти регулират спирачката. И сам можеш да се справиш, но те съветвам да си ползваш гаранционното обслужване.
Аватар
ico 1
 
Мнения: 1774
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 25, 2008 8:19 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот EccentricMOTION » Пон Окт 19, 2009 3:23 pm

Карам IO на Тектро. Изместването се получава от недобре регулирана статична/вътрешна/ накладка на спирачния апарат. Проблема се решава с ключ-шестограм /3ка или 4ка/. Натягаш от вътрешната страна /разбирай от страната на главината/ докато накладката не достигне разстояние от ротора в диапазона 2-3мм. Може да го настройш 'на око' или с подходящ измервателен инструмент. Придвижвайки статичната накладка към ротора внимавай да не се допират. От друга гледна точка така ще оптимизираш спирачните възможности на дадената система. Печелиш спирачна сила за сметка на сила необходима да огъне ротора докато не достигне статичната накладка. Успех! Ако имаш въпрос - питай.

РР1. Сега видях че те изпращат в сервиз за регулиране на накладка...Подобни отклонения и настройки НЕ се покриват от гаранционните условия. Настройката се заплаща ;) Ще те резнат поне 2-5лв за регулиране на накладка... ;) Ако искаш докарай го до Младост да ти го врътна :)
PP2 Това е въпросния болт, посредством който придвиждаш накладката.

Изображение
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот veskoz » Пон Окт 19, 2009 5:15 pm

EccentricMOTION написа: ;)

;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот zovirax » Пон Окт 19, 2009 5:26 pm

EccentricMOTION написа: Натягаш от вътрешната страна /разбирай от страната на главината/ докато накладката не достигне разстояние от ротора в диапазона 2-3мм.
РР1. Ако искаш докарай го до Младост да ти го врътна :)

В едно онлайн ръководство за ТекТро четох,че отстоянието на накладките до диска трябва да се докара до 0.3мм,което е 10 пъти по-малко от това което ти казваш,а и наистина 2-3 мм не са ли ужасно много?
ПП1.Ако дойда в Младост Варна е ОК,ама ако трябва да идвам до Младост София става сложно:)
Аватар
zovirax
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Сеп 16, 2009 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот moz » Пон Окт 19, 2009 5:29 pm

По-добре се научи да го правиш сам, че ще ти се налага на всеки час-два каране. Това мразех най много като карах с такава спирачка, постоянни настройки трябват.
moz
 
Мнения: 443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Авг 20, 2008 7:15 pm

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот zovirax » Пон Окт 19, 2009 7:18 pm

Само аз ,невежият,ли смятам че отстоянието между накладките и диска не може да е цели 2-3 мм,ами само скромните 0.3мм?
Аватар
zovirax
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Сеп 16, 2009 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот Ozzie » Пон Окт 19, 2009 7:55 pm

@zovirax
спокойно, засега е само един който смята, че разстоянието между ротора и накладките трябва да е 2-3 мм. ;)
ако им оставиш по толкова разстояние и на двете накладки, има голяма вероятност да стиснеш лостчето на спирачката до ръкохватката и въпреки всичко накладките да не захапят ротора
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот EccentricMOTION » Пон Окт 19, 2009 10:26 pm

ЛУФТОМЕР - 3 десети ...
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот veskoz » Вто Окт 20, 2009 10:11 am

Обърка се малко момчето. :D Случва се. Разбрахме го какво иска да каже ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот zovirax » Вто Окт 20, 2009 5:37 pm

Натегнах леко статичната накладка и мисля ,че нещата са вече ОК.
За да не пълня форума с теми ,си позволявам да питам още нещо тук - за какво служи заклучването на вилката,за същото Онтарио ТЕ става дума - Вилка: Suntour XCM, 100 мм, диск?
Аватар
zovirax
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Сеп 16, 2009 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот Ozzie » Вто Окт 20, 2009 6:31 pm

ами заключва вилката, не е ли повече от ясно?
:thumb:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот zovirax » Вто Окт 20, 2009 7:29 pm

Хехехехе,много ясно ,че заключва вилката,но при какви обстоятелства се предпочита да се кара със заключена вилка ,сиреч кога и защо да използвам тази "екстра"?
ПП.От личен опит ми се струва ,че при изкачване на сериозни баири май е по-добре вилката да е заключена,ама май...:)
Аватар
zovirax
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Сря Сеп 16, 2009 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот crossenduro2 » Вто Окт 20, 2009 7:38 pm

zovirax написа:Хехехехе,много ясно ,че заключва вилката,но при какви обстоятелства се предпочита да се кара със заключена вилка ,сиреч кога и защо да използвам тази "екстра"?
ПП.От личен опит ми се струва ,че при изкачване на сериозни баири май е по-добре вилката да е заключена,ама май...:)

Ама не сме май , а октомври. :) Да , заключването на вилката е точно това.Но аз предпочитам когато карам на асвалт да ми е заключена щот набирам по бързо и се движа по гладко.
Изображение
crossenduro2
 
Мнения: 884
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Чет Окт 01, 2009 9:15 pm
Местоположение: Добрич

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот EccentricMOTION » Пет Окт 23, 2009 12:16 pm

Поради липсата и невъжможността да се монтира SPV-камера на вилка, която да обира негативното люлеене при педалиране, което намалява КПДто ти докато дращеш по байра нагоре са предвидени LO /lock-out/ вилки с заключване или заключване на пълен ход. Ще насоча мисълта ти към шосейното колоездене - защо "баце-тата" карат с твърда вилка?
Аватар
EccentricMOTION
 
Мнения: 2364
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Окт 25, 2008 12:24 am

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот bdz43r » Пет Окт 23, 2009 12:18 pm

EccentricMOTION написа:защо "баце-тата" карат с твърда вилка?
Защото е по-лека и не им трябва мека. :idea:
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1222
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот DragonG » Чет Сеп 16, 2010 7:34 pm

Абе ще пиша тука направо. Няма да пускам друга тема. Значи имам същия проблем при Drag F4.3 и постояно докато карам ми скърца диска отпред защото се търка във външната накладка. Това скърцане е доста неприятно и искам да го оправя. Мисля че е отхлабено жилото на макс така че от какво може да е проблема? Благодаря предварително. :beer:
Изображение
Аватар
DragonG
 
Мнения: 123
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Окт 02, 2009 6:52 pm
Местоположение: Coфия

Re: TekTro IO disk rotor 180 mm

Мнениеот denises26 » Чет Сеп 16, 2010 8:03 pm

Имам чувството, че проблема ти се изразява в това, че апарата ти се е преместил много надясно, или накладката не се прибира, но първото ми се струва по-вероятно. Решението на проблема ти е: Според ръководството на TekTro да отхлабиш болтовете и да я нагласиш на ръка, така че диска да се пада точно в средата между накалдките. И после да настроиш статичната накладка на 0.3мм от диска посредством болта от вътрешната страна на апарата. За настройка на другата накладка оптягаш жилото според личното ти предпочетание, но все пак да не опира в диска. Лично аз настройвам апарата, като отпусна болтовете (тези, които държат апарата към преходника) , стискам лостчето и стягам болтовете. После настройвам статичната и подвижната накладка. Надявам се да съм помогнал. :beer:
П.П. Ако мислиш, че няма да се справиш отиди до някой сервиз да ти настроят спирачката. Няма да ти вземат много пък и можеш да гледаш как се извършва горе-долу процедурата и другия път да си я настроиш сам. :agree:
Аватар
denises26
 
Мнения: 407
Рейтинг: 1402
Регистриран на: Вто Юли 20, 2010 3:25 pm
Местоположение: Кърджали


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


cron