Съвсем скоро разреших подобен проблем на чисто нов RAM HT3 с х4 отзад на един приятел. Прескачането беше на малките 2 задни венеца при катерене. Бях направил всички настройки по дерайльорите и командите, L-H винтчетата, скоростите сменяха като часовник, но при продължително каране при по-голям натиск прескачаше, без да съм пипал командите. В тоталното си недоумение я докарах и до пълно обезмасляване, подсушаване и ново омасляване на цялата система с по-тънко масло(не знам защо, но фабрично веригата идва с грес, което хич не е добър вариант, защото на 20 км вече е налепена с боклуци като таралеж). Това подобри малко картината, но проблемът остана. Тогава почнах да сравнявам геометрията на дерайльора с моя х5 и забелязах, че цялото тяло на х4 стои изнесено по-назад от това на х5 при мен. Това води до това, че веригата контактува с малкото венче само с 4 зъба едновременно (33%), спрямо 6 зъба(50%) при моето. От там идва и изскачането на веригата от венчето при по-голямо усилие.
Е оттук натам нещата вече ми светнаха - цялостното положение на дерайльора по носещата го ос се контролира от b-tension винтчето, намиращо се от задната му страна (близо до ухото). В случая трябваше да го развия(обратно на часовника). Това мести цялата му конструкция напред, и веригата почва да обхваща и част от долните зъби на венчето. Проблемът изчезна поне по време на моите тестове, но вече 3 дни не ми се е обаждал собственикът на колелото, което май значи, че главоблъсканицата приключи.
Не казвам, че всички прескачания могат да се оправят така, но при чисто нови компоненти и добри настройки на превключването, друго не остава. Дано помогна на някой, че аз бая се поизпотих
