Какво е on-the-fly при Avid Speed Dail 7

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Какво е on-the-fly при Avid Speed Dail 7

Мнениеот frantishek » Пет Юни 03, 2011 6:16 pm

И така този пост и тема се породиха от факта, че поне аз като търсех информация какво в същност представлява термина “on-the-fly” при Speed Dial 7 не намерих и не ми бе дадена конкретата информация защо трябва да си купя по-скъпите лосчета на Avid. Но все пак искам да благодаря на тези, които се опитаха да ми разяснат термина. Та аджеба каква е разликата освен цената между FR5 и Speed Dial 7 лосчета на марката Avid?!
И така след като ги закупих (Speed Dial 7) и разгледах от близо (снимката в края на поста) разбрах кака е съществената разлика между двата модела. Тъй като от самото начало исках лосчетат да са ми на Avid не съм разглеждал такива на друг производител но предполагам, че и там важът същите принципи.
Та така да си дойдем на думата за конкретните Speed Dial 7. Те имат механизъм който се управлява от червените врътки, които се виждат на самото лостче от горе му. С която врътка можеш да промениш с каква лостова сила да издърпва ръкохватката жилото. Демек като я навъртиш (на дясно) има планка,в която се вкарва буренцето на жилото, и планката е по към самата врътка ще имаш по-голям ход на придвижване на накладките към диска. Което като усещане за бързина и сила на спиране ще е като на FR5 примерно. Ще ти трябва по-голяма и сила което при продължителни спускания ще ти се изморяват и ръцете да стискаш спирачката. Ако пък свалиш с врътката планката към кормилото ще е точно обратно на горе написаното. А именно при същия ход на дръжката накладките или колодките ще се преместат с малък ход към диска или шината. Тоест при този случай растоянието между накладката и диска трябва да е по-малко от обикновено. Но пък като сила на дърпане на лостчето ще е доста по "меко" а от там и по-малко ще ти се изморяват и ръцете при по продължително използване на спирачката при големи наклони.
Като заключение мога да напиша, че не е удачно постоянно да променяш лостовата система на дърпане на жилото от тази врътка тъй като е пряко свързано с разстоянието между накладките и диска. Или ако настроиш лостчето и накладките в максимално горно положение да работят и дърпат жилото. То като преместиш в най-долно положение планката чрез врътката няма да имаш пълната спирачна сила с която си свикнал да разполагаш и тя ще е изместена по към края на хода на лостчето. Така че веднъж настоени спирачките по определен начин не е хубаво да се пипат тези врътки.
Това всичкото е написано на теория от моя страна тъи като все още не съм ги монтирал и пробвал в реални условия защото ще сменям и командите а те все още не са ми пристигнали.

А ето и нагледно кво представлява самата система.
Изображение

ПП. Ако според някой това което съм написал не е удачно като обяснение и тълкнование на тази система. Нека се чувства свободен да ме коригира. Ако темата не е полезна или на място нека бъде изтрита или преместена където трябва. Написал съм я не да ми се върне рейтинга а защото след публикуването на поста със снимката имах няколко ЛС с питане какво представлява разликата между двете лостчета.
Аватар
frantishek
 
Мнения: 426
Рейтинг: 1433
Регистриран на: Чет Юли 30, 2009 2:01 pm

Re: Какво е on-the-fly при Avid Speed Dail 7

Мнениеот vpravov » Пет Юни 03, 2011 7:11 pm

Браво за старанието, но не си уцелил истината! В случая, ключовото е термина модулация. Тя има значение за умората в пръстите, но определено това не водещата идея.
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта