ATA Патрон

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

ATA Патрон

Мнениеот dimochito » Вто Юни 14, 2011 9:41 pm

Не, не. Това не е поредната тема тип "Имам проблем и искам сдъвкано решение". Това е тема в която ще ви покажа как да направите иначе проблемния АТА патрон, в една от най-хубавите въздушни пружини.

За да свалите АТА патрона от Марзочи вилката си, ще ви трябват ключ за венци и 12мм камък (аз ползвам дълбок).
При свалянето на патрона ще изтече масло, което е хубаво да го "хванете" в съд.
Избърсвате тялото от маслото и спадате въздуха, ако все още не сте го направили.

Следва разглобяването:


По желание: Тъй като нямам челюстите с които се хваща патрона за менгеме, използвам стара вътрешна гума, за да увия патрона за да не се одраска преди да го хвана на менгемето. Разхлабваме "капачката" с ключ 23мм (използвам раздвижен ключ) (прави се само ако имаме желание да сменим уплътненията на главното бутало).

С ръка или с дървено трупче бутаме вентила на PAR камерата навътре.
P6050109.JPG
Премахваме телта*. Хващаме тялото и горната част на патрона и симулираме помпане на гума :D Създаваме налягане в патрона, което "изплюва" PAR вентила.
P6050107.JPG

Внимание! Възможно е вентила, заедно с прилежащите му части да изхвърчат. Налягането което създаваме не трябва да е голямо и рязко!!!
След като успешно сме отворили долната част на патрона, издърпваме вентила, заедно с всички прилежащи части.

Това което издърпахме са всъщност е PAR камерата с проблемните "въженца" които се късат.
Въжето което купих е ТАКОВА. Моето е жълто. Става всяко въже, стига да е 2мм дебело, и да сте сигурни, че е здраво. Мен ме насочиха да използвам помощно алпийско въже, и до сега (2-3 месеца) не ме е предало.
Тук имате възможността да промените позицията на плаващото бутало, като това влияе на работата на вилката.
P6050105.JPG

За възел препоръчвам ТОЗИ, като съм отворен за всякакви други предложения.
Внимание! В АТА патрона на моята SL1ATA (66) НЯМА термо шлаух, но силно препоръчвам да се сложи. Предотвратява прекия контакт на въжето в метала, което води до по-дълготрайно ползване на въжето.
P6050110.JPG


След смяната на въжето патрона се затваря по същия начин.


Другия проблем на АТА патрона е "саморазвиването" което е причинено от недостатъчно триене на "цък-цък" топчетата с вътрешното тяло. Решенията са 2.
1. Намирате по-твърди пружинки
2. Блокирате свалянето на хода.

Не можах да намеря други по-твърди пружинки, затова блокирах свалянето на хода. Това става като завиете стоперните болтове на горната част на АТА патрона "тапата на вилката"
P6050108.JPG


Ето как изглежда преди да го сглобя обратно
P6050103.JPG




*Не знам как е техническото понятие за този вид "затапване"

РЕД: Преди сглобяване на патрона е хубаво да се сложи мъничко масълце, за да се плъзгат доволно уплътненията.
Аватар
dimochito
 
Мнения: 372
Рейтинг: 1391
Регистриран на: Нед Фев 17, 2008 3:15 pm
Местоположение: Пловдив

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта