Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот imbecile » Съб Дек 03, 2011 12:58 pm

За трети път откакто закупих вилката нова някъде през Април тази година й правя смяна на маслото, като между смените ми се събират десетина карания. Причината за честата профилактика е, че след 5-6 карания започва да работи някак мудно и да "рита" осезаемо при високоскоростни удари. И отново за трети път старото масло в десния крак (пружина) изглежда така, а в левия (RC3 патрон) - така. Преди да налея новото масло почиствам старателно всички части с обезмаслител, изплаквам и изчаквам да изсъхне добре, но резултатът в левия крак е един и същ. Някакви идеи къде може да бъркам при профилактиката? Или все още втулките се "разработват" и това замърсява така маслото?

П.П. Може и да си въобразявам за "ритането", но определено усещам разлика в работата на вилката след няколко карания....
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот filchev1 » Нед Дек 04, 2011 12:34 am

Здравей , преди карах 55 RC3 и нямах такъв проблем. Най-добре го занеси на сервиз , за да решиш окончателно проблема. Казали са ми , че трябвало да се прави профилактика на 100 часа каране , но при теб очевидно са в пъти по-малко , което не е нормално. :bigeyes: Възможно е някое уплътнение да се е прокъсало , така че наистина най-добре го дай на специалист да го направи. :dontknow:

П.П. : Сигурен ли си , че не бъркаш местата на маслата ?! В смисъл това , което трябва да е в десния ботуш да го слагаш в левия и обратно ?! :erm:
Изображение
Gambler dh10 rider...:dopey:
http://www.bike-house.biz/
Аватар
filchev1
 
Мнения: 237
Рейтинг: 1311
Регистриран на: Вто Авг 23, 2011 12:35 am

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот boybetterknow » Нед Дек 04, 2011 1:15 am

Адски чести са ти профилактиките, наистина. Мой приятел има FOX 32 RCV (може и да бъркам точния модел) и вилката не е пипана от 3 години и работи без никаква промяна или иначе казано - перфектно. Най-добре отиди на сервиз да я погледнат и да ти кажат, ако има някакъв проблем, защото не си е работа да имаш такава хубава вилка и постоянно да я ръчкаш, все едно имаш Сънтър...
boybetterknow
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1154
Регистриран на: Съб Май 15, 2010 10:19 am
Местоположение: София

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот fenoryl » Нед Дек 04, 2011 6:55 pm

С какво масло пълниш вилката?

За цвета не се притеснявай. И при мен от двата крака излиза с различен цвят.
Powerplant: 1 × General Electric / Volvo Aero RM12 Afterburning turbofan
6× Rb.74 (AIM-9) or Rb 98 (IRIS-T) / 4× Rb.99 (AIM-120) or MICA
4× Rb.71 (Skyflash) or Meteor / 4× Rb.75 / 2× KEPD.350 / 2× Rbs.15F
Аватар
fenoryl
 
Мнения: 381
Рейтинг: 1455
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 2:30 pm
Местоположение: София

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот Fanatico » Нед Дек 04, 2011 8:30 pm

boybetterknow написа:Адски чести са ти профилактиките, наистина. Мой приятел има FOX 32 RCV (може и да бъркам точния модел) и вилката не е пипана от 3 години и работи без никаква промяна или иначе казано - перфектно. Най-добре отиди на сервиз да я погледнат и да ти кажат, ако има някакъв проблем, защото не си е работа да имаш такава хубава вилка и постоянно да я ръчкаш, все едно имаш Сънтър...

На около 50 часа интензивна и 100 часа нормална работа на вилката пише, че трябва да се сменя масло. Поне в manual-а на Marzocchi. Не, че и аз сменям толкова често. Нищо не пречи, щом има възможност за подмяна. С Fox не съм се занимавал и не мога да имам мнение, само ми се струва някак некоректно към вилката, 3 години да не й се смени маслото.

@imbecile,
RC2/3 е малко по-сложна и дори да разглобиш вилката и излееш маслото, трябва да "изпомпиш" това, което остава в самата хидравлика.
Като гледам какво си написал, мисля че правиш това, затова само споменавам.
При точни вид и количество на маслото, вкарваш ли и въздух? Ако е така, може да провериш, дали всичко е наред и не изпуска въздуха от някъде.
Също не знам, дали няма шанс да са наранени или неправилно монтирани семерингите и затова да зацапва.
Обаче щом си закупил вилката Април месец, защо не отнесеш въпроса към сервиз, може да помогнат с нещо.
В случай, че не си търсил, на тази страничка има спецификации на вилката (масло, въздух..), само трябва да избереш точен списък в ляво и да намериш модела.
Аватар
Fanatico
 
Мнения: 1428
Рейтинг: 1942
Регистриран на: Чет Юли 23, 2009 10:09 pm
Местоположение: Варна

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот flex » Нед Дек 04, 2011 9:47 pm

Оцветяването на маслото в крака с хидравликата идва от липсата на покритие върху алуминиевата сплав от която е направен патрона. В другия крак няма такъв контакт с такъв материал. Случвало ми се е на Shiver DC 2005 след смяна на масло, маслото да става черно след няколко тестови кръгчета на паркинг и то на цели 300мл във всеки крак. Не трябва да те притеснява, това си е нормално.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот imbecile » Вто Дек 06, 2011 7:09 pm

flex написа:Оцветяването на маслото в крака с хидравликата идва от липсата на покритие върху алуминиевата сплав от която е направен патрона. В другия крак няма такъв контакт с такъв материал. Случвало ми се е на Shiver DC 2005 след смяна на масло, маслото да става черно след няколко тестови кръгчета на паркинг и то на цели 300мл във всеки крак. Не трябва да те притеснява, това си е нормално.


Може и да си прав...само не разбирам защо започва да работи по-мудно, имам чувството, че вискозитета на маслото се променя :dontknow: Пък и в десния крак опората за пружината си е чист фрезован алуминий, едва ли има каквото и да е покритие. Иначе пробвах и с Мотул, и с Максима. Сега ще пробвам и с Моторекс, не знам дали няма значение и типа на маслото :idea:
Благодаря на всички за отговорите! Не смятам, че положението е за сервиз, достатъчно грамотен съм да си правя профилактиките сам (а и тези вилки не искат висше образование) и не виждам никакъв технически проблем, който би довел до подобно замърсяване на маслото. Вероятно flex е прав, може и само да си въобразявам за промяната в работата...Както и да е, ще я окъпя качествено с изопропанол и ще пробвам с Моторекс, пък да видим :D
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот Capoeira » Вто Дек 06, 2011 10:05 pm

Как да ти го кажа и аз само че не друга вилка пробвах с няклко вида масло точно заради тази разлика която се получава след само няколко часа каране. Даже вилката е Boxxer WC 2009 и там заради ултра минималното масло за смазване разликата е още по фрапнтна, с Repsol и Motul имах чувството че самото масло старее без да работи вилката и след 1-2 карания с прости думи маслото не си вършеше работата. След смяна с Motorex вече имам около 30часа без да сменям даже и маслото в ботушите и чак сега започвам да сещам малка разлика спрямо като чисто ново.
Бих пробвал и с Silkolene но първо ще изразходвам всичкото масло което имам Motorex и съм убеден че и с него ще има подобрение.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот Teodor40 » Сря Дек 07, 2011 12:03 am

imbecile написа: почиствам старателно всички части с обезмаслител, изплаквам и изчаквам да изсъхне добре,


Сигурно в това ти е грешката и не мога да видя добре от снимките, но да не се е пресекло маслото? Има много места по хидравликата, където може да остане обезмаслител или вода!
При смяната само излизаш старото и наливаш новото. Може малко да се заиграеш с чист парцал, но общо взето това няма значение. Няма логика да работи добре и изведнъж да ти се разваля от маслото. Моя съвет е да си излееш "старото" масло и да налееш или оригинално от Марзоши, или Моторекс, без да пипаш нищо останало!

Успех!
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Re: Смяна на масло Marzocchi 66 RC3 2009

Мнениеот imbecile » Сря Дек 07, 2011 12:56 am

@Capoeira: :agree: Макар и Мотул и Моторекс да са синтетика, може и да има значение - дано с Моторекс-а нещата се променят :beer:

@Teodor40: И на мен това ми беше притеснението в началото, но като правих смяната на маслото лятото вилката стоя напълно разглобена 3-4 дни в жегите и съм сигурен, че е била напълно суха преди да я сглобя - ефектът беше същия. Проклетия патрон ако можеше да се отваря поне качествено да го зачистя отвътре и да съхне по-добре, ама на...само там може да се скрие някоя капка вода и мръсотия. Но маслото не изглежда пресечено, по-скоро прилича на бронза в шишенцата дето го продават, за боядисване на печки и кюнци :D
Сега няма да ползвам никаква вода, действам както в упътванията на RockShox - само изопропанол и чист парцал.
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта