как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот Unik » Съб Май 19, 2012 8:22 am

Здравейте, на скоро се замислих как да намаля челният ъгъл на колелото ми Commencal Supreme Dh2. По роницип този модел идва със sleeve в челната тръба,който (вместо с чашки) предлага +1/-1 градус т.е. 64/63. Мислех си за вариянт да струговам нова тръба с по-малък ъгъл тъй като се предлага -1,5/+1.5 мах , но ми дойде идеята да струговам фтулките на шока и да сваля задницата с още 1 граус. Вчера съвсем случайно докато чаках майстора и преглеждах новите обяви в Pinkbike случайно се натъкнах и на подходящия сайт за тази работа и се оказа, че :nono: не аз съм открил топлата вода :rofl: :rofl:

:popcorn: http://www.offsetbushings.com/
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот codename47 » Съб Май 19, 2012 10:44 am

аз поръчах 2 комплекта - за предния отвор на шока и за задния от тук: http://www.ebay.com/itm/300611150162?ss ... 1439.l2649 - не платих мито и ДДС. Доколкото виждам си вършат работата - не се въртят при сгъване/разгъване на задницата. При този метод едновремененно се променят 3/4 неща - челния ъгъл намалява, средното се смъква, седалковия ъгъл се променя - което може да се компенсира донякъде с мърдане на седалката напред. Вероятно и базата се променя но много малко както и trail-а. Лошото на този метод е че рамката се сгъва и започва да работи малко "назад" по хода на задницата което съм чел че не е благоприятно за DW или VPP където се цели някакъв оптимален саг, за FSR, horstlink май няма чак такъв проблем. Друго е че може седалковата тръба/седалката да почне да опира в гумата та ще трябва да се прецени дали това ще стане - трябва да се пробва на махнат шок . При този метод може все пак да се монтира само едната втулка за да се постигне ефект на половина на този с 2. При мен на рамка с коефициент 1/3.5 средното се смъкна с някъде 1см., челния ъгъл още не мога да преценя с колко но промяната е видима.
Другия метод за намаляване на челния ъгъл - посредством чашки с изместване, май не влияе на задницата - само се променя базата което за спускане може би е добре но пък няма смъкване на средното (или е много малко)..
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот Unik » Съб Май 19, 2012 11:46 am

ммм.. да при мен е само здна става, предна не става няма каде да отиде шока .. друг е въпроса, че сега съм с преходни фтулки от по мек метал т.е.
изхабяват се те, а не втулката на ухото, на шока. По скоро мисля на преходните да е ексцентричната дупка ам и повече работа за майстора... :D
карам само със начален клас велосипеД Защото карам DH ли, рейтинга ми е и той надолy :) Що не идва Сам Хилл в Сопот, щото го е СТРАХхх ; о4 team shambala-bike-park - slow bikes fast riders
Аватар
Unik
 
Мнения: 344
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Пон Авг 20, 2007 7:15 pm
Местоположение: Red Pollard Team (London)/ о4 Team (Sopot)

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот tisho » Съб Май 19, 2012 12:16 pm

Аватар
tisho
 
Мнения: 622
Рейтинг: 1628
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 3:49 pm
Местоположение: U picku materinu

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот outfaced » Съб Май 19, 2012 12:39 pm

viewtopic.php?f=4&t=84566

доста хора са вече с такива и то с доста повече от 1,5° ... все пак се преценя за всяка рамка колко може да поеме
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот flex » Вто Май 22, 2012 2:54 pm

codename47 написа:което съм чел че не е благоприятно за DW или VPP където се цели някакъв оптимален саг


Зависи за коя версия на VPP говориш, нали там уж правиха промени за да станело по-прогресивно в края на хода. Ефектът с тези втулки се нарича промяна на кривата на съотношението в края на хода на окачването към по-линейно (регресивно). Това за някой типове окачване с такива характеристики в тази част от хода може и да не е желателно заради излизането от диапазона на желаните настройки или промяна на усещането при някой скок към нежелано грубо. Та може и някой по-агресивен карач да поизкърти някой друг дампер или негов чарк в по-добрия случай. В началото на хода също се губят разни благи характеристики заради които разни окачвания са предпочитани от някои.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот Capoeira » Вто Май 22, 2012 10:41 pm

Аз все си мисля, че каквото може една малка промяна да ти даде в геометрията е несравнима с минимална промяна на работата на окачването в един или друг момент. В смисал 1 градус по-малко и 1см по-ниско средно са за някой супер от голяма полза особено за колела чийто цялостна концепция е малко встрани от нормите.
Да не говорим, че на рамките на GT Fury няма карач който да ги кара без такива втулки и чашки с промяна на челния ъгъл.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот flex » Сря Май 23, 2012 12:44 pm

GT Fury не е такъв случай, а и ще е по-удачно да даваме примери с хора които плащат доста за колелата си. В прикаченият файл със синьото е това за което говоря. Не са много такива рамки но ги има. Aко ти хвръкне част от шока някъде ще е ти се прииска да не се беше случвало.
Прикачени файлове
curve.JPG
curve
curve.JPG (26.02 KiB) Прегледано 1669 пъти
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот did » Сря Май 23, 2012 1:22 pm

Защо въобще коментирате KONA? :popcorn:
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: как да намалим/увеличим челнят ъгъл

Мнениеот APD » Сря Май 23, 2012 8:12 pm

Щото са готини рамки :rofl:

А, flex, ти вярваш ли на данните от Linkage?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта


cron