Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот control » Нед Яну 20, 2013 12:40 pm

Сигурни ли сте за това?
Защото моя май е толкова ,трябва да го премеря :dontknow:
А не е бил такъв!
control
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1149
Регистриран на: Сря Яну 09, 2013 10:58 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот uCkPeH » Пет Фев 01, 2013 11:34 pm

Айде честито изпилен диск ! И да си оправиш клавиша "R" !
Аватар
uCkPeH
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 5:31 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Съб Фев 02, 2013 10:38 am

valeo написа:Гоше недавай мнение като незнаеш!
До преди 2седмици караше промакс ,джиткай си с заварената рамка и така :agree:
Към автора с циклене според мен ще се оправи.Но после ще трябва и финно шлайфане и полиране и после обезмасляване. :beer:
И ще излезе колкото един нов ротор :idea:

Смешен мaлчовец :-P
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот compira » Съб Фев 02, 2013 5:05 pm

danieldonev написа:Като е вдигнал температурата на накладките толкова много, че да ги "запали" и да стане черен, качеството на метала не се ли изменя. Да се разтемперира и да си промени здравината на диска като цяло??


Да определено ще се промени. Метала се разкалява и омеква. Така по лесно ще се надере.
Има временно решение. Кара се на шлайф (в някой цех или работилниица) да го прешлайфат от двете страни по 2-3 стотни (или до зачистване) след това един обезмаслител и готово. Само да не се кара много натоварено после!
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Пон Фев 04, 2013 9:16 am

compira написа:
danieldonev написа:Като е вдигнал температурата на накладките толкова много, че да ги "запали" и да стане черен, качеството на метала не се ли изменя. Да се разтемперира и да си промени здравината на диска като цяло??


Да определено ще се промени. Метала се разкалява и омеква. Така по лесно ще се надере.
Има временно решение. Кара се на шлайф (в някой цех или работилниица) да го прешлайфат от двете страни по 2-3 стотни (или до зачистване) след това един обезмаслител и готово. Само да не се кара много натоварено после!


Не, не, не и не. Диска се калява при температура много по-висока от тази която развива при триене с накладките. Супер трудно е да се получи отвръщане (това е така, защото много и все умни глави са се занимавали с проектиране, оразмеряване и тестване как това да не се случи). Освен в много редките случаи когато сте пускали до червено и се цопнете в реката. Дочули сте нещо за циклене и шлайфане, ама всъщност е пристъргване и се правеше при дисковете на колите къде социализъма, 'щото нови дискове нямаше от къде да се намерят. Пример - пускате Предела с Москвич, спирате да изядете долу по едно Овче млекце и дисковете ви стават на вълни. Отделно, стругар разполагащ с материалната възможност(база) да ви свали 2-3 стотни ще ви вземе парите за новия диск. Не се занимавайте с глупости, няма смисъл. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот medix » Пон Фев 04, 2013 5:42 pm

Диска е оправен ,но не си дочел... :dontknow:
И ми взеха 6лв
:D :agree:
medix
 
Мнения: 128
Рейтинг: 1319
Регистриран на: Съб Дек 08, 2012 12:57 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Пон Фев 04, 2013 5:54 pm

Аха, не съм - наистина. :agree: Сега го видях.
Между другото е полиран, не е "циклен". ;)
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот compira » Чет Фев 07, 2013 5:21 pm

veskoz написа:Не, не, не и не. Диска се калява при температура много по-висока от тази която развива при триене с накладките. Супер трудно е да се получи отвръщане (това е така, защото много и все умни глави са се занимавали с проектиране, оразмеряване и тестване как това да не се случи). Освен в много редките случаи когато сте пускали до червено и се цопнете в реката. Дочули сте нещо за циклене и шлайфане, ама всъщност е пристъргване и се правеше при дисковете на колите къде социализъма, 'щото нови дискове нямаше от къде да се намерят. Пример - пускате Предела с Москвич, спирате да изядете долу по едно Овче млекце и дисковете ви стават на вълни. Отделно, стругар разполагащ с материалната възможност(база) да ви свали 2-3 стотни ще ви вземе парите за новия диск. Не се занимавайте с глупости, няма смисъл. :peace:


Все пак ако си претледаш учебниците и лекциите ще си припомниш, че разкаляването става при доста по ниска температура от закаляването... но тома не е тема за тук. Колкото до пришлайфането ( не пристъргване) на шлаф машина (плосък шлайф) съм го пръвил и резултата е отличен (дори диругите може да се махнат, стига да не са много дълбоки). Е разбира се, че не си стува да се плаща на някой за това. Аз имам възможност да ползвам, а и не се знае на кой бащата също работи в цех с подходящата техника. Това го дадох като вариант ако имаш познат който за една биричка с радост да ти свърши работа :)

Наздраве на всички (beer)
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот kalin_1991 » Съб Фев 09, 2013 11:54 pm

почти всичко разбрах а и съм почитател на homemade но то това все пак са спирачки защо си играете със стъргане на дискове или както в други теми лепене на феродо все пак тези компоненти са направени да се хабят а и цените не им не са за умиране да не забравяме че има втора ръка на доста запазени свойства и вид за хора с малък бюджет или се кандидатирате за камикадзета :D
Аватар
kalin_1991
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Пон Яну 07, 2013 4:43 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Чет Фев 14, 2013 10:09 am

Плоския шлайф е хубава машина. За плоски детайли. Пристъргване споменах 'щото се прави на струг. Ха закачи диска на колата на плоския. Или свали стотна с плоския на тоза на колелото. Плослия шлайф най-често се използва за изправяне на огънати по една или друга причини детайли - най често шини.
С закалката си в грешка. :peace:
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот compira » Нед Фев 17, 2013 10:42 am

veskoz написа:Плоския шлайф е хубава машина. За плоски детайли. Пристъргване споменах 'щото се прави на струг. Ха закачи диска на колата на плоския. Или свали стотна с плоския на тоза на колелото. Плослия шлайф най-често се използва за изправяне на огънати по една или друга причини детайли - най често шини.
С закалката си в грешка. :peace:


Прав си... плоския шлайф наистина е хубава машина, но тя не е само за плоски детайли (разбира се в ръцете на добър шлайфист). Е все пак спирачния диск на колелото е плосък по едната равнина, а именно тази която е обет на разглеждане в темата. Колкото до пристъргването на струга... хм ще ти трябва доста добър стругар за да си направи подходящото приспособление, което не важи при този за кола (който и не е плосък). По отношение на закалката.... ако не се разкаляваха дисковете нямяше да се надират. Е разбира се би следвало по-високия клас дискове да са изработени от по-добри и подходящи сплави.... е те си и държат повече.
И за финал пак ще го кажа: тази операция си струва само ако имаш познат който да ти свърши работата (или имаш шлайф в цеха), защото са си кожодери тези майстори :)
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Вто Фев 19, 2013 9:11 am

Общо взето дисковете на повечето производители на са от неръждаема стомана. Най-често AISI 420. Мисълта ми беше, че за да се получи отпуск трябва да го загрееш до температура по-висока от тази при която е закален и да го отвърнеш рязко. Тъй като повечето неръждавейки се каляват при температура над 900 C0(ГОСТ 40х13 - при 1050!) е невъзможно да скапеш диска при екпоатация, щото гъза да си сцепиш не можеш да вдигнеш температура на диска повече от 350 С0.
:peace:
Относно надирането - функция на триенето.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот mover » Вто Фев 19, 2013 10:34 am

veskoz написа:Общо взето дисковете на повечето производители на са от неръждаема стомана. Най-често AISI 420. Мисълта ми беше, че за да се получи отпуск трябва да го загрееш до температура по-висока от тази при която е закален и да го отвърнеш рязко.


@veskoz - Мисля, че не си прав. Всъщност, първо можеш да уточниш какво имаш в предвид "на са от неръждаема стомана" - че "не са" или че "са" от неръждаема стомана.
И какво имаш в предвид под "отпуск" - аз не намирам друга термична обработка на стомана, различна от закаляване, която да се извършва по описания начин.
Това, което си написал е лесно проверимо, затова ако имаш източник, моля да го цитираш. На бърз поглед в Гуглето не намирам нищо, което да е близко до описаното, а даже още не съм отворил Балевски.
Аватар
mover
 
Мнения: 398
Рейтинг: 1829
Регистриран на: Пон Апр 13, 2009 1:36 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот kalin_1991 » Вто Фев 19, 2013 9:36 pm

veskoz написа: Мисълта ми беше, че за да се получи отпуск трябва да го загрееш до температура по-висока от тази при която е закален и да го отвърнеш рязко

тука май си в грешка така наречената технология със загряване и рязко охлаждане тъй наречено от тебе "отвръщане" се нарича закалка а така нареченото отвръщане означава че нагряваме детайла до определена температура и го оставме да изтине в следствие метала става по мек и еластичен а при закалка става по твърд и крехък и око се интересуваш от метали земи си намери стара книга по материалознание или нещо от сорта където е обяснено подробно
Аватар
kalin_1991
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Пон Яну 07, 2013 4:43 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот mover » Вто Фев 19, 2013 10:08 pm

kalin_1991 написа:...

Оффффф :offtopic:
@kalin_1991 - Абе, майна, ти превеждаш какво съм написал от български на патагонски или какво?
Мисля, че достатъчно ясно и коректно съм се изказал, за да ме разберат и ако искат, да отговорят. Ти какво различно казваш, освен че нищо не ти се разбира ...

Малко ме изнерви, но това е само защото държа на града ни и на интелектуалната и езикова чистота в него. :smash:

Молба до Модератора:
Моля да изтрие ТОВА мое мнение и ГОРНОТО на Калин (ако прецени, че съм прав).
Поздрав!
Аватар
mover
 
Мнения: 398
Рейтинг: 1829
Регистриран на: Пон Апр 13, 2009 1:36 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот kalin_1991 » Вто Фев 19, 2013 10:46 pm

не е много разбираемо то и аз не съм се постарал да го драсна грамотно постчето ама какво да направя. на хората които им влиза в професията ги дразни използването на термини на едно към гьоторе.и не се ядосвай така само ще психясаш :D и ако те успокои по преценка на модератора може да изтрие това мнение и придишното ако така ще си по спокоен и не разваляме тона вав тмата :deal: :beer:
Аватар
kalin_1991
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Пон Яну 07, 2013 4:43 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Сря Фев 20, 2013 10:16 am

Отвръщането е част от закалката. Земи ти да четеш.
При дисковете на велосипеда не се гони голяма твърдост при закалка. Прави се по-скоро подобряване - закаляване + високотемпературно отвръщане.
Тук явно има предоволно количество специалисти в сверата, затова се оттеглям.
Скоро ще занеса един диск на едно място и ще си говорим пак. С цифри!
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Сря Фев 20, 2013 10:39 am

mover написа:И какво имаш в предвид под "отпуск" - аз не намирам друга термична обработка на стомана, различна от закаляване, която да се извършва по описания начин.
Това, което си написал е лесно проверимо, затова ако имаш източник, моля да го цитираш. На бърз поглед в Гуглето не намирам нищо, което да е близко до описаното, а даже още не съм отворил Балевски.

За теб Мувъре - винаги! ;)
Ся, от долопосочения линк стават доста ясни нещата. Ти поне ще разбереш. Имаш температура на закалка (Hardening) и температура на отвръщане след закалката (Tempering). Твърдостта пада с нарастването на втората (Tempering). Както горе споменах при дисковете не се гони голяма твърдост. При роторите на велосипедите е около 42 HRC (данни от интернет) => високотемпературно отвръщане. Виж графиката и таблицата към кая на документа. :peace:
:deal:
http://www.metalravne.com/selector/steels/pk4ex.html

п.п. Сори за двойния!
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасноо много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот compira » Сря Фев 20, 2013 11:53 am

До тук темата доста се отклони, но дано това е за добре.
veskoz тази твърдост 42HRC е напълно реална за някаи дискове, но не за всички. При мен имам 4 вида ротори и по твърдост се нареждат така ( от най-твърд към най-мек) ProMax - Hope - Avid - Shimano, като ProMax-са така звъни, че направо имам чуството как ще се счупи ако го изпусна на земята. Този ред обаче не не показва спирателните им свойства които за мен са в реда Hope - Shimano - ProMax и Avid на едно.
Да наистина за да стане чуствително по-мек диска трябва да се загрее до сериозна температура (и тя е различна при различните стомани с които се произвеждат дисковете)... а каква ли температура стигат дисковете при продължително спускане. А ето какво споменават Bosch http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... brakes.htm Някой ще каже "това е кола" но при колелата пук размерите са много по малки и съответно площа за охлаждане. Тук доста подробно е описвано: http://bg.racebiketuning.com/%D0%B2%D1% ... 0%D1%87-2/ като се споменава до към 900С
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот marsa » Сря Фев 20, 2013 1:31 pm

Извинявайте, но мисля че и акустиката и спирачките качества на диска зависят основно от формата му. Също предполагам, че разликите в материалите на различни дискове са пренебрежимо малки, съпоставени с разликите в дизайна.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасноо много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Сря Фев 20, 2013 6:50 pm

compira написа:бла бла

1. Не ми споменавай чугунените дискове на автомобилите, ако обичаш. :D Нямат нищо общо освен форма!
2. Изпускането на земя не е критерий и показател за каквото и да е освен за това че си метнал една ниско въглеродна стомана на земята.
3. 900 градуса съм готов да ти ги меря! Условието е!!! На всеки градус под описаните от теб 900 да ми кажуваш по една бира! Мислим разумно е! :D :agree:

Други въпроси и проникновения, драги?

compira написа:До тук темата доста се отклони, но дано това е за добре.
veskoz тази твърдост 42HRC е напълно реална за някаи дискове, но не за всички. При мен имам 4 вида ротори и по твърдост

Бр'зо да даваш тая скала на окомерО! Наеш къ' ми липсва за аргументирани споровье дагаева?! :D
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот draggerr » Сря Фев 20, 2013 7:33 pm

Щом е разкален за нищо не става затова се пазат роторите пренагрееш ли го един път за нищо не става..
Drag ZX2
Аватар
draggerr
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1121
Регистриран на: Чет Авг 30, 2012 2:36 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот PtD » Сря Фев 20, 2013 7:43 pm

draggerr написа:Щом е разкален за нищо не става затова се пазат роторите пренагрееш ли го един път за нищо не става..


Ко речи??
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Сря Фев 20, 2013 8:27 pm

Марто, като един колега на други две колела дето дисковете им греят малко повече за пъти по-малко време в пъти по-голяма честота, обясни им некои рал'ти. Аджба, що кат спреш от 200 до 0 не си купуваш нови дискове.
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот PtD » Чет Фев 21, 2013 12:08 am

:emlaugh: Бих се съгласил до известна степен, че може да се поизкриви ротор от прегряване. Ама чак пък за нищо да не става, защото се бил разкалил? Че за какво му е на един ротор да е закален? Той трябва да е еластичен, а не корав. Ама нейсе, тука всеки знае и разбира :emlaugh:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот kalin_1991 » Чет Фев 21, 2013 11:23 pm

veskoz написа:Отвръщането е част от закалката. Земи ти да четеш.
При дисковете на велосипеда не се гони голяма твърдост при закалка. Прави се по-скоро подобряване - закаляване + високотемпературно отвръщане.
Тук явно има предоволно количество специалисти в сверата, затова се оттеглям.
Скоро ще занеса един диск на едно място и ще си говорим пак. С цифри!


щом мислиш така ето по подробно и достоверно обяснено и ако го комбинираш със желязовъглеродната диаграма ще видииш кои стойности къде са http://www.kaminata.net/topic-t12800.html (не ми се преписват книги и тем подобни ) за дисковете не ми е ясна обработката но мисля че е сходна със технологията на моторите даже да не са еднакви ако изключим визуални вид не съм сигурен ама ето линк http://www.e-motocafe.net/article/471
Аватар
kalin_1991
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Пон Яну 07, 2013 4:43 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот mover » Пет Фев 22, 2013 12:12 am



"Популярно" написаните статии и не добре подбрани източници са крайно ненадеждни и много лесно могат да те хързулнат без сцепление с действителността.
Точно сутринта попаднах на втория от цитираните източници и се потресох от неграмотното писане - бих го сравнил с писаното в горния пост. Не че (всичко) е грешно, но е толкова неграмотно, че трябва внимателно да провериш всяка дума, за да не паднеш в капана на автора-лаик.
Примери:
"1... неръждаемата стомана имат още следните съставки: ..... и символична доза въглерод (някъде между 0,15 и 2%)
2.Лъскавият горен слой на неръждаемата стомана задържа топлината вместо да се освобождава от нея." ... и мн.др.

Много ми се иска в тази интересна за мен тема да се пише технически компетентно и да се цитират сериозни източници.
Аватар
mover
 
Мнения: 398
Рейтинг: 1829
Регистриран на: Пон Апр 13, 2009 1:36 pm

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот veskoz » Пет Фев 22, 2013 9:20 am

kalin_1991 написа:за дисковете не ми е ясна обработката но мисля ...

Добре, ама в тая тема за това си говорим. :peace:

Желязовъглеродната диаграма намира все по-малко приложение, тъй като производителите на стомани си дават цялата информация за конкретната стомана. Температури, охлаждащи агенти и т.н. От теб се иска пещ, ток, документа (от линка който пуснах по-горе) и що годе хубав терморегулатор.
Топлата вода е измислена. Отдавна. :peace:

п.п. Тоя втория линк е писан от абсолютен неграмотник и невежа!
Сервизът за моя велосипед! http://www.velo09.com
Аватар
veskoz
 
Мнения: 4508
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 29, 2007 12:30 pm
Местоположение: София

Re: Възстановяване на ужасноо много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот compira » Пет Фев 22, 2013 9:40 am

veskoz написа:
compira написа:бла бла

1. Не ми споменавай чугунените дискове на автомобилите, ако обичаш. :D Нямат нищо общо освен форма!
2. Изпускането на земя не е критерий и показател за каквото и да е освен за това че си метнал една ниско въглеродна стомана на земята.
3. 900 градуса съм готов да ти ги меря! Условието е!!! На всеки градус под описаните от теб 900 да ми кажуваш по една бира! Мислим разумно е! :D :agree:

Други въпроси и проникновения, драги?

compira написа:До тук темата доста се отклони, но дано това е за добре.
veskoz тази твърдост 42HRC е напълно реална за някаи дискове, но не за всички. При мен имам 4 вида ротори и по твърдост

Бр'зо да даваш тая скала на окомерО! Наеш къ' ми липсва за аргументирани споровье дагаева?! :D


1. Не споменавам чугунените, а най-вече на моторите. В статията доста подробно са описали различните материали.
2. Изпускането го ичползвах за да подсила описанието за твърдоста но ProMax-са (предполагам ти е извистно, че колкото по закалена е една стомана става по крехка)
3. Ако беше прочел внимателно статията щеше да си забелязъл, че 900 градуса са максимума който може да достигнат. (за бирите нищо не пречи пак да ги пием :) )
-- на видеото тук: http://www.bikerumor.com/2012/11/14/fou ... ke-rotors/ споменават 850F което е ~450С

ПП: Разликата в твърдоста съм я определял с просто преборване на ръбчетата на на дисковете един с друг!
ПП2: Описани метод от мен в първия ми пост в темата съм го пробвал с доста надран диск Shimano (имам под ръка плосък шлайф) Диска си стана като нов, но след първото по сериозно спускане и отново задра (беше монтиран на спирачка Avid на мястото на диск който няма проблеми). Преди да се надере първия път го бях посинил сериозно и при последващо натоварване задра. От тук си правя изводите, че параметрите на един диск се променят чуствително след сериозно прегаряне.
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Възстановяване на ужасно много прегорял ротор Avid G2 203мм

Мнениеот kalin_1991 » Пет Фев 22, 2013 7:19 pm

mover написа:"Популярно" написаните статии и не добре подбрани източници са крайно ненадеждни и много лесно могат да те хързулнат без сцепление с действителността.
Точно сутринта попаднах на втория от цитираните източници и се потресох от неграмотното писане - бих го сравнил с писаното в горния пост. Не че (всичко) е грешно, но е толкова неграмотно, че трябва внимателно да провериш всяка дума, за да не паднеш в капана на автора-лаик.
Примери:
"1... неръждаемата стомана имат още следните съставки: ..... и символична доза въглерод (някъде между 0,15 и 2%)
2.Лъскавият горен слой на неръждаемата стомана задържа топлината вместо да се освобождава от нея." ... и мн.др.

Много ми се иска в тази интересна за мен тема да се пише технически компетентно и да се цитират сериозни източници.

съгласен съм не е много грамотно тука е по грамотно http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1% ... 0%BD%D0%B0 а това дето е писал за символично съдържани на въглерода е близо до откриването на топлата вода ама не е успял във линка са написани точните цифри и е уточнено че след тях се нарича чугун.
видях линка със композитните дискове да си кажа още нямам доверие в друго освем метала.поне при него мога да с намеря апарат и да си го заваря докато при карбонови изделия със капчица ли да си ги лепя :confused: :roll2:
Аватар
kalin_1991
 
Мнения: 88
Рейтинг: 1169
Регистриран на: Пон Яну 07, 2013 4:43 pm
Местоположение: Пловдив

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта