Попринцип, тези със скритите пружинки много трудно се мърдат, а се изисква да се натегнат много, за да се връщат след натиск. Или яко ги омазваш и развиваш болтчетата за настройка, или
http://store.trueriders.bg/shimano-acera-v-brake.html с които отпада варианта за смяна на калодки, и за напред може да потрябват, и се натискат в пъти по-лесно и настройката си е настройка. После идват не толкова забележими ъпгрейти като: изпиляване на края на бронята (нестава само да се отреже с клещите) най лесно и бързо става с флекс (зимата е добре, но лятото може да се наложи да топваш бронята отвреме на време във кофата с водата, щото иначе пластмасата отгоре се разтапя, и пак с начале. С жила не се занимавай, жилата са си жила (само да са смазани). После лостче хубаво ако е нужно и нарайници за бронята (също играят голяма роля). Също:
http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... -repair004 btw ако покараш колелото и в дъждовно време, може да има известно подобрение.
b1k3ra написа:Купих на дъщеря ми ново по-голямо колело - Драг Хакер с 20" гуми. Старото колело беше с контра, това е само с В-брейкс.
Проблема ни е, че колкото и да ги регулирахме в магазина и в последствие и аз вкъщи (да се приближат лостчетата до кормилото за да може малката ръчичка да ги достига), в момента са изключително твърди и тя не успява да ги стиска достатъчно силно за да спира разумно бързо.
Спирачките са някаква неизвестна за мен марка - алуминиеви, лостчетата и те, но "тялото" на лотчетата (не знам как точно се нарича - корпуса който се захваща за кормилото и на него е закрепено самото лостче) е пластмаса.
Има ли начин такъв тип спирачки да имат мек ход на лоста с достатъчна спирачна сила?
Кое евентуално ще трябва до подменя - самите калодки или по-скоро да пробвам с по-добри жила и брони?