обслужване на вилка Марзочи

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

обслужване на вилка Марзочи

Мнениеот testeto » Съб Юни 22, 2013 3:00 pm

привет колеги имам марзочи бомбер 03 с винтили за помпане с въздух.мога ли сам да си я обслужа(смяна на масло и семеринги) или трябва да ходя на вело майстор и колко излиза обслужването и.
testeto
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Мар 13, 2013 11:03 pm

Re: обслужване на вилка Марзочи

Мнениеот Firebike » Сря Юли 10, 2013 10:54 pm

Масло Motorexx 7.5W fork oil -25лв
и финна грес още към 10 :)
и да, можеш да си я обслужиш сам :)
Firebike
 
Мнения: 13
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Нед Ное 11, 2012 12:51 am

Re: обслужване на вилка Марзочи

Мнениеот screamBoy » Съб Юли 20, 2013 9:00 pm

Моторекс или Мотул за вилки за мотоциклет (open bath) са хубавите; купуват се от мотомагазини, Моторекс в Мотобум за софия
лошите са Игол, Валволин, Тексако - само такива съм опитвал; но това са данни от преди 9 години, може вече да е друга хавата
заводски е 7,5W колкото по-малко числото толкова по-бърза е вилката до степен ако сложиш 2,5 вече практически не трябва да я помпаш че й се губи връщането
синтетичните деянат малко повече
развиваш, махаш пружини, източваш (чакаш 10-ина минути да спре да капе) после сипваш пак толкова
за целта си подготви някакви пластмасови чашки или кофички от кисело мляко за да видиш лесно нивото
старото масло вероятно е мътно и може да има пяна; тогава е за смяна
не ги смесвай старото и новото
различни вискозитети и марки може да се мешат за да получиш точно каквото ти трябва, но се мешат синтетика със синтетика, полусинтетика с полусинтетика и гледай цвета да е сходен, примерно Игол (вероятно червено) и Мотул (зелено) не стават, Моторекс (кехлибарено) по-може
Бомбър е продуктова линия, всичките планински вилки са Бомбър от ония години, така че модела ти е нещо друго, но нз това е общия принцип, имах DropOffTriple 2003та и за повечко планинско каране маслото всяка есен ново
вероятно си с хидравлика без скорости (т.е. настройки само 2-3) тогава ти препоръчвам по-рядко масло (2,5) но да сипеш малко повече, примерно като гледаш в тръбата 1 пръст повече и това е някакъв компромис да не ти удря китките като пуснеш спирачките и да не ти дъни; със 7,5 засилиш ли почва да не работи, просто хидравликата 'няма втора скорост' - всички средни вилки са така - дропофи, жуниъри, рейсове, з2 и надолу и т.н.
би трябвало 1 туба (1 литър) да ти стигне за 3 или 4 смени
разлика между хубави и лоши масла - хубавите започват да работят насечено и гадно чак след 4-5 месеца, лошите още на 1вия месец; като пари няма особена

фината грес ако я имаш се слага около уплътнителните пръстени (семеринги) за прах, това са тези най-външните, може вътре в тях да има каналче със стара грес
различни видове греси:
тефлонова (кафеникава но може и друга) - пада бързичко, иначе е ок
литиева (жълта) - разяжда пластмаса и гума, тя е за лагери, слагай само ако си смел (обикновено е най-евтина)
силиконова (бяла, белезникава) - да, опитай да я нацелиш да е фина и мазна, байкрайдър си беше набарал перфектна от Метро ли от нещо такова ли т.е. оглеждай се навсякъде из строителни и железарски
зелена - не, много е гъста, тя е за лагери, ако нямаш друга нея можеш отвън но не мажи много, гнязта ти е сигурна с нея
графитна (цвят графит) - твърде фина е и тя пада бързо, прекалено бързо

графитната или ако сипеш малко някакво масло отвън ще държи около седмица после си влиза вътре и прецаква хидравличното масло, не бързо и моментално но по-бързо става за смяна
ако нямаш грес - по-добре бършеш отвън с чист парцал, капваш 1-2-3 капки тефлоново масло (примерно за верига) или машинно на друг парцал и с него минаваш отгоре уплътненията и краката, колкото леко да лъсне
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта