Неравномерност в предаването на движението

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Чет Май 23, 2013 12:59 pm

Здравейте! Съжалявам, ако въпроса ми е разработен някъде, но търсачката не даде отговор на въпроса ми. Питане към знаещите: оплаквам се от неравномерност в предаването. Какъв е случая: велосипед CROSS Apex с преден и заден амортисьор. Онзи ден тръгнах от Паничарево за яз. Искър и в началото всичко бе точно 20-30 км. Но после когато карам на странични зъбчатки започнах да усещам неравномерност в предаването към движението. В смисъл преди си въртях педалите плавно, а сега започнах да усещам вибрации и шум, което ме наведе на мисълта, че веригата се усуква и закача по зъбите. При преминаване на директни предавки с минимално странично усукване на веригата шума изчезваше. В края на прехода вече дори и при насрещни зъбчатки шума и неравномерността не изчезваха. Възможно ли е за 50-60 км преход да се износи толкова верига или зъбчатки, че да стане неприятно карането? Когато се появи ефекта слезнах и огледах веригата и ми се стори доста суха, но просто нямах с какво да я смажа. Мислех че за няколко км няма да и стане нищо. Та сега не зная верига ли да търся или комплект със зъбчатки? На вид профила на зъбите на зъбчатките не е много променен, но на предната голямата се забелязва леко износване по задния край на профила на зъбите. А веригата се вижда ясно, че стои не в основата на зъбите, а леко във въздуха. Нямам идея това задвижване на колко км е, защото съм го взел втора ръка, но преди си работеше перфектно, а само за 50-60 км в рамките на 5-6 часа се скапа изведнъж, което ми изглежда подозрително. Нямам много излишни пари, но можете ли да ми кажете какво да купувам, само верига ли и с какви параметри да бъде? На какви параметри трябва да отговаря и от кое да се пазя? Цени? Зная че радикалното решение е смяна на преден и заден блок зъбчатки и верига, но нямам намерение да давам толкова пари за ремонт, а и не го използвам толкова често за да влагам такива средства в него. Мисля да пробвам първо със смяна на верига и ако не помогне да се жертвам. Благодаря на всички отзовали се!
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот zImage » Чет Май 23, 2013 8:18 pm

Да разбираме, че след като си смазал веригата проблемът си остава?
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Пет Авг 02, 2013 12:18 pm

Да, проблема си остана и след смазването на веригата така че я смених. Сега вече не се чувства неравномерност в предаването, но сега пък започна да прескача най-малката зъбчатка отзад. Когато е на най-малката зъбчатка отзад и натиснеш педалите прескача по един зъб. Само отзад. Уж е обтегната веригата и на другите зъбчатки не го прави, само на най-малката. Веригата ми я дадоха за читава, търговеца каза че я купувал от завода и била добра, препоръча я човека, а имаше и по-евтини. Задния блок зъбчатки осезаемо са износени само средните три. Най-малката се вижда най-малко износена, а точно тя прескача. Учудващото е че със старата верига, която бе разпъната го нямаше този проблем. Видимо няма възкачване на веригата върху зъбите, ляга добре. Мисля да сменя и задните блок зъбчатки. Някой знае ли какво трябва да търся за Крос Апекс? Седем броя са 28 на 14 зъба доколкото успях да преброя. Ако имате някакви идеи от къде дойде проблема, помагайте че се изчерпах?
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот MIKEY MOUSE » Пет Авг 02, 2013 1:04 pm

Много пъти е разказвано /тук/, че при подмяна на веригата се сменя и задния зъбен, още по-добре и предните венци.
НО: при твоя случай е задължително да провериш за луфт във втулките на задния амортисьор- т.е. дали задното колело не дава отклонение-да се измества под някакъв ъгъл спрямо надлъжната ос на велосипеда - да не би да се движи като задните колела на Икарус. Ясно ли е- при такова аксиално изместване на задната капла -скоростите не сработват нормално. Най-добре се усеща при завой. Провери и това. :wavey:
PRO ARIS ET FOCIS / ЗА ОЛТАРИТЕ И ДОМАШНИТЕ ОГНИЩА/- ЗА ОТЕЧЕСТВОТО!

Ако искаш да разсмееш Господ, разкажи Му за плановете си !
Аватар
MIKEY MOUSE
 
Мнения: 933
Рейтинг: 1637
Регистриран на: Пет Сеп 14, 2012 7:55 pm
Местоположение: В един измислен свят-само за усмихнати и без модератори

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Пет Авг 02, 2013 10:23 pm

Не, няма луфт в шарнира, стегнато си е и не усуква. А и амортисьора го смених скоро заедно с втулките му. По-скоро втулките на задното окачване са по-важни за този проблем, но ако бе от тях то нямаше да прескача зъби, а щеше да превключва произволно на съседна предавка. Възможно ли е дължината на веригата да играе чак такава роля, макар да ми изглежда добре, а и я мерих по старата? Не зная на шлиц ли са задните зъбчатки или с гайка? Някой знае ли какъв модел са задните зъбчатки?
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Нед Авг 04, 2013 10:00 pm

Купих някакъв заден блок зъбчатки на гайка, които ми казаха, че уж ставали за този модел. Пише на тях Shimano original и изглеждат като направени от метал и броя на зъбите съвпада дори, така че ако успея да развия стария блок ще се опитам да ги подкарам да видим какъв ще бъде резултата. Но май нямам такъв ключ за 4 дупки, моя е със 4 щифта. Оказа се, че това което ми изглеждаше като износени зъби на старата зъбчатка, май си е така по рождение, защото и новите са по същия начин. Може и труда ми отиде напразно, а да се окаже че просто не съм уцелил веригата? :banghead:
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот juslen » Вто Авг 06, 2013 4:18 pm

За 20-30км не можеш да скапеш генерално задни венци или верига, дори без смазка по веригата. Тракането може да е от липса на смазка по веригата или разцентроване на задния дерайльор според мен. Ако имаш луфт в шарнира на задната вилка, няма да окаже влияние директно на задвижването, защото педалите, веригата и задните венци са моноблок, но може да имаш усещането за мандахерцане там. Щом си с венец 7-ца (14-28) ти трябва верига за 7 скорости. Вероятно си взел такава. Дъжината е най-лесно да я копираш с тази на старата (същия брой звена). Мисля, че не си се прецакал като си взел нова верига и венци. Щом стария венец е прескачал с новата верига, вече е бил тръгнал. Най-често се износва първо най-малкото венче, защото се кара най-много на него. Старата верига също е била разтеглена. С колелата 2-ра ръка е така. Често трябва да им се смени почти всичко, за да ги вкараш в движение. Щом си от София, съветвам те да пазариш чаркове и инструменти за колелото от сергията на Илиенци, отвън до задния вход (покрай стадиона). Там цените са най-ниски и ще си намериш ключ за монтаж/демонтаж на венците на резба.
Cross Traction G30
Cross Ridge- EX
Kreidler Alu 28"- EX
Аватар
juslen
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Нед Мар 21, 2010 6:49 pm
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Чет Авг 08, 2013 8:31 pm

Благодаря за съветите! Частите ги купувам от димитровградски пазари понеже и без друго пътувам до там. 15лв за заден блок много ли са? Все още не съм намерил време да ги сменя, но утре мисля да сваля задната капла за да видя какъв точно ключ ми трябва понеже така монтирана не се вижда нищо. А старата верига със сигурност беше разтегната, не съжалявам че съм я сменил. Дано поне се размина със смяна на предните венци ...
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот neddelev » Пет Авг 09, 2013 11:57 am

Според мен прескаченето идва от това,че тръгваш направо от най-малката зъбчатка и не ти прескача веригата а зъбчетата в касетата,при по голяма скораст тъй ли прескача?
neddelev
 
Мнения: 38
Рейтинг: 1187
Регистриран на: Чет Яну 24, 2013 11:44 am
Местоположение: Димитровград

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Нед Авг 11, 2013 4:00 pm

Не е така, то на голямата предавка не можеш да потеглиш. В движение само като кача на последната скорост и натисна педалите и прескача. Няма значение отпред на кое колело съм, щом стъпя на малката зъбчатка отзад и натоваря и прескача и е доста гадно усещането. Ако въртя леко не прескача. Купих си за 5 лв ключ, дано този стане да развия зъбчатките, че моя е различен.
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот vlado123456789 » Пон Авг 12, 2013 8:18 pm

Сега вече смених задния блок зъбчатки и спря да прескача зъби, но си разцентровах дерайльора и сега трудно превключва и трудно задържа на една предавка. Понякога прескача една или две скорости само с един зъб преместване, стана кофти. А преди всичко беше перфектно. :banghead: Помислих че зъбчатките са различни, но не е така. Само където тези са по-ниско качество и като пуснеш по инерция се забелязва как се кривят около оста.
vlado123456789
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1178
Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 8:39 am
Местоположение: София

Re: Неравномерност в предаването на движението

Мнениеот juslen » Вто Авг 20, 2013 8:53 am

Ами центровай го този дерайльор. Не е толкова трудно. Това, което опира до него, е венците да са същия брой и да има капацитет за най-голямото венче (на него трябва да си пише за колко зъба маx. е).
Cross Traction G30
Cross Ridge- EX
Kreidler Alu 28"- EX
Аватар
juslen
 
Мнения: 81
Рейтинг: 1242
Регистриран на: Нед Мар 21, 2010 6:49 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта