Реализаране на пълния ход на RS Recon Gold 120

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Реализаране на пълния ход на RS Recon Gold 120

Мнениеот smog » Вто Сеп 10, 2013 3:59 pm

Здравейте,

От както има колелото ми (Canyon Nerve XC), ме гложди това, че не мога да реализирам пълния ход на вилката. Може аз да не разбирам, но за мен пълен ход е ако успея на кача гуменото рингче на стеншъна до самия край на стеншъна, демек до короната.
Това ми недоволство се засили след петъчното каране на Боровец. На това каране дойде един приятел със Санта Круз Бронсон със Флоат34 отпред. При фокса ригчето беше плътно до короната още след първите няколкостотин метра, което наложи да вдигнем налягането във вилката на два пъти. При втората корекция на фокс-а, аз даже спаднах моята с още почти 10psi, а карам вилката с по-ниско налягане от препоръчителното за килограмите ми, според таблита на RS на самата вилка, защото иначе ми е твърдичка. Хода се увеличи минимално, но останаха още почти 2см на око до короната.

Има ли какво да се направи в случая или просто при този модел си е така?

Благодаря предварително.
smog
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Дек 24, 2011 9:08 pm

Re: Реализаране на пълния ход на RS Recon Gold 120

Мнениеот outfaced » Вто Сеп 10, 2013 6:39 pm

А ти кога очакваш, че трябва да си направиш пълния ход на вилката .... понеже нормалния сетъп на една вилка трябва да такъв, че пълния си ход да го прави само при някаква тотално брутална издънка. Демект, той е за да те спаси от почуване. Инак казано избираш да кажем най високия и идиотски скок, който би скочил умишлено ... правиш го и там трябва да сгънеш да кажем на 90%. Останалото остава за някой скок, който няма да искаш да направиш доброволно, но ще си принуден поради обстоятелствата ;)

Инак прогресията на въздушните вилки е дълга тема и това с хода може да има и още няколко причини. Освен това препоръчителните PSI написани на вилката са доста над нормалните. Гледай си сага и как я усещаш.
Точно Флоат-а ме изненадва, че си прави целия ход, освен ако 34-ките не са ги променили или човека не кара с наистина много ниско налягане.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реализаране на пълния ход на RS Recon Gold 120

Мнениеот moridinbg » Вто Сеп 10, 2013 7:29 pm

FLoat-a, щом е на Бронсън, явно е 2013 CTD, където е работено точно по въпроса с реализиране на пълния ход, което пък води до супер неприятна цялостна работа на вилката и прозвището Crap Tunning Disaster.
А ако за няколкостотин метра пръстена опира в короната, то имало ли е изобщо въздух в пружината и като цяло, ако налягането е нормално, бих се замислил, че нещо не е наред с вилката? Аз на 36цата трябва да оставя някакво минимално налягане, за да успея да доближа пръстена до короната. Нормално получавам 140 от 160мм и това се приема за нормално с фоксовете. На Revelation-a аналогична история - 120 от 140. Останалите са за Bottom Out, както ти писаха вече. Иначе ще си нагласиш вилката, така че да правиш пълен ход за обичайното си каране, волно или неволно ще се хвърлиш повече от нормалното и ще си пръснеш карантиите на вилката.
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Реализаране на пълния ход на RS Recon Gold 120

Мнениеот mentalhead » Вто Сеп 10, 2013 9:18 pm

Имам Recon Gold RL на 100мм и при мен е същото, а я имам от нова.
Вилката е доста прогресивна помоему и предполагам е нормално в края на хода си да се опъва толкова упорито на опитите да бъде сгъната. Нещо повече дори без въздух в нея вилката се свива много трудно в края. Предполагам, че всичко това е нормално за тази вилка или поне аз си живея с мисълта, че това е нормалното и поведение.
Единственото, което ми хрумва като причина вилката да не си прави хода, е ако количеството масло в damping патрона е по-голямо от необходимото.
При мен, а доколкото разбирам и при теб става въпрос за неотваряна вилка, така че маслото там е налято фабрично.
Както са казали по-горе вилките се правят да си реализират пълния ход при най-крайните възможни препятствия. Тъй като говорим за вилка с малък ход, то логично е тя да "стяга" по-силно в края на хода си, тъй като по-лесно и по-често ще се озовава там. Лично аз докарвам 70-80% от хода на вилката с относителна лекота, и то без някакви екстремности, така че смятам че липсата на тази прогресивност би довела до сериозен ботъм на някое по-сериозно препятствие.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 359
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: Реализаране на пълния ход на RS Recon Gold 120

Мнениеот smog » Вто Сеп 10, 2013 11:57 pm

Благодаря за отговорите. Явно просто така си работи рекона.
Флоат-ът на Бронсън-а беше настроен според таблицата на фокс за съответните килограми. Двукратната корекция беше в рамките на поне 20psi. Моя приятел има доста опит в мотокроса и това вероятно е от значение, защото след това и аз се качих на колелото му и ми беше много твърдо. По-лек съм, но явно харесвам по-меки настройки :).
Чудя се дали си струва да сменя Recon-a c Float RLC 130? Дали ще се усети голяма разлика в поведението?

Поздрави
smog
 
Мнения: 10
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Дек 24, 2011 9:08 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта


cron